AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Kan man stole på økonomi-eksperter? Noen som tror på disse spådommene? I Danske Banks ferske konjunkturrapport, skriver de at det første rentekuttet ventes allerede til sommeren. De spår også at det kan bli hele åtte rentekutt innen utgangen av 2025. https://www.nettavisen.no/okonomi/danske-bank-spar-atte-rentekutt-pa-to-ar/s/5-95-1683047 Anonymkode: ead98...810
ikkeenrobot Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan man stole på økonomi-eksperter? Noen som tror på disse spådommene? I Danske Banks ferske konjunkturrapport, skriver de at det første rentekuttet ventes allerede til sommeren. De spår også at det kan bli hele åtte rentekutt innen utgangen av 2025. https://www.nettavisen.no/okonomi/danske-bank-spar-atte-rentekutt-pa-to-ar/s/5-95-1683047 Anonymkode: ead98...810 Hadde jo vært helt nydelig.... 😁
Bombasi Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 At vi får rentekutt etterhvert skjer nok, men at det skal komme 8 rentekutt på to år har jeg ingen tro på. Isåfall står vi ovenfor et kraftig børsfall og mulig høyere arbeidsledighet, eventuelt andre utenforliggende årsaker. Jeg frykter renta vil ligge stabilt høyt i lang tid. Maks 2 rentekutt i 2024, men mest sannsynlig bare 1. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 Er det noe vi har sett de siste årene så er det at økonomer bommer gang på gang når det gjelder økonomiske analyser og prognoser. Ting kan skje underveis som kan gjøre at det motsatte skjer også. Det vil si at renta øker enda mer. Sånn som ting ligger an nå så er sjansen stor for at renta skal ned, men en mere realistisk scenario er nok at det ikke skjer før slutten av året starten av neste. Og det er ingen som enda vet hva renten kommer til å stabilisere seg på, er altfor mange usikre faktorer som gjør at ingen kan svare på det enda. Så på meg virker denne uttalelsen som en "spådom". Så håper han på at han treffer blink. Håper ikke folk stoler blindt på sånne artikler og går av skaftet og begynner å maxe lån igjen. Anonymkode: 08f9b...b1a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #6 Skrevet 5. mars 2024 De spår heller ikke gigantiske kutt. Snarere mange små. Uansett er det feil. Anonymkode: 71280...b52
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #7 Skrevet 5. mars 2024 Er ingen økonomer som klarer å spå 2 år frem i tid. Plutselig skjer det ting i økonomien som endrer alt og slike ting skjer relativt ofte. Pandemien, strømkrisen, finanskrisen, osv, Anonymkode: f7016...a65
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #8 Skrevet 5. mars 2024 Jeg tror og håper rentekuttene kommer saktere enn som så. Anonymkode: 4faac...466
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #9 Skrevet 5. mars 2024 Håper virkelig ikke det, da blir fort krona mye svakere mot dollar/euro. Noe som gjør at alt blir dyrere, siden nesten alt i norge er importert. Anonymkode: 0c998...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå