AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Del Skrevet 4. mars 2024 Hva jobber egentlig en skispmegler som og hvor jobber de ? Hører alle unge i dag ønsker å bli skipsmegler, men hvor lett er det å tjente flere millioner av kroner på dette egentlig? Noen som er eller kjenner noen som er skipsmegler og kan forklare? Anonymkode: 228d5...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Del Skrevet 5. mars 2024 Her er en firmaside som forteller om yrket: https://www.clarksons.com/home/careers/getting-into-shipping/is-shipbroking-right-for-you/ Disse har også kontor i Oslo. Anonymkode: 49162...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Del Skrevet 5. mars 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva jobber egentlig en skispmegler som og hvor jobber de ? Hører alle unge i dag ønsker å bli skipsmegler, men hvor lett er det å tjente flere millioner av kroner på dette egentlig? Noen som er eller kjenner noen som er skipsmegler og kan forklare? Anonymkode: 228d5...6d3 Har ingen erfaring med skipsmegler, men det finnes ingen yrker hvor det er lett å tjene flere millioner kroner i året. De som har såpass høy lønn har typisk jobbet i mange år og i yrker hvor arbeidsgiveren/kunden/klienten eier all fritiden din. En av Norges best betalte skipsmeglere sa dette i et intervju: – Ja, og jeg husker veldig godt konfirmasjonen til datteren vår. Jeg holdt nemlig samtidig på med en stor transaksjon for en gresk kunde. Da jeg slo på mobiletelefonen om kvelden, ringer kunden og sier: “Why didn’t you take my call?” “I had confirmation for my daughter”, svarer jeg. Da repliserer han kort: “If I have time to call you, you have time to answer me. It is my way or the highway. I am gonna tell you this once.” Det var klar tale. Så lærdommen er å være tilgjengelig døgnet rundt, men denne jobben blir jo en livsstil. https://www.kapital.no/portrett/2020/12/18/7599549/min-tid-peter-m.-anker Selv har jeg en bror som jobber i Private Equity(som ikke er det samme som skipsmegling, men hvor det fortsatt er ekstreme lønninger til de på toppen). Han har 8-4 jobb. Men han har også en 8-4 lønn. De som har ofret all fritid i flere tiår tjener derimot helt ekstremt. Broren min prøvde å jobbe ekstremt mye som ung, men som de fleste andre så skjønte han etter noen år at livet er mer enn å jobbe og han ønsket å vær en som faktisk kunne være med barna sine og ikke en som hele tiden satt på telefon med kunder eller var på jobbreiser. Anonymkode: 49162...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå