Gå til innhold

SNART kommer skattepengene..... hvorfor har jeg allerede fått skattepenger utbetalt da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis skattemedingen snaart kommer, hvorfor har jeg da allerede fått tilbake på skatten?

Anonymkode: ba791...389

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke det.

Anonymkode: 20fd4...7fe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det høres i så fall ut som en feil, du har jo ikke sendt inn skattemeldingen engang.

Anonymkode: 0cc41...2d4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg, eller er det en slik tråd hvert år? Er det samme person som står bak tro?

Anonymkode: 37243...54c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det høres i så fall ut som en feil, du har jo ikke sendt inn skattemeldingen engang.

Anonymkode: 0cc41...2d4

Kanskje TS har fått en SMS med en link, der det står "Klikk her innen tre dager for å kreve din tilgodeskatt!", eller noe i den gata? 

Anonymkode: 62de8...2ac

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

eh jo, jeg har fått tilbake penger. Det står "Skatteetaten skatteinnkreving" men jeg har FÅTT penger, er ikke til forfall.

Skrevet

Kan være mva oppgjør fra ifjor om du er mva pliktig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hill83 skrev (10 minutter siden):

Kan være mva oppgjør fra ifjor om du er mva pliktig 

Nei.

Anonymkode: bcad7...82c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Anonymkode: bcad7...82c

I og met at du ennå ikke har levert skattemeldingen, og skatten derfor ikke er beregnet, har du heller ikke mottatt skatteoppgjøret for 2023. Hva du har mottatt vet ikke vi. Du får logge deg på skatteetatens nettsider og sjekke.

Anonymkode: 17f8b...524

• Liker 5
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Du får logge deg inn på mine krav og betalinger på skattetatens sine nettsider. Der kan du se hvilket år du har fått skattepenger til gode for. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis skattemedingen snaart kommer, hvorfor har jeg da allerede fått tilbake på skatten?

Da tror jeg du blander med den fra i fjor 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Logg deg inn på altinn og sjekk, men man får ikke bare penger igjen uten å få tilsendt en foreløpig skattemelding til gjennomgåelse. I tillegg får man varsel i hvertfall på e-post om at man har mottatt skattemelding, muligens også på sms. 

Anonymkode: 850ad...33d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (35 minutter siden):

Da tror jeg du blander med den fra i fjor 

aner ikke, men de kom på konto for en uke siden. får logge inn på skatteetaten å se om jeg blir klok på det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

aner ikke, men de kom på konto for en uke siden. får logge inn på skatteetaten å se om jeg blir klok på det.

var fra skatten 2022 av en eller annnen grunn. 

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden var nesten like teit som første tråden med "tid kommer skattepengene mine?"

Anonymkode: 50402...680

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I fjor fikk vi igjen på skatten i januar, og ble skikkelig forvirret. Var visst en kontrollberegning helt tilbake til 2019 som viste at vi hadde betalt for mye og fikk da automatisk tilbakebetalt. Logg deg inn på Skatteetaten du så skal det stå der hva utbetalingen gjelder.

Anonymkode: f3772...f55

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også penger tilbake på skatten for 2-3 uker siden. Jeg er ufør, og det viste seg at de endret på noe ang skatten min fra 22, og fikk plutselig utbetalt nesten 1000kr.

I forkant av dette, så var det flere brev som ble sendt, både fra nav og skatteetaten, men jeg hadde ikke kapasitet til å sette meg inn i det, jeg var inne i en dårlig periode. 

Så jo, det kan stemme at noen har fått tilbakebetalt skattepenger. 

Anonymkode: ba11b...e6e

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med å stille spørsmål på KG og ikke heller kontakte Skatteetaten??!!

Anonymkode: a9322...08b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er greia med å stille spørsmål på KG og ikke heller kontakte Skatteetaten??!!

Anonymkode: a9322...08b

Kg ER skatteetaten. Og NAV. Og fastlegen din. Og politi. Og den moralske vokter.

Anonymkode: 7993c...024

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

var fra skatten 2022 av en eller annnen grunn. 

Ja, det var jo det mest naturlige. Ikke veldig rart heller

Anonymkode: 61739...183

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...