AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Del Skrevet 5. mars 2024 Hvorfor er det så mange som ikke kan skrive lenger? Dette gjelder ikke bare Kvinneguiden spesielt, men i samfunnet generelt. Majoriteten av befolkningen klarer faktisk ikke å drive med ordsammensetninger....Til og med journalister skriver helt åpenbare feil....."ALT" skal "deles...(av ord altså)....Og....På norsk heter det ikke "Tilbake i 1995", eller tilbake i 2001.....Det heter " i 1995"...Eller i 2001"...Ikke "Tilbake i xxxx".....På amerikansk engelsk så heter det med rette " back in xxxx", men ikke på norsk. Hvor har disse folkene utdanningen sin fra?...Jeg er bare så utrolig fascinert over hvor lettpåvirkelige noen er...Selv de såkalt best skolerte blant oss... Anonymkode: a8f69...4b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Del Skrevet 5. mars 2024 Samme har jeg også lurt på. Jeg lærte meg faktisk og / å når jeg gikk i tredje klasse, tror jeg. Men likevel finnes det godt voksne mennesker som fremdeles ikke har lært seg sånne elementære ting. Anonymkode: 66a2f...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 16.46): Samme har jeg også lurt på. Jeg lærte meg faktisk og / å når jeg gikk i tredje klasse, tror jeg. Men likevel finnes det godt voksne mennesker som fremdeles ikke har lært seg sånne elementære ting. Anonymkode: 66a2f...e91 Ekspander Men riktig bruk av når og da har du ikke helt fått med deg Det heter DA jeg gikk i tredje klasse, ikke NÅR. Anonymkode: d311d...945 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Del Skrevet 5. mars 2024 Det er nedslående ja. Selv journalister som har skriving som yrke står ofte til stryk. Jeg har lest mange artikler med setninger som ikke ga mening i det hele tatt, pinlige stavefeil og de bruker ord i feil sammenheng. Anonymkode: 5232a...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå