Fairy95 Skrevet 6. mars #61 Del Skrevet 6. mars (endret) Synes du får unødvendige mye pepper TS. Jeg synes det høres ut som en GOD ide å ha noen alternativer som du vet ca inneholder rundt 100 kalorier (eller litt mer) som du kan spise om du ønsker noe på kvelden. Jeg ligger daglig på 1700 kalorier og har lagd en regel om at jeg kan spise opp mot 2200 dager om jeg er sulten. 80% av dagene ligger jeg på 1700, men noen dager spiser jeg mer mat eller velger å gå for et alternativ som jeg vet ligger på mellom 100-300 kalorier. Det gjør at jeg ikke ender opp med å overspise som jeg slet med før, fordi jeg bruker ikke masse tankekapasitet på om jeg kan eller ikke kan unne meg noe og hva det evt skal være. Her kommer konkrete eksempler på hva jeg unner meg. Og noen kommenterer sikkert at alt ikke er sunt og det er okei. Jeg lager all mat fra bunnen av i utgangspunktet og spiser 90% råvarer og drikker alltid 2-3 liter vann om dagen. Det lille jeg spiser og drikker av ultraprosessert mat er et bevisst valg jeg lever godt med🤞🏻 - En stor frukt (eple eller pære) og en skyr + et kaldt glass brus uten sukker (200 kcal) - En proteinbar (200 kcal) - Popcorn (veier opp grammene og lager en porsjon på alt mellom 100-300 kcal) - Sukkerfri gelé eller proteinpudding med sukkerfri vaniljesaus (fra 100-200 kcal) - Sukrin sjokolademousse (lager hele pakken og deler på to dager så det ca blir 170 kcal per dag. Kan også deles over fire dager for eks så 100 kcal) - Fryste druer (godt å suge på og kan lett justeres til 100 kcal). - En pakke vepsebol er 166 iCal og varer lenge. Alternativt en pakke pastiller uten sukker som ofte er ca 50 kcal. - 200 gram gresk yoghurt med frosne bær som jeg varmer i mikroen (ca 150 kcal). - 200 gram cottage cheese + en stor ts raw kakao som jeg blander inn (ca 180 kcal) Lykke til TS🤗 PS! Send meg en melding om du trenger moralsk støtte. Kan også anbefale å sjekke ut periodisk faste og større måltider. Det har vært en wake up call for meg. Endret 6. mars av Fairy95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #62 Del Skrevet 6. mars Egentlig spør TS om dette kun for å skrive at da er det håpløst, hun trenger altså ikke prøve engang. Det merket man jo på andre i legger hennes. Ingen hadde sagt det ikke gikk, hun bare valgte å lese det sånn for å fortsette å spise 5000 kcal. Anonymkode: f8495...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #63 Del Skrevet 6. mars 1 minutt siden, AnonymBruker said: Egentlig spør TS om dette kun for å skrive at da er det håpløst, hun trenger altså ikke prøve engang. Det merket man jo på andre i legger hennes. Ingen hadde sagt det ikke gikk, hun bare valgte å lese det sånn for å fortsette å spise 5000 kcal. Anonymkode: f8495...481 Nei, nå får du gi deg. Er målet ditt å demotivere henne helt? Stå på ts, dette klarer du! Husk hvert gram ned er litt bedre helse, og bare det å stoppe vektøkningen er bedre helse. Anonymkode: dd406...ac5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest storetora Skrevet 6. mars #64 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 22.34): Ts: Nei det er det jeg tenker også at hvis det er det som skal til for å klare å stå i det over tid så kan det da ikke være så ille. Nå føler jeg meg bare helt idiot som spurte. Anonymkode: fe793...512 Nei du er ingen idiot. Kroppen vil strebe etter alle kalorier den er vant med å få, hjernen din jobber der etter. Prøv å spis mat, ikke søtsaker å chips. Klarer du deg uten belønning en periode så vil både kroppen og hjernen snu. Jeg har selv vært der å vet det er vanskelig. Det letteste for meg ble å ikke ha fristelser i hus. Var streng med meg selv når jeg var i butikken. Sett av en dag i uken der en kan kose seg litt ekstra, da har en noe å glede seg til. Om du holder ut noen uker så blir det til slutt en vane å ikke småspise på kveld. Ble i alle fall det for meg. Blir jeg ekstra lei, unner jeg meg et glass pepsi max. Lykke til videre, håper du klarer det. Jeg er nå ned på ca 90, men har vært tøffe tak. Jeg kjemper videre, håper å vær rundt 80 til sommeren, men da må jeg jobbe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 6. mars #65 Del Skrevet 6. mars Så mange som trykker ned en som forsøker å få orden på helsa si 🥺 Ts: dersom 100 kcal på kvelden er det som kan få deg gjennom en dag med sunn mat så er det en lur ide! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå