AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Hva ville du gjort? Altså ikke at det var en restaurant men vanlig bolighus. Anonymkode: fc067...b68
newman01 Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 Sjekket kontoen for å se om man har råd til eiendomsskatten... 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 Jeg hadde solgt det. Anonymkode: 9aa13...9ee 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Skrevet 5. mars 2024 newman01 skrev (3 timer siden): Sjekket kontoen for å se om man har råd til eiendomsskatten... hva hvis eiendomsskatten var helt ok da? Anonymkode: fc067...b68
newman01 Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 30 minutter siden, AnonymBruker said: hva hvis eiendomsskatten var helt ok da? Anonymkode: fc067...b68 4,8 mål tomt på toppen av Holmenkollen? Hva kan man anta markedsverdien er på noe slikt? 75 millioner? Det er rundt 200'000 i året i eiendomsskatt det 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #6 Skrevet 5. mars 2024 Mener du hus i dragehodestil? Anonymkode: 8131e...ae7 1
Trolltunge Skrevet 5. mars 2024 #7 Skrevet 5. mars 2024 Hva skulle jeg med det? Det hadde definitivt blitt solgt.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #8 Skrevet 5. mars 2024 Jeg hadde nok solgt det, da jeg ikke har kapasitet eller økonomi til å ivareta et slikt (gammelt) palass. Og salget kunne finansiert et nytt hus i mer passe størrelse. Anonymkode: 54d4a...208 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #9 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde nok solgt det, da jeg ikke har kapasitet eller økonomi til å ivareta et slikt (gammelt) palass. Og salget kunne finansiert et nytt hus i mer passe størrelse. Anonymkode: 54d4a...208 Samme her. Og har heller ikke noe ønske om å bo i den typen hus, eller akkurat der. Anonymkode: 25248...c60
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #10 Skrevet 5. mars 2024 Solgt det. Ikke vil jeg bo i et så lite energieffektivt hus, og ikke vil jeg ha så stort hus. Anonymkode: 8d55c...32a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #11 Skrevet 5. mars 2024 Jeg hadde solgt det. Har null tilknytning til Oslo, og trenger ikke et svært palass i utkanten 🤣 Anonymkode: c4749...20d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #12 Skrevet 5. mars 2024 Har ikke sjans til å ha råd til å bo i ett slikt hus, og ikke orker jeg å hele tiden sjekke hvem jeg må søke til for hva. I så verneverdige bygg så kan man knapt henge opp ett bilde uten å søke.... Anonymkode: 8c278...f59
Hedda-78 Skrevet 5. mars 2024 #13 Skrevet 5. mars 2024 Solgt det umiddelbart. Har ikke noe behov for eller ønske om noe sånt, og har heller ikke råd til å ha det.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #14 Skrevet 5. mars 2024 Delt av en bit av tomten med fin utsikt, bygget meg et passe stort hus, solgt resten. Eventuelt delt av flere biter av tomt jeg kunne solgt først, om den er riktig stor. Anonymkode: 8ccc8...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #15 Skrevet 6. mars 2024 Om det var et kult arkitekttegnet hus, gjerne uten innsyn og med strandlinje/enkel tilgang til sjø for utsetting av kajakk e.l. så ville jeg nok strukket meg for å beholdt og bebodd. Men sånne gamle kråkeslott i trist gammel stil er jeg virkelig ikke interessert i. Så presist «hus type Frognerseteren» ville jeg lagt ut på markedet og solgt unna. Og trolig ville jeg fått nok for den til å kjøpe meg noe med en liten strandlinje. Anonymkode: 014a7...a21
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #16 Skrevet 6. mars 2024 newman01 skrev (På 5.3.2024 den 12.40): 4,8 mål tomt på toppen av Holmenkollen? Hva kan man anta markedsverdien er på noe slikt? 75 millioner? Det er rundt 200'000 i året i eiendomsskatt det Ikke alle kommuner har eiendomsskatt 😉 Jeg lurer litt på hva TS mener med et hus á la Frognerseteren restaurant? Er det en eldre tømmervilla i dragestil hun tenker på? Eller et større sted som driftes som restaurant, hotell eller annet innen turisme? Det vil trolig være enorme driftsutgifter med en sånn type eiendom. Dersom det kun er snakk om en eldre tømmervilla (evt i dragestil) i langt mindre størrelse enn Frognerseteren tenker jeg likevel at vedlikeholdsutgiftene vil bli enorme for meg som er alenemor med beskjeden inntekt, ti tommeltotter og liten mulighet til å kunne stå for nødvendig vedlikehold selv. Selv om det ikke er eiendomsskatt på eiendommen vil trolig kommunale avgifter være store. Strømutgiftene vil også bli høye i et sånt type hus. Likevel ville jeg nok hatt prblemer med å selge hvis stedet betydde mye for meg og det hadde vært i familien i mange generasjoner. Jeg ville vurdert mulighet for å leie ut, evt drive det selv hvis mulig. Kanskje jeg kunne tjent inn mer enn nå og også fått driftstilskudd eller annen type støtte? Mulig kommunen ville gitt tilskudd eller andre type foreninger hvis huset er verneverdig? Sjekk ut mulighetene du, TS 😊 Anonymkode: 4c1cb...e95
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #17 Skrevet 8. mars 2024 Seksjonert og beholdt en selv om det var viktig for meg å beholde det. Om det hadde vært selve Frognerseteren, latt noen andre drifte det for meg og håpet driften dro inn såpass at man har penger til å vedlikeholde. Så kan man sikkert søke om midler dersom det er fredet og har betydning. Anonymkode: 684cd...e60
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #18 Skrevet 8. mars 2024 Kommer an på om eg har råd til å bo der eller ikke. Med strømpriser i dag, er det greit å ha et hus som ikke krever mye strøm i drift. Jeg har et ganmelt hus og har to fyringskilder, en i kjelleren og en i hoved etasje. Anonymkode: e02c9...785
marsvin Skrevet 8. mars 2024 #19 Skrevet 8. mars 2024 Hadde solgt! hvis verdien er 50 mill ca, hadde kjøpt en stor flott leilighet istedet i en fin bygård, der jeg hadde hatt plass til et par gjesterom og atelier. Hadde også sluttet i jobben og omskolert meg/studert, samt tatt et halvt år med reising først. Spist masse god mat, gått fjellturer og levd livet 😍 Kjøpt meg nye klær. Hadde også satt noen mill i fond.. ah. donert en slant til Noah. Drømmer meg bort her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå