AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Del Skrevet 5. mars 2024 Hei! Prøver å google litt, men finner ikke svar på akkurat dette. Jeg har samboer i 2/4-rotasjon, og vi forsøker å planlegge permisjonen for å få det til å gå opp fram mot barnehagestart i 2025. Ser det står på nav sin side at ulønnet permisjon må tas direkte i tilknytning til foreldrepermisjon, men går det da også an å ta ut ulønnet permisjon i flere omganger? Altså at jeg som mor tar ulønnet permisjon flere ganger midt i far sin foreldrepermisjon? Som dette: mor 2 uker ulønnet -> 4 uker pappaperm -> 2 uker ulønnet -> 4 uker pappaperm -> osv… Anonymkode: f7f42...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Del Skrevet 5. mars 2024 For å ha krav på ulønnet permisjon (av norsk lov), så må den tas rett etter foreldrepermisjon. Men det er fult mulig å ha ulønnede perioder mellom foreldrepermisjonen; det må bate avtales mer arbeidsgiver Jeg er i ulønnet perm 1 uke i mnd selv for øyeblikket. Du mister dog sykepengerettigheter, dersom du har ulønnet perm over en viss periode. Anbefaler gruppen som heter «NAV i forbindelse med graviditet og perioden etter» på FB. Og vær obs på at man kun kan få utbetalt 150% foreldrepenger samtidig, og at det er aktivitetskrav til mor dersom far tar ut av fellesperioden. Anonymkode: 3c45e...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Del Skrevet 5. mars 2024 Man kan, men har ikke rett på. Avhenger av at arbeidsgiver synes det er greit. Anonymkode: 81464...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Prøver å google litt, men finner ikke svar på akkurat dette. Jeg har samboer i 2/4-rotasjon, og vi forsøker å planlegge permisjonen for å få det til å gå opp fram mot barnehagestart i 2025. Ser det står på nav sin side at ulønnet permisjon må tas direkte i tilknytning til foreldrepermisjon, men går det da også an å ta ut ulønnet permisjon i flere omganger? Altså at jeg som mor tar ulønnet permisjon flere ganger midt i far sin foreldrepermisjon? Som dette: mor 2 uker ulønnet -> 4 uker pappaperm -> 2 uker ulønnet -> 4 uker pappaperm -> osv… Anonymkode: f7f42...9cb Jeg og min mann gjorde dette, han jobber 5/5. Når han var hjemme, tok han ut foreldrepermisjon (han fikk også lønn fra arbeidsgiver, så vi hadde 2 inntekter), og jeg tok ulønnet. Husk at du ikke kan ta ut ulønnet permisjon om han tar av fellesperioden, det er da aktivitetskrav til mor (jobbe 75% eller studere). Og det må avtales med arbeidsgiver:) Anonymkode: f3bbc...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå