Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst på en ny piercing i øret, men har hørt skrekkhistorier om infeksjoner og hull som aldri gror... Så hvilken piercing har størst sjanse for å være vellykket? Fra før har jeg tragus og to "vanlige".

Anonymkode: 78b3f...839

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gror dårligere der det er brusk. Noen er mer utsatt for problemer enn andre/noen gror bedre liksom. F. eks. hvis du røyker/snuser kan det gro dårligere/saktere, og flere andre faktorer (bl.a. gener spiller inn). Det varierer jo litt hvor mye brusk man har i øret også.

Hos meg har de øverst i øret og "over midten" grodd dårligst, og jeg har derfor endt opp med å ta de ut til slutt.
Måtte til slutt gi opp de jeg hadde øverst i øret, i det ene hullet fikk jeg granulom (?) - det var nasty, så tok den ut, og en som bare var betent hele tiden og gjorde vondt/ble betent/grodde litt/stakk opp/betent/grodde litt/stakk opp/betent/grodde litt og repeat repeat repeat. Har også måttet gi opp det siste hullet på ene øret/hull nr. 3 på "flippen", som var akkurat i overgangen der det begynner å bli brusk (på meg ihvertfall). Noen har jo også sykdommer/helsetilstander som kan virke inn ifht. piercinger, f. eks. de med autoimmune sykdommer kan ha problemer med at kroppen ikke "godtar"/støter fra seg f. eks. piercinger (jeg har flere autoimmune sykdommer, kroppen min liker piercinger svært dårlig, får mindre granulomer og irritasjon/betennelse i de hullene jeg har til og fra også, men utenom de har jeg måttet gi opp andre piercinger pga det, gror fint ellers, men kroppen min støter fra seg alt fra piercinger til venefloner, og jeg tåler f. eks. ikke plaster engang heller :P).

Anonymkode: 0141a...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...