Gå til innhold

Vegovy slankesprøyte (semaglutid) paralysert tarm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg Vegovy slankesprøyte av legen. Satte første og eneste dose hittil (aldri mer) for 5 dager siden. Jeg har hatt helt paralysert (stoppa opp tarmbevegelser og muskler i det systemer) etter det og må bruke pursennid (som gjør at tarmene beveger seg og oppfører seg som de skal). Men pursennid kan bare brukes kortvarig. Noen som har fått paralysert tarm etter dette og har det gått over? Jeg er veldig redd og bekymret. Tusen takk for svar fra dere som selv har erfart det eller kjenner noen som har vært borti disse bivirkningene. Får ikke sove med tanke på de rettssakene i USA jeg har lest om at tarmbevegelsene ikke kom tilbake.  Legen kunne ikke svare på det pga manglende data på det så håper noen her kan svare på det, selv om det er leit at dere også evt har opplevd det. Obs husk å svar som anonym siden det er litt sensitiv info. 

Anonymkode: 7fec0...385

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo følge med på rettssakene og se om de får erstatning?

Anonymkode: ff065...e5c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gastroparese, som er veldig treg mage og tarm, alt går veldig sakte igjennom. Man har dette i veldig varierende grad. Jeg er med i en facebook gruppe fra USA. Og flertallet har fått det, av diabetes medisin. 

Så dette er en medisin jeg aldri hadde turt å ta. Med mindre jeg faktisk måtte grunnet diabetes.

Anonymkode: 0dae9...868

AnonymBruker
Skrevet

Du har vært forstoppet i 5 dager og gikk rett på pursennid? Hva med å bruke laktulose eller noe annet mindre invaderende for å forsøke å løsne først? Pursennid ødelegger jo tarmens funksjon, og alt blir bare verre! Det er ikke farlig å ikke gå på do på 5 dager....

Anonymkode: c2100...f38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Obstipasjon er ikke gastroparese

Anonymkode: 4b296...751

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...