Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et familiemedlem kuttet nesten helt kontakten for 20 år siden og jeg har bare sett personen sporadisk rundt juletider. 

Nå har jeg fått beskjed fra et annet familiemedlem at jeg må dukke opp på en begivenhet uten invitasjon og uten å vite om jeg egentlig er velkommen. 

For over et års siden ba personens samboer meg om å holde meg unna. 

Jeg er både snill og normalt omgjengelig men noen folk har hørt falske rykter om meg bare som litt bakgrunnsinfo her og nå er jeg dønn forvirret. 

Hva bør jeg gjøre i denne familiesaken? Dukke opp eller holde meg unna? 

Anonymkode: 73e13...a66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du?

Føler du at det er noen vits i å dukke opp, og hva kan du egentlig få gjort med dette? Jeg tror jeg hadde bedt den som ga beskjed om å dukke opp uanmeldt om å gi beskjed til personen at jeg er der den dagen hen vil snakke med meg og ellers bare skygget banen. 

Hvem vet, kanskje denne samboeren manipulerer vedkommede?

Anonymkode: 15da8...bbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva vil du?

Føler du at det er noen vits i å dukke opp, og hva kan du egentlig få gjort med dette? Jeg tror jeg hadde bedt den som ga beskjed om å dukke opp uanmeldt om å gi beskjed til personen at jeg er der den dagen hen vil snakke med meg og ellers bare skygget banen. 

Hvem vet, kanskje denne samboeren manipulerer vedkommede?

Anonymkode: 15da8...bbc

Jeg ønsker jo å ta opp igjen kontakten men på grunn av samboeren føler jeg meg ikke velkommen. Jeg tør ikke å dukke opp men er redd resten av familien vil tro stygge ting om jeg ikke dukker opp. Der er dårlig kommunikasjon om ting og det er problematisk å snakke ut om ting. 

Jeg har sørget mye over at personen kuttet kontakt. Dette ble et vanskelig dilemma. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du har noen som helst slags plikt til å dukke opp der, når det er familiemedlemmet som selv valgte å kutte ut familien for mange år siden. Var det noen gyldig grunn for at vedkommende kuttet dere ut?

Anonymkode: f61a1...375

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 23.38):

Et familiemedlem kuttet nesten helt kontakten for 20 år siden og jeg har bare sett personen sporadisk rundt juletider. 

Nå har jeg fått beskjed fra et annet familiemedlem at jeg må dukke opp på en begivenhet uten invitasjon og uten å vite om jeg egentlig er velkommen. 

For over et års siden ba personens samboer meg om å holde meg unna. 

Jeg er både snill og normalt omgjengelig men noen folk har hørt falske rykter om meg bare som litt bakgrunnsinfo her og nå er jeg dønn forvirret. 

Hva bør jeg gjøre i denne familiesaken? Dukke opp eller holde meg unna? 

du holder deg bare unna. Er kontakten kuttet, så er det dere sak. Ingen annen familiemedlem kan bestemme at du skal dukke opp uten å ha en invitasjon. Vil vedkommende skape mer drama ut av dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde da ikke kommet uten å være invitert!

Anonymkode: 3c7a0...aa2

AnonymBruker
Skrevet

Da er du ikke velkommen. Hadde du vært det, ville du vært invitert. Så ikke dukk opp, med andre ord, om du ikke vil bli hevet på huet og ræva ut med påfølgende dårlig stemning og enda flere "falske" rykter.

Anonymkode: 1bd30...a8c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri ha dukket opp uten invitasjon eller og være velkommen i utgangspunktet, men det vesentlige her er vel hvorfor det andre familiemedlemmet mener du bør dukke opp og hva begivenheten er? 

Anonymkode: d33ad...66e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville aldri ha dukket opp uten invitasjon eller og være velkommen i utgangspunktet, men det vesentlige her er vel hvorfor det andre familiemedlemmet mener du bør dukke opp og hva begivenheten er? 

Hvorfor er det vesentlig? Det veseentlige er jo at TS IKKE har fått invitasjon. At andre mener hun komme, er helt irrelevant.

Anonymkode: 3c7a0...aa2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 9.16):

Personen viste seg å være velinformert om at den andre angrer mangelen på kontakt siden jeg ikke har gjort noe galt. Jeg fikk til slutt en invitasjon, men fikk en reaksjon i etterkant av selskapet i form av sterke angstanfall. Det er kjipt at folk tror stygt om en når man ikke har gjort noe. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...