AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Jeg har fått kraftig senebetennelse og hele høyre armen er satt ut av funksjon . Har ferie og får ikke gjort annet enn å ta vare på dattera mi.. men ifølge legen må jeg være så syk at man ikke kan ta vare på barnet for å kunne sykemeldes(for å få ferie tilbake)…personlig tror jeg at jeg at den dagen jeg ikke evner å ivareta henne er når jeg er død.. har hatt korona, feber osv men likevel ivaretatt henne.. var i permisjon da- men hadde tatt egenmelding om jeg var i jobb Hva gjør legene m de barnløse og de ikke har indikatoren : evner å ivareta barnet.. finnes det klagemulighet ? Anonymkode: e5ba6...309 15
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 Jeg forstod ikke helt denne. Du ønsker sykemelding fra barnet - men hvem skal da ivareta henne, tenker du? Staten har ikke slike barnevaktordninger for de som er enslige heller. Om ikke familie stiller opp, så koblers barnevernet på. Anonymkode: 1385b...f3e 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 Merkelig argumentasjon fra legen. Du er i ferie, men er for syk til å ha glede av ferien. Dersom du hadde vært i jobb, hadde du da fått sykemelding? Anonymkode: b9416...099 10 6 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg forstod ikke helt denne. Du ønsker sykemelding fra barnet - men hvem skal da ivareta henne, tenker du? Staten har ikke slike barnevaktordninger for de som er enslige heller. Om ikke familie stiller opp, så koblers barnevernet på. Anonymkode: 1385b...f3e Jeg har ferie fra jobben, men kan ikke reise eller gjøre noe fordi jeg har så vond i skulder albue og handleddet…så hele ferien går med til å bli god i armen. Jeg ville ha sykemelding for å ta ut ferie når jeg er frisk igjen. Men i følge legen er jeg ikke dårlig nok så lenge jeg evner å ta vare på barnet… Anonymkode: e5ba6...309 12
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Merkelig argumentasjon fra legen. Du er i ferie, men er for syk til å ha glede av ferien. Dersom du hadde vært i jobb, hadde du da fått sykemelding? Anonymkode: b9416...099 Akkurat! Da kunne jeg tatt egenmelding… Anonymkode: e5ba6...309 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #6 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ferie fra jobben, men kan ikke reise eller gjøre noe fordi jeg har så vond i skulder albue og handleddet…så hele ferien går med til å bli god i armen. Jeg ville ha sykemelding for å ta ut ferie når jeg er frisk igjen. Men i følge legen er jeg ikke dårlig nok så lenge jeg evner å ta vare på barnet… Anonymkode: e5ba6...309 Høres utrolig rart ut. Lurer på om legen hadde sagt det samme til en mann 🙃 Anonymkode: 51996...ecc 14 20
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #7 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ferie fra jobben, men kan ikke reise eller gjøre noe fordi jeg har så vond i skulder albue og handleddet…så hele ferien går med til å bli god i armen. Jeg ville ha sykemelding for å ta ut ferie når jeg er frisk igjen. Men i følge legen er jeg ikke dårlig nok så lenge jeg evner å ta vare på barnet… Anonymkode: e5ba6...309 Er dette tull? Jeg har i hele mitt voksne liv blitt syk i juleferien. Akkurat som kroppen min venter til jeg har fri. Forteller du meg at jeg kunne fått en ekstra juleferie hvert år? Anonymkode: d56cb...867 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #8 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ferie fra jobben, men kan ikke reise eller gjøre noe fordi jeg har så vond i skulder albue og handleddet…så hele ferien går med til å bli god i armen. Jeg ville ha sykemelding for å ta ut ferie når jeg er frisk igjen. Men i følge legen er jeg ikke dårlig nok så lenge jeg evner å ta vare på barnet… Anonymkode: e5ba6...309 Men senebetennelse tar jo gjerne uker å bli kvitt. Får du sykemelding når ferien er over, da? Anonymkode: 1385b...f3e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #9 Skrevet 5. mars 2024 Men du hadde faktiske planer om reise? Anonymkode: 681eb...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #10 Skrevet 5. mars 2024 Tror legen tar alvorlig feil her. Folk blir sykmeldt selv om de har barn. Sykmelding i ferie vil gi rett til ny ferie, dersom sykemeldingen er over et visst antall dager ( tror det er 1 uke) Anonymkode: eafd2...0e6 11 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #11 Skrevet 5. mars 2024 Virker som om legen tror at du prøver å "svindle" til deg en ekstra ferieuke. Klart du skal ha sykemelding, om det sånn at du ikke kunne gått på jobb. Uføretrygdede klarer ofte fint å ta ansvar for barnet sitt uten at de klarer å være i jobb. Anonymkode: ed709...3ec 6 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #12 Skrevet 5. mars 2024 Barn får ikke sykmelding fra skolen fordi de har brukket beinet i sommerferien. Dette har jo ingenting med at du er forelder. Det har bare med at du ikke er syk nok til sykmelding. Anonymkode: cd086...3ad 8 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #13 Skrevet 5. mars 2024 Dette viser vel bare hvor godt man har det her i landet. Man forventer å få ekstra fri for når man blir syk i ferien...helt fjernt. Vet at det er en mulighet men det burde det ikke være for det er alt for mange som utnytter den. Anonymkode: d0b8f...9dc 12 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #14 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette viser vel bare hvor godt man har det her i landet. Man forventer å få ekstra fri for når man blir syk i ferien...helt fjernt. Vet at det er en mulighet men det burde det ikke være for det er alt for mange som utnytter den. Anonymkode: d0b8f...9dc Seriøst? Om ferien blir ødelagt pga skade/sykdon vil man selvsagt ha den igjen Anonymkode: feedd...104 9 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #15 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Seriøst? Om ferien blir ødelagt pga skade/sykdon vil man selvsagt ha den igjen Anonymkode: feedd...104 Kun om man er 100% sykemeldt, vurdert mot arbeidsevne. Ved senebetennelse blir man gjerne gradert sykemeldt. Eller enkelte kan til og med jobbe fullt. Om man har barn eller ikke er fullstendig irrelevant. Derfor merkelig at HI utelukkende fokuserer på evne til å ta vare på barn. Så om TS har møtt opp hos legen med denne argumentasjonen så forstår jeg motviljen. Anonymkode: 1385b...f3e 12 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #16 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Seriøst? Om ferien blir ødelagt pga skade/sykdon vil man selvsagt ha den igjen Anonymkode: feedd...104 Alle kan ikke ta ut ekstra ferie, fordi ferien de hadde ikke gikk som planlagt. Anonymkode: d56cb...867 3 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #17 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Seriøst? Om ferien blir ødelagt pga skade/sykdon vil man selvsagt ha den igjen Anonymkode: feedd...104 Selvfølgelig vil man ha den igjen, spørsmålet mitt er om det er slik det skal være? Jeg synes ikke det. Blir man syk i ferien så blir man syk, er en del av livet, derfor man betaler litt ekstra for avbestillingsforsikring når man bestiller ferie. Men å forvente at man skal få fri fra jobb, ekstra fordi man tilfeldigvis ble syk i ferien synes jeg er "over the top" og veldig typisk norsk tankegang. Dette systemet vil ikke være holdbart over tid. Dessuten så klarer ts å fungerer hjemme og de fleste klarer å jobbe med en senebetennelse, alt etter hvilken jobb men man klarer fint å ha ferie man er ikke satt utav spill med en senebetennelse. Anonymkode: d0b8f...9dc 10 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #18 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle kan ikke ta ut ekstra ferie, fordi ferien de hadde ikke gikk som planlagt. Anonymkode: d56cb...867 Det handler ikke om ekstra ferie men ferien man skulle hatt Anonymkode: feedd...104 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #19 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig vil man ha den igjen, spørsmålet mitt er om det er slik det skal være? Jeg synes ikke det. Blir man syk i ferien så blir man syk, er en del av livet, derfor man betaler litt ekstra for avbestillingsforsikring når man bestiller ferie. Men å forvente at man skal få fri fra jobb, ekstra fordi man tilfeldigvis ble syk i ferien synes jeg er "over the top" og veldig typisk norsk tankegang. Dette systemet vil ikke være holdbart over tid. Dessuten så klarer ts å fungerer hjemme og de fleste klarer å jobbe med en senebetennelse, alt etter hvilken jobb men man klarer fint å ha ferie man er ikke satt utav spill med en senebetennelse. Anonymkode: d0b8f...9dc Man får ikke fri fra jobb, man får den ferien mam skulle hatt men man ikke fikk gjennomført grunnet sykdom Anonymkode: feedd...104 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #20 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig vil man ha den igjen, spørsmålet mitt er om det er slik det skal være? Jeg synes ikke det. Blir man syk i ferien så blir man syk, er en del av livet, derfor man betaler litt ekstra for avbestillingsforsikring når man bestiller ferie. Men å forvente at man skal få fri fra jobb, ekstra fordi man tilfeldigvis ble syk i ferien synes jeg er "over the top" og veldig typisk norsk tankegang. Dette systemet vil ikke være holdbart over tid. Dessuten så klarer ts å fungerer hjemme og de fleste klarer å jobbe med en senebetennelse, alt etter hvilken jobb men man klarer fint å ha ferie man er ikke satt utav spill med en senebetennelse. Anonymkode: d0b8f...9dc Forstår du ikke at hva du mener om saken er revnende likegyldig? Anonymkode: 51996...ecc 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå