Gå til innhold

De forventer ferieplanlegging allerede nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en mld av min ex om at han ønsket å ta med barna og sin nye kjæreste med barn på ferie i utlandet og måtte fastlåste ukene allerede nå. Er ikke det veldig tidlig? Vi får ikke vite før nærmere mai hvordan ferien blir. Hvordan gjør andre det?

Vi har også dine,mine barn å forholde oss til pluss mor til bonusbarn. Skal virkelig bare min ex og dama kunne fastlåste ukene for at de skal kunne dra på tur sammen? Vi andre i familien skal jo også planlegge ferie og må vente på svar fra jobben. 

Anonymkode: ae2e4...fec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å jaeg som trodde folk bestemte ferie et år i forveien da? Vi skal legge inn ferieønsker innen 15. mars men det er altfor tidlig å bestemme feriedestinasjoner da. 

Anonymkode: bd204...6f1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er sent. Vi planlegger neste års ferie før jul (mannen min har årsturnus). 

Anonymkode: db45d...317

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Setter vi bare opp ukene og jobben sier nei, så skal barna sitte her hjemme da og vi ikke skal få ferie sammen? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ganske sent å bestille utenlandstur nå, så han har ventet lenge.

Hvorfor har dere ikke faste uker hver sommer? Det er jo mye enklere for alle involverte å forholde seg til.

Anonymkode: 4bb25...c05

• Liker 21
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, mange jobber må levere inn ferieønske tidlig..

Anonymkode: 53bfb...c15

• Liker 6
Skrevet

det er jo ikke rart å begynne å planlegge sommerferien nå. kan du ikke komme med ferieønsker på jobben din?

jeg og eksen har alt planlagt ferien, dvs at jeg bare tok de ukene han ikke skal på ferie. det gjør meg ingenting. 

er jo kult for barnet ditt med en tur til utlandet

• Liker 14
Skrevet

Mange arbeidsplasser planlegger ferien tidlig. Spesielt i helsevesenet. om man skal utenlands bør man i hvert fall bestille snarlig! Så nei det er ikke tidlig.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte mer planlegging ville gjøre at vi også får mulighet til å ha ferie sammen og at ungene ikke bare ble plassert for å game pga dårlig planlegging av oss voksne 

AnonymBruker
Skrevet

Tidlig? Her sendte jeg inn og fikk godkjent ferieønsker i januar.

Anonymkode: 174f1...4bb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fikk en mld av min ex om at han ønsket å ta med barna og sin nye kjæreste med barn på ferie i utlandet og måtte fastlåste ukene allerede nå. Er ikke det veldig tidlig? Vi får ikke vite før nærmere mai hvordan ferien blir. Hvordan gjør andre det?

Vi har også dine,mine barn å forholde oss til pluss mor til bonusbarn. Skal virkelig bare min ex og dama kunne fastlåste ukene for at de skal kunne dra på tur sammen? Vi andre i familien skal jo også planlegge ferie og må vente på svar fra jobben. 

Har bestilt ferie for noen uker siden... tror det er ganske vanlig.  Samtidig vet jeg at det varierer når man får innvilget ferie. Jeg hadde faktisk tatt det opp med arbeidsgiver eller spurt kollega hvordan de pleier å planlegge ferie. 

Anonymkode: 9ce0a...2a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er tidlig. Synes faktisk det er din arbeidsplass som er «unormal» og vanskelig som ikke vil avklare ferieplanen før nærmere mai.

Mange er avhengig av å planlegge ferien; enten fordi tur skal bestilles, eller fordi foreldre skal fordele sommerferieuker eller annet. Spesielt i familier med mine og dine barn, så blir det jo umulig om alle skal vente med å bestemme noe til mai! 

Å bestille tur i mars er ikke veldig tidlig, vil nesten si det er sent. 

Anonymkode: 5c857...101

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det heller begynner å bli seint jeg.  Vi booket sommerens ferietur i julen.

Har dere ikke noen fast struktur (seint/tidlig) på jobben, men helt vilkårlig tildeling?

Anonymkode: 8a86c...dd2

• Liker 10
Skrevet

Jeg mener alt mellom januar-juni er normalt. Arbeidsplasser er ulike og behovene er ulike.

Og ofte er det førstemann til mølla som gjelder. Så når far nå allerede har lagt inn ønsker så må du nesten kaste deg på ballen nå og avklare hva som er mulig eller bare godta det som dukker opp.

Jeg og samboer avklarte dette med hver vår arbeidsgiver i desember i fjor. Normalt pleier vi å avklare det januar/februar.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Et annet spørsmål jeg lurer på hvordan dere ville løst:

Bonusbarnet får hver sommer besøk fra utlandet (familie) og de kommer når det passer seg. Da vil barnet være hjemme hos mor istedenfor her og far mister en ferieuke med barnet sitt siden barnet vil være der i stedet. Si vi skal bestille reise til 5, åsså blir vi plutselig bare 4 pga brå-bestemt utenlands besøk. Det blir jo problemer av slikt også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ferien blir fastsatt i januar hos oss. På jobben, altså. Vi har bare felles barn, så der aner jeg ikke kotyme.

Anonymkode: 59f7f...d50

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er heller sent. Her ble slikt avklart allerede tidlig i januar.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er tidlig eller "allerede" å spikre sommerferien nå, jeg syns mai er veldig sent. Dere kan altså aldri planlegge sommerferie før i mai på din jobb? Da blir det vanskelig med utenlandsferier ja. Men dere må jo vente på svar fra jobben uansett, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det ødelegger for dere i grunnen? Eksen har vel også en jobb å ta hensyn til, i tillegg til at selve bestillingen må gjøres. 

Anonymkode: 29612...1d9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her krever jobb svar innen første april, og jeg skal ha god grunn til å jobbe i fellesferien

Dere må jo fordele nå, om dere ikke får velge ferie selv så risikerer dere jo uansett at du og ex får ferie likt. Dette må dere jo bare finne ut av.

Anonymkode: bf095...ea1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...