Gå til innhold

Kjæresten skal ta MC-lappen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han er over 50 år og skal gjøre alvor av å ta lappen for motorsykkel. Vet ikke helt hva jeg synes om det, han snakker om å bli med i klubb osv, samt at jeg skal sitte på. 

Jeg tror ikke jeg tør sitte på. Han er en dyktig yrkessjåfør andre klasse (lastebil/semitrailer osv), og selvsagt vanlig bil, men opplever ham som 

# hissig i trafikksituasjoner

# fartsgal

# likegyldig til om han kommer til å skade seg eller dø i evt ulykke

# har en del helseutfordringer

# er overvektig og lite kontroll på kroppen

Osv, osv

Hadde dere turt å sitte på med en sånn? 

Og er skeptisk mtp klubber, er det ikke mye kriminalitet i slike? 

Anonymkode: daf2d...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

# fartsgal

Jeg ville vært mer bekymret for punktene over enn at han blir med i en klubb.

Det er vel ikke alle klubber som er kriminelle.

Jeg hadde ikke turt å sitte på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han er over 50 år og skal gjøre alvor av å ta lappen for motorsykkel. Vet ikke helt hva jeg synes om det, han snakker om å bli med i klubb osv, samt at jeg skal sitte på. 

Jeg tror ikke jeg tør sitte på. Han er en dyktig yrkessjåfør andre klasse (lastebil/semitrailer osv), og selvsagt vanlig bil, men opplever ham som 

# fartsgal

Osv, osv

Han høres ikke ut som han klarer seg lenge på en mc, å kjøre motorsykkel er ufattelig farlig og et stort ansvar. Ansvar for å bli sett, kjøre forsvarlig, og se trafikkstasjoner lenge før de oppstår så en ikke selv blir most.

Han må gjerne prøve, men med den innstillingen så skjønner han selv at det ikke går, enten før det går galt eller etter. 

Anonymkode: d9369...6e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke sitter på med folk som er hissig i trafikken.

Eksen min tok MC-lappen for å kunne kjøre det til jobb (vi hadde kun en bil). Viste seg at elskerinnen også kjørte MC, så da var han med henne når han skulle ut og "lufte seg" med MCen. Var vel midtlivskrisen. Redd for å bli gammel. Han begynte også å trene veldig ofte, og hengte med yngre og yngre "venner"

Vær obs på om det er endringer i personlighet.

Anonymkode: 9679b...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du MÅ ikke sitte på. Og det å være med i klubb, det er det færreste som er. De fleste kjører aleine eller sammen med en kompis.  De fleste klubbene består av avdanka gamliser, slik som mannen din, og de har nok med å sparke i dekkene til syklene til hverandre. Det er bare tull at det er så mye kriminalitet i klubbene. Det gjelder bare to ulike klubber på landsbasis, og der får han ikke innpass sånn uten videre, det kan jeg love deg.

La han nå ha den nye hobbyen sin, så kan du nyte deilig alenetid når han er ute og triller. Sørg forøvrig for god livsforsikring om han er så slurvete i trafikken som du sier. Og sørg for at forskingen dekker motorsykkelulykker, for det er det ikke alle forsikringer som gjør.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

# hissig i trafikksituasjoner#

# fartsgal

Hadde ikke sittet på med denne, nei.

Som mc-fører, spør jeg forresten ikke andre om å sitte på med meg. Det må de i så fall mase på meg om på eget initiativ. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du tar ansvar for egen helse, hobbyer og liv, og han tar ansvar for sitt. Du trenger ikke å fortelle han hva som er greit og farlig. En normal 50-åring skal klare det på egenhånd 

Anonymkode: 1d5da...6e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, faktisk ikke.

Men du tenker vel på de store som vi leser om i avisene, husk at ingenting er så svart/hvitt som avisene skriver da ;)

Enkelte idotier finner du vel uansett, og da kan man likesågreit finne den idioten i strikkeklubben altså. 

Anonymkode: 77139...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke sitt på han.

Han er åpenbart en idiot som er en trussel for seg selv og andre.

Anonymkode: 4c48f...59e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil tro de fleste av de punktene blir plukket bort ganske kjapt under trafikkopplæringen for han vil kjenne på det alle andre på MC kjenner på vil jeg tro; hvor sårbar han er i trafikken på to hjul 🤔

Anonymkode: ae16c...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svært mange MC-ulykker (og de har det dessverre vært mange av de siste årene) involverer menn på 50+. Om det skyldes alderspanikk og aggressiv kjøring  som ikke helt matcher svekkede sanser og nedsatt reaksjonsevne, er ikke godt å si, men jeg ville ha vært bekymret om jeg var TS.

Anonymkode: 81283...351

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svært mange MC-ulykker (og de har det dessverre vært mange av de siste årene) involverer menn på 50+. Om det skyldes alderspanikk og aggressiv kjøring  som ikke helt matcher svekkede sanser og nedsatt reaksjonsevne, er ikke godt å si, men jeg ville ha vært bekymret om jeg var TS.

Anonymkode: 81283...351

Mange av disse igjen har kjøpt mc igjen når midtlivskrisen setter inn, for de kjørte før de fikk kone og barn, og å gå oppfriskningskurs er HELT unødvendig 🤪

Anonymkode: f2895...7c3

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Å ta MC-lappen i høy alder høres ut som pappa. Snakk om tidenes middelalderkrise. En klassiker. 

Det blir vel med kjæresten din som pappa. Han kjørte opp, kjøpte seg sykkel, tok seg noen turer, mamma nektet plent å sitte på, og så ble sykkelen stående i støve ned i garasjen. Etterhvert solgte han den, før han begynte å nærme seg 60 og skulle kjøpe seg en ny sykkel. Og så han gjorde, med akkurat samme resultat: sykkelen ble knapt brukt og solgt etter et par år. 😜 

At kjæresten din er fartsgal er dog en bekymring, det var ikke pappa. En bekymring du bør uttrykke deg ganske klart om.

Du må for all del ikke sitte på om du ikke ønsker det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Basert på det du forteller om ham, så høres han litt korttenkt og "enkel" ut, og jeg hadde ikke sittet på med en sånn type.

Anonymkode: 79bdf...ba3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

# fartsgal

Osv, osv

En feit, agressiv gubbe som ikke bryr seg om han dør?  Dere har større problemer enn motorsykkellappen...

Og nei, selvsagt sitter man ikke på med slike gutte-menn. Man kjører selv. Hvis flere damer hadde tatt ansvaret for å kjøre bilen/motorsykkelen, hadde det vært både tryggere og hyggeligere på norske veier.

Anonymkode: 402f1...714

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier at her er det nok endel andre ting som må løses. Virker som lappen i seg selv er om ikke enda en trigger. 

Men MC lappen i seg selv er morsom. Har den selv. Kjører fast MC (scooter) på ferie. Veldig gøy! Har også moppe lappen som jeg tok som 15 åring (fikk i posten på 16 års dagen) Ser dog ikke helt bruken for den i voksen alder her i Norge. (Jeg er IKKE noe Norges ferie type,eller "nedover Europa på MC type"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Min mann som nærmer seg 60, har hatt mc-lappen i alle år, men innrømmet både for seg selv og oss andre at han hadde for lite kjøreerfaring siste årene. Man blir treig og mindre smidig med årene, så er glad han konkluderte slik, så slipper han å bli organdonor.

Mc-klubber for gamliser er det plenty av. De arrangerer gjerne en søndagstur og slikt, for å sosialisere. 
Var en dødsulykke på n slik tur i fjor bl.a.

Anonymkode: 0a21b...07a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...