Gå til innhold

Føflekk og solbrent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en føflekk etter at jeg ble veldig solbrent for noen år siden. Er det skummelt å få etter solbrenthet? Jeg hadde glemt å smøre meg og var knall rød også bare noen uker etterpå kom det en føflekk akkurat på det stedet. Er det farlig da?

Anonymkode: 98eb0...7d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk en føflekk etter at jeg ble veldig solbrent for noen år siden. Er det skummelt å få etter solbrenthet? Jeg hadde glemt å smøre meg og var knall rød også bare noen uker etterpå kom det en føflekk akkurat på det stedet. Er det farlig da?

Anonymkode: 98eb0...7d1

Det er ganske enkelt å se forskjell på en føflekk og føflekkreft. På apoteket kan du til og med få scannet føflekken din og få scanningen vurdert av lege. 

https://www.boots.no/foflekkskanning

Apotek elsker folk med helseangst. De legger igjen mest penger. 

Anonymkode: 74cef...f0d

AnonymBruker
Skrevet

Har føflekken endret seg siden den dukket opp?  Er det eneste føflekken som har kommet de siste årene? 

Jeg får stadig nye føflekker, i ulike farger og former. Men dette er genetisk, alle på min farsside, både pappa, onkler/tanter, og søskenbarn har fått mange nye føflekker i voksen alder. 
Selv om jeg er vant til å stadig finne nye føflekker, så snakker jeg alltid med legen dersom det er noen jeg stusser over. Enten at de klør, flasser, er plassert merkelig eller noe. Enten beroliger legen meg, eller så fjernes føflekk og blir sendt for sjekk. 

Føflekker er så lett å få sjekket, at jeg ikke ser noen grunn til å la vær dersom det er noen man stusser over. 

Anonymkode: a20c4...7a3

Skrevet

Nei, den trenger ikke være farlig. Men bare sjekk etter endringer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...