AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Del Skrevet 4. mars Jeg sliter veldig med vekt og å holde livsstilsendring i gang. Hvor ille vil det være om jeg unner meg 100 kcal på kvelden med noe jeg har lyst på? Anonymkode: fe793...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Del Skrevet 4. mars Hvor langt er et tau? Du må ligge i kaloriunderskudd, dvs at du må bake de 100 kcal inn i resten av det du spiser den dagen. Anonymkode: a89f9...227 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 4. mars #3 Del Skrevet 4. mars Det kommer jo an på kom det betyr 100 kalorier i overskudd, eller om du fremdeles ligger i energibalanse/underskudd. Du kan jo bare kutte ut bittelitt av middag og frokost (dropp 50 kcal fra hvert av de måltidene f.eks) slik at det ikke blir hundre ekstra kalorier. Tenker også at det kan være lurt å utforske behovet for å "unne" seg noe, og hvorfor dette noe må være mat. Hva annet enn mat kan du unne deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Del Skrevet 4. mars Forferdelig dårlig spørsmål, dette går det ikke an å svare på dessverre. Anonymkode: 5906b...da6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 4. mars #5 Del Skrevet 4. mars Som de andre sier: de 100 kaloriene kan ikke komme på toppen av alt annet. Hvis du skal gå ned i vekt må du ligge i energiunderskudd uansett hvordan du vrir og vender på det. Et annet forhold du må tenke på, og finne ut av, er om du får i deg nok av de næringsstoffene du trenger dersom du kutter ut 100 kcal næringsrik mat for å erstatte dem med 100 tomme kcal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #6 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Forferdelig dårlig spørsmål, dette går det ikke an å svare på dessverre. Anonymkode: 5906b...da6 Ts: I dag spiser jeg ihvertfall 5000 kcal om dagen om ikke mer. Planen er å ikke telle kcal, men spise mye sunnere og lage meg små bokser hvor jeg setter av kos for ca 100 kcal pr dag. Underskudd i forhold til i dag vil det bli uansett. Anonymkode: fe793...512 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #7 Del Skrevet 4. mars Ullvott skrev (1 minutt siden): Som de andre sier: de 100 kaloriene kan ikke komme på toppen av alt annet. Hvis du skal gå ned i vekt må du ligge i energiunderskudd uansett hvordan du vrir og vender på det. Et annet forhold du må tenke på, og finne ut av, er om du får i deg nok av de næringsstoffene du trenger dersom du kutter ut 100 kcal næringsrik mat for å erstatte dem med 100 tomme kcal. Ts: Jeg kan ikke telle kalorier fordi jeg blir da helt fanatisk og klarer ikke å tenke på annet enn mat. Jeg veier i dag 150 kg og spiser ihvertfall 5000 kcal om dagen. Spise nesten bare sukker og ikke mye mat. Så underskudd ved å spise «normal» mat vil jeg nok havne på uansett. 100 kcal er tydeligvis uansett fy og da kan jeg nesten bare drite i å prøve fordi da sprekker jeg før jeg har begynt. Anonymkode: fe793...512 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #8 Del Skrevet 4. mars Jeg tror virkelig ikke de 100 kaloriene vekter 5000- lasset Anonymkode: d5270...1f1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #9 Del Skrevet 4. mars Ts: Kalorikalkulator sier følgende om mitt daglige behov for å beholde vekten så alt under det skal jeg vel da gå ned ved å spise. Daglig energibehov: Mellom 3027 og 3243kcal Anonymkode: fe793...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 4. mars #10 Del Skrevet 4. mars (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts: Jeg kan ikke telle kalorier fordi jeg blir da helt fanatisk og klarer ikke å tenke på annet enn mat. Jeg veier i dag 150 kg og spiser ihvertfall 5000 kcal om dagen. Spise nesten bare sukker og ikke mye mat. Så underskudd ved å spise «normal» mat vil jeg nok havne på uansett. 100 kcal er tydeligvis uansett fy og da kan jeg nesten bare drite i å prøve fordi da sprekker jeg før jeg har begynt. Anonymkode: fe793...512 Kaloritelling er jo døden og dreper all matglede, så enig med deg i at det er ein dårleg deal. Har du sjekka ut periodisk faste? Ville kombinert med forsiktig yoga: https://www.youtube.com/watch?v=ipA1bKqPR14&t=239s Endret 4. mars av Smascha Feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Del Skrevet 4. mars Hvordan greier en å spise 5000 kcal om dagen? Det lurer jeg virkelig på. Anonymkode: 549b5...7ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #12 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts: I dag spiser jeg ihvertfall 5000 kcal om dagen om ikke mer. Planen er å ikke telle kcal, men spise mye sunnere og lage meg små bokser hvor jeg setter av kos for ca 100 kcal pr dag. Underskudd i forhold til i dag vil det bli uansett. Anonymkode: fe793...512 Første du må gjøre er å slutte å se på mat som en belønning. Finn andre måter å kose deg på. Ikke ha fristelser i hus. En alkoholiker kan ikke ta en liten drink på kvelden for kosen skyld. Anonymkode: bcc93...135 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #13 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror virkelig ikke de 100 kaloriene vekter 5000- lasset Anonymkode: d5270...1f1 Ts: Nei det er det jeg tenker også at hvis det er det som skal til for å klare å stå i det over tid så kan det da ikke være så ille. Nå føler jeg meg bare helt idiot som spurte. Anonymkode: fe793...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 4. mars #14 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg sliter veldig med vekt og å holde livsstilsendring i gang. Hvor ille vil det være om jeg unner meg 100 kcal på kvelden med noe jeg har lyst på? Anonymkode: fe793...512 Kommer jo an på hva du har spist før på dagen det og hvor mange kalorier du ønsker å holde deg innenfor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 4. mars #15 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Forferdelig dårlig spørsmål, dette går det ikke an å svare på dessverre. Anonymkode: 5906b...da6 Går fint an å svare på det. Nei, man trenger virkelig ikke unne seg snacks hver eneste dag. Man kan fint gå i uker, måneder og år uten å unne seg noe snacks i det hele tatt. Snacks er 100% unødvendig. Dette "unne seg"-opplegget gjør folk feitere enn de behøver å være. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #16 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan greier en å spise 5000 kcal om dagen? Det lurer jeg virkelig på. Anonymkode: 549b5...7ca Ts: Ikke vanskelig i det hele tatt. 2-3 måltider pluss smågodt. Du skal ikke spise mye smågodt før du er oppe i 2-3000 kcal. 10 biter smågodt er ca 400 kcal så regn selv. Anonymkode: fe793...512 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #17 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts: Ikke vanskelig i det hele tatt. 2-3 måltider pluss smågodt. Du skal ikke spise mye smågodt før du er oppe i 2-3000 kcal. 10 biter smågodt er ca 400 kcal så regn selv. Anonymkode: fe793...512 Altså, du spiser 75 biter eller noe sånt? Det er sykt mye!! Anonymkode: d5270...1f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #18 Del Skrevet 4. mars Spiser bare ting jeg har lyst på, og går ned i vekt. Skrev en tråd om at jeg spiser snop hver dag. Hver kveld spiser jeg noe godteri/sjokolade/snop. Bruker ca. 300 kalorier på dette om kvelden, i tillegg spiser jeg kanskje et rundstykke med pålegg, eller frukt, ost, gulrøtter. Jeg passer på å ha det sammen med et helt måltid. Hvis du har vært vant til 5000 kalorier om dagen, så kan du godt tillate deg mer enn 100 kcal til noe du liker. La oss si ditt nivå ligger på 2000 kalorier, så kan du ha 700 til lunsj, 800 til middag og 600 til kveldsmat. Lag deg et system som fungerer, ikke et du piner deg gjennom. Anonymkode: 003d2...c89 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #19 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts: Ikke vanskelig i det hele tatt. 2-3 måltider pluss smågodt. Du skal ikke spise mye smågodt før du er oppe i 2-3000 kcal. 10 biter smågodt er ca 400 kcal så regn selv. Anonymkode: fe793...512 Jo, det er vanskelig. De fleste spiser ikke 2-3000 kcal med smågodt om dagen. Ikke i uke en gang. Anonymkode: 549b5...7ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 4. mars #20 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts: Jeg kan ikke telle kalorier fordi jeg blir da helt fanatisk og klarer ikke å tenke på annet enn mat. Jeg veier i dag 150 kg og spiser ihvertfall 5000 kcal om dagen. Spise nesten bare sukker og ikke mye mat. Så underskudd ved å spise «normal» mat vil jeg nok havne på uansett. 100 kcal er tydeligvis uansett fy og da kan jeg nesten bare drite i å prøve fordi da sprekker jeg før jeg har begynt. Anonymkode: fe793...512 Du kommer med en del essensiell informasjon her som manglet i hovedinnlegget. Ingen her inne kunne vite at du spiser kanskje 2500 kcal (?) med godteri daglig i dag når det du skriver bare er at du "sliter" med vekt og livsstilsendringer. Det er klart at 100 kcal med godteri er sunnere enn 2500 (?) kcal med godteri. Men samtidig beskriver du jo en livsstil som MÅ endres såpass radikalt at jeg håper du får hjelp til det, for dette er ikke noe man kan forventes å få til alene. Joda, det finnes noen ytterst få som gjør det, men de fleste trenger både hjelp og støtte av profesjonelle på området. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå