Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne på 42, som nå har kastet meg på sjekkeappene igjen. Jeg får masse likes og haugevis av matcher. Problemet er at jeg er så sykt dårlig på å chatte. Jeg klarer liksom ikke være morsom og avslappet. Synes ikke så mange menn er flink til det heller, men det holder jo at en av oss klarer å føre samtalen forbi sånne høflighetsfraser. Jeg vil gjerne bli bedre på det. Et annet problem er at jeg gjerne har en grei samtale gående en dag/kveld, men så er det så få som tar oppigjenn tråden i dagene etterpå. Her tenker jeg at jeg må bare steppe opp og ta ansvar. Hva gjør dere som lykkes? Jeg har skrevet i profilen min at jeg gjerne vil bli bedt på en drink. Synes alt er mye lettere facetoface og gjerne med litt alkohol, da fører jeg at jeg slapper mer av. Noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: af0f7...2b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du be på en drink da?  Starten er ofte litt tricky, jeg vil møtes så tidlig som mulig for å slippe å kaste bort tid unødig. 

Tror disse matchene som forsvinner dagen etter, har mange de holder på med.

Anonymkode: 7e2ee...57c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan ikke du be på en drink da?  Starten er ofte litt tricky, jeg vil møtes så tidlig som mulig for å slippe å kaste bort tid unødig. 

Tror disse matchene som forsvinner dagen etter, har mange de holder på med.

Joda, men var en grunn til at jeg skrev det i profilen. Altså matchene forsvinner ikke, og jeg snakker jo med flere samtidig jeg og, men det går liksom ikke videre fra den ene innledende samtalen.  Er redd for å virke for ivrig, men jeg følger alltid opp svar med spørsmål tilbake. Hvor god jeg er på chatting, har jo ingenting med hvordan jeg er som en potensiell kjæreste, eller bekjentskap. Kunne ønske mannfolka var litt mer på ballen. Er jo en grunn til at de matcher med meg og skriver til meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor god jeg er på chatting, har jo ingenting med hvordan jeg er som en potensiell kjæreste, eller bekjentskap.

For meg betyr det mye mer enn ingenting. Jeg har funnet en særboende kjæreste, og alle kandidatene har hatt det tilfelles, at vi kommuniserte godt og morsomt, også når vi ikke møtes fysisk.  M50

Anonymkode: ee657...0c4

Skrevet (endret)

Mann her. Jeg vet at mange menn bruker Tinder som et numbers game og vil kanskje aldri skrive til mange av matchene sine fordi de trykker på alle i starten og sorterer når de matcher. 

Jeg for min del matcher med intensjon, men bare med noen få (1-3) om gangen. Jeg vil gjerne bli litt kjent via chat først. Jeg har ikke tid eller lyst til å be folk ut på drinker eller first dates hele tiden. Så jeg ser an om vi kan holde en samtale gående. Det er litt viktig, for i vår alder kommer vi ikke til å date flere ganger i uka kanskje og det å kunne holde tråden via meldinger kan være viktig.

Det hender at jeg blir litt for opptatt med jobb og andre ting til å holde chatten gående kontinuerlig. Helt ærlig så er det et sunnhetstegn om chatten kan overleve en dag med stillhet. Litt tålmodighet og hyggelig chat er en dealmaker for min del. Så møtes vi når vi er klare. Jeg møter gjerne kun 1 om gangen. 

Det problemet med chatting er to-veis. Mange damer slutter gjerne å svare midt i samtalen eller svarer aldri på første melding en gang. Mange damer kunne hatt fordel av å være litt mer engasjert. Men de chatter vel med en masse andre matcher...  En del er litt vel utålmodige. 

Til sist, det skader ikke å skjære igjennom og foreslå å møtes, hvis det er en du er interessert i. 😉

Endret av BobTheNoob
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Joda, men var en grunn til at jeg skrev det i profilen. Altså matchene forsvinner ikke, og jeg snakker jo med flere samtidig jeg og, men det går liksom ikke videre fra den ene innledende samtalen.  Er redd for å virke for ivrig, men jeg følger alltid opp svar med spørsmål tilbake. Hvor god jeg er på chatting, har jo ingenting med hvordan jeg er som en potensiell kjæreste, eller bekjentskap. Kunne ønske mannfolka var litt mer på ballen. Er jo en grunn til at de matcher med meg og skriver til meg. 

Jeg er litt av den oppfatning at dersom han blir skremt av at jeg er ivrig, så er han nok ikke den rette for meg. 
Jeg er frempå, jeg tar initiativ, og jeg har ingen problem med å være den som spør om å møtes. 
Takler ikke mannen det, så takler han ikke meg. 

Har kjæreste nå, som jeg møtte via Tinder i sommer. Han ba meg ut først, og sendte melding på vei hjem igjen, men er ellers en litt forsiktig type, og han har sagt så mange ganger at det at jeg var frempå og tok initiativ var noe av det han falt for med meg, og noe av det som gjorde han trygg nok på meg. 

Anonymkode: eb9f3...bb3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva gjør dere som lykkes? Jeg har skrevet i profilen min at jeg gjerne vil bli bedt på en drink. Synes alt er mye lettere facetoface og gjerne med litt alkohol, da fører jeg at jeg slapper mer av. Noen som har noen gode råd? 

Det hadde ikke jeg skrevet. Jeg vil like mye være en giver som ham.

Tror ikke du ved å skrive det at han kan tenke at du sannsynligvis er litt diva som vil at partneren skal være den som betaler?

Ville heller skrevet hvis jeg følte for at over en drink er en god setting: Synes det hadde vært hyggelig å treffes f.eks på et sted over en god drink og avslappende atmosfære. 

Så ville jeg normalt sett betalt for min drink, og la ham betale for sin. 

Du spør hva vi gjør som lykkes. Jeg har truffet mange. Synes det har vært hyggelig, også de mange treffene som har endt med bare det ene treffet.

Til slutt traff jeg han som ble min kjæreste. Det var selvfølgelig det aller beste treffet. Jeg tror man må treffe mange og ha en innstilling på at det er hyggelig å treffe et nytt menneske, uansett om det blir noe mer eller ikke. med den holdningen er man kanskje avslappet. Til slutt treffer man kanskje en man føre man kan være seg selv med, at man vil felles ting, at samtalen går lett.

Avslappet og positiv innstilling, tror jeg er viktig.

Skrevet
BobTheNoob skrev (1 time siden):

Det problemet med chatting er to-veis. Mange damer slutter gjerne å svare midt i samtalen eller svarer aldri på første melding en gang. Mange damer kunne hatt fordel av å være litt mer engasjert. Men de chatter vel med en masse andre matcher...  En del er litt vel utålmodige. 

Dette gjelder mange menn også. Så dette er neppe et mann/kvinneproblem, mer generelt. Veldig irriterende når folk verken svarer eller sletter, bare lar deg henge der som en annen ape.

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempevanskelig. Jeg foretrekker faktisk å få samtalen over på snap eller noe slik at jeg kan sende et bilde og en tekst fra hverdagen innimellom. Ja det er sjanse for å få dickpicks etc da men da er det jo bare å slette om det et plagsomt. 
Og møtes ganske raskt, da kan man snakke sammen!

Skal på date i morgen med en som ba meg med på tur/kaffedate bare etter 10 timers chatting på søndag. Nå har vi kontakt på snap. 

Anonymkode: baf26...e37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, exictence said:

Det hadde ikke jeg skrevet. Jeg vil like mye være en giver som ham.

Tror ikke du ved å skrive det at han kan tenke at du sannsynligvis er litt diva som vil at partneren skal være den som betaler?

Ville heller skrevet hvis jeg følte for at over en drink er en god setting: Synes det hadde vært hyggelig å treffes f.eks på et sted over en god drink og avslappende atmosfære. 

Så ville jeg normalt sett betalt for min drink, og la ham betale for sin. 

Jeg tenker det er lett å fikse ved å bare snu det litt rundt og heller invitere ham på en drink. Det er nok ganske mange som også tenker at å bare møtes over et glass først som sist, heller enn å chatte i evigheter, er bra, men enig i at "jeg vil at du skal invitere meg ut" ikke nødvendigvis er så smart.

Sånne som tenker at det er "turn off" med menn som ikke tar hele jobben og hele regningen fort kan bli værende single lenge.

Anonymkode: af837...737

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
BobTheNoob skrev (11 timer siden):

Mann her. Jeg vet at mange menn bruker Tinder som et numbers game og vil kanskje aldri skrive til mange av matchene sine fordi de trykker på alle i starten og sorterer når de matcher. 

Jeg for min del matcher med intensjon, men bare med noen få (1-3) om gangen. Jeg vil gjerne bli litt kjent via chat først. Jeg har ikke tid eller lyst til å be folk ut på drinker eller first dates hele tiden. Så jeg ser an om vi kan holde en samtale gående. Det er litt viktig, for i vår alder kommer vi ikke til å date flere ganger i uka kanskje og det å kunne holde tråden via meldinger kan være viktig.

Det hender at jeg blir litt for opptatt med jobb og andre ting til å holde chatten gående kontinuerlig. Helt ærlig så er det et sunnhetstegn om chatten kan overleve en dag med stillhet. Litt tålmodighet og hyggelig chat er en dealmaker for min del. Så møtes vi når vi er klare. Jeg møter gjerne kun 1 om gangen. 

Til sist, det skader ikke å skjære igjennom og foreslå å møtes, hvis det er en du er interessert i. 😉

Men så har du de du matcher med som ikke svarer eller skriver.

Kall meg gammeldags, men hvis vi matcher så vil jeg la mannen ta det første steget med å føre en samtale.

Bare ikke det fører til dickpic først.

Er så lei av det.

Anonymkode: 7f66b...730

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men så har du de du matcher med som ikke svarer eller skriver.

Kall meg gammeldags, men hvis vi matcher så vil jeg la mannen ta det første steget med å føre en samtale.

Bare ikke det fører til dickpic først.

Er så lei av det.

Tja. Jeg skriver alltid først. Men ikke alltid at damene svarer. Men man trenger ikke være så gammeldags heller. Det er lov å skrive hvis man mener noe med datingen. 

Ps. Man får ikke sendt dicpics på Tinder. Får ikke sendt bilder i det hele tatt der. 

AnonymBruker
Skrevet
BobTheNoob skrev (3 minutter siden):

Tja. Jeg skriver alltid først. Men ikke alltid at damene svarer. Men man trenger ikke være så gammeldags heller. Det er lov å skrive hvis man mener noe med datingen. 

Ps. Man får ikke sendt dicpics på Tinder. Får ikke sendt bilder i det hele tatt der. 

Nei men når de spør etter snap etter en melding så er det alltid dickpic.

BobTheNoob skrev (4 minutter siden):

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tusen takk for gode svar 😊.

BobTheNoob skrev (På 5.3.2024 den 7.18):

Det som står i første avsnitt skal jeg ta med meg. Blir vel litt påvirket av de som skriver her om at menn skjeldent får matcher. Men de jeg er ute etter har jo garantert flere, og må bruke mer tid på hvem de skal spørre om date, så da krever det jo en del innsats fra meg. Er helt enig i det som står i siste avsnitt. Tar ofte flere timer, eller en dag før jeg svarer om jeg er opptatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 7.51):

at det at jeg var frempå og tok initiativ var noe av det han falt for med meg, og noe av det som gjorde han trygg nok på meg. 

Skal bli flinkere selv, takk for inspirasjon. 

exictence skrev (På 5.3.2024 den 8.16):

Ville heller skrevet hvis jeg følte for at over en drink er en god setting: Synes det hadde vært hyggelig å treffes f.eks på et sted over en god drink og avslappende atmosfære

Takk for innspill, skal omformulere det 😊. Intensjonen med å skrive det var overhodet ikke at jeg vil bli påspandert, men at jeg ønsker helst at de tar initiativet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...