Gå til innhold

Har Matthew Hussay rett i søk etter partner ? Can this person make me happy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den dukket opp på tik tok'en min når jeg åpnet den. 

Han mener at for å finne ut om en person er den riktige person for meg  så skal jeg i kke se på om en person kan gjøre meg lykkelig. 

Så må jeg slutte å se på hva er det jeg føler for han, men hvordan han får meg til å føle meg. 

Jeg  kan syns denne personen er helt fantastisk. Men det hjelper lite hvis den andre part bare får meg til å føle meg: 

ikke respektert

alene

at jeg hele tiden stiller meg spørsmålet : liker han meg eller ikke?

spiller han spill?

må vente på svar på dagesvis

er han seriøs eller ikke?

Dette gjør jo at han får meg til å føle stress, usikkerhet, angst, gjør at selvbildet blir dårligere, om man virkelig er så lite verd?

I igjen etter man har tenkt over hva denne personen får meg til å føle.

Vil denne personen kunne gjøre meg lykkelig? 

Svaret er ett stort nei.. 

Der lærte jeg en ny måte og tenke på. 

Har Matthew Hussey rett?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke nytt.

Anonymkode: a8296...d61

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det rett.

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (12 minutter siden):

Den dukket opp på tik tok'en min når jeg åpnet den. 

Han mener at for å finne ut om en person er den riktige person for meg  så skal jeg i kke se på om en person kan gjøre meg lykkelig. 

Så må jeg slutte å se på hva er det jeg føler for han, men hvordan han får meg til å føle meg. 

Jeg  kan syns denne personen er helt fantastisk. Men det hjelper lite hvis den andre part bare får meg til å føle meg: 

ikke respektert

alene

at jeg hele tiden stiller meg spørsmålet : liker han meg eller ikke?

spiller han spill?

må vente på svar på dagesvis

er han seriøs eller ikke?

Dette gjør jo at han får meg til å føle stress, usikkerhet, angst, gjør at selvbildet blir dårligere, om man virkelig er så lite verd?

I igjen etter man har tenkt over hva denne personen får meg til å føle.

Vil denne personen kunne gjøre meg lykkelig? 

Svaret er ett stort nei.. 

Der lærte jeg en ny måte og tenke på. 

Har Matthew Hussey rett?

Han har litt feil, Ole Brumm vet bedre, ja takk begge deler. 

Men hans viktige poeng er vel å faktisk bruke "hjernen" å se om det er noe som skurrer når vi blir betatt. Egentligen handler vel det han tar frem om den andre personen er empatisk.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (18 minutter siden):

Han har litt feil, Ole Brumm vet bedre, ja takk begge deler. 

Men hans viktige poeng er vel å faktisk bruke "hjernen" å se om det er noe som skurrer når vi blir betatt. Egentligen handler vel det han tar frem om den andre personen er empatisk.

Jeg skjønner jo da at det for min del er så liten sjans å finne noen som liker en så godt. Fleste tenker kun på seg selv. Og mele sin egen kake uten omtanke for andre. Jeg føler dette dating opplegget har ødelagt meg såpass at når jeg tror det er noe feil på en normal oppgående mann da skjønner jeg at sjansen for meg er så og si null hvis jeg skal finne noen som setter like mye pris på meg som jeg gjør når jeg virkelig liker noen. 

Endret av GrønnNellik68
AnonymBruker
Skrevet

Han har bare delvis rett. Hvis du utvikler følelser for noen så er det også helt naturlig at følelsene dine går som en flipperspill ball i kroppen. Litt usikkerhet, litt rush, litt gledesrus osv. Det er en del av det å treffe noen ny. 

Men hvis personen skaper mest usikkerhet så er nok ikke det bra. Dette oppleves som "spennende" og man får et dopamin kick som man lett blir avhengig av. Her må man lære å sortere og regulere egne følelser. Noe må du klare å regulere selv, men blir det for mye usikkerhet (ref lista di) må du se med litt friske øyne på hvordan den personen er mot deg. Kanskje han ikke egentlig passer deg. Hvis han hele tiden trigger deg og du må regulere og regulere kan det bli usunt. 

Poenget med hvordan du selv føler deg når du er med den personen er godt. Dette henger jo litt sammen med forrige avsnitt og er bare den andre siden av mynten. Liker du deg selv når du er med den personen? Føler du deg avslappet? Føler du deg trygg? Føler du at du kan være deg selv? 

Mange ganger føles dette ikke så spennende og derfor løper man videre til en som trigger all spenningen og dopaminet , som egentlig bare er usikkerhet og stress, men Gud så spennende 🙄

Litt stress er det alltid. Men stopp gjerne opp litt hvis du møter en mann som bare får deg til å føle deg rolig og glad. Du senker skuldrene og er deg selv.. Kjenn litt ekstra på hva det der er... 😉 Kanskje det er det du egentlig leter etter, men pga alt fra barndomstraumer til dopaminkick fra seriesjekkere har du aldri lært deg å kjenne det igjen.. 

Anonymkode: 170c4...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...