AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Hei. Jeg begynte å date en mann som etterhvert fortalte meg at han sliter med lav mengde testosteron. Dette går da utover våres seksuelle liv. Vi datet 2-3mnd før vi gikk til sengs, og jeg kan vel telle på en hånd. Nå er det gått 2mnd uten noe som helst intimitet, vi har snakket sammen om dette og han har sagt han kan prøve, men det blir kun med ordene ingen handling. Jeg merker da at dette plager meg. Ja jeg forstår han har lave mengder og tydeligvis ingen seksuell lyst, men hva med og bare kunne kose litt? Har noen her noen lignende erfaringer? Vi er ei heller forpliktet, da han bruker lav mengde testosteron som en «unnskylding» for at han ikke binder seg. Og når mannen da tydeligvis har problemer med og forplikte seg og har null interesse for noe seksuelt, så er jeg inne på tanken om og rett og slett avslutte. Vi oppfører oss som et par, han er en av de flotteste mennene jeg har vært med. Og jeg har dessverre en del dårlig erfaringer med menn, som gjør at jeg grubler en del over enkelte ting med denne mannen. Men det at han har lav sexlyst og ikke viser noen interesse for og kunne kose, ta litt på hverandre, osv. Så får jeg tanker som at han ville i buksa mi- og det var det, han tenner ikke på meg, er han lei, bruker han testo som en unnskylding for ikke og ha sex, har vi ikke noe sex nå så det ikke blir noe «sure miner» om vi går fra hverandre- så kan man ikke si «du var kun ute etter sex», ja altså, tankene er mange og de er ganske kjipe og ha. Og selvom ting er fint og flott mellom oss, begynner dette og ta på som sagt. Jeg føler relasjonen vår snart ikke er verdt det. Om alder har noe og si er vi 33 og 35(han). Anonymkode: b2d7b...db1 1
Akkarogg Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg begynte å date en mann som etterhvert fortalte meg at han sliter med lav mengde testosteron. Dette går da utover våres seksuelle liv. Vi datet 2-3mnd før vi gikk til sengs, og jeg kan vel telle på en hånd. Nå er det gått 2mnd uten noe som helst intimitet, vi har snakket sammen om dette og han har sagt han kan prøve, men det blir kun med ordene ingen handling. Jeg merker da at dette plager meg. Ja jeg forstår han har lave mengder og tydeligvis ingen seksuell lyst, men hva med og bare kunne kose litt? Har noen her noen lignende erfaringer? Vi er ei heller forpliktet, da han bruker lav mengde testosteron som en «unnskylding» for at han ikke binder seg. Og når mannen da tydeligvis har problemer med og forplikte seg og har null interesse for noe seksuelt, så er jeg inne på tanken om og rett og slett avslutte. Vi oppfører oss som et par, han er en av de flotteste mennene jeg har vært med. Og jeg har dessverre en del dårlig erfaringer med menn, som gjør at jeg grubler en del over enkelte ting med denne mannen. Men det at han har lav sexlyst og ikke viser noen interesse for og kunne kose, ta litt på hverandre, osv. Så får jeg tanker som at han ville i buksa mi- og det var det, han tenner ikke på meg, er han lei, bruker han testo som en unnskylding for ikke og ha sex, har vi ikke noe sex nå så det ikke blir noe «sure miner» om vi går fra hverandre- så kan man ikke si «du var kun ute etter sex», ja altså, tankene er mange og de er ganske kjipe og ha. Og selvom ting er fint og flott mellom oss, begynner dette og ta på som sagt. Jeg føler relasjonen vår snart ikke er verdt det. Om alder har noe og si er vi 33 og 35(han). Anonymkode: b2d7b...db1 Han kan ikke forvente at du skal finne deg i dette. 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 Kjæresten min sliter også med lavt testosteron, men er fortsatt veldig kosete. Gir massasje, og gode klemmer. Syns ikke at det er en unnskyldning for å ikke være nære, selv om man nødvendigvis har sex. Det hadde jeg sett på som et "rødt flagg". Anonymkode: 1e6b9...245 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjæresten min sliter også med lavt testosteron, men er fortsatt veldig kosete. Gir massasje, og gode klemmer. Syns ikke at det er en unnskyldning for å ikke være nære, selv om man nødvendigvis har sex. Det hadde jeg sett på som et "rødt flagg". Anonymkode: 1e6b9...245 Det er hei/hadet kyss. Jeg får klemmer, men det er vel egentlig kun det. Så det begynner og bli noe sårt og ha en så nær, men samtidig ikke. Og med tanke på at det er så mangel på intimitet så tror jeg jo rett og slett han ikke er interessert noe mer. Du ville sett på det som et «rødt flagg» dersom det ikke var noe kos, sånn med tanke på at det er null seg her?😅 Anonymkode: b2d7b...db1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er hei/hadet kyss. Jeg får klemmer, men det er vel egentlig kun det. Høres mer ut som en vane enn genuin kjærlighet og ønske om intimitet. Jeg har absolutt 0 testosteron som følge av hormonbehandling etter prostatakreft. Ønske om intimitet og sex forsvinner ikke allikevel. Enten er han ikke egentlig interessert i deg, eller så er han redd for intimitet pga dårlig potens. Anonymkode: df95a...94b 3
Virrevirrevapp Skrevet 5. mars 2024 #6 Skrevet 5. mars 2024 Høres ut som han er lav på kommunikasjon, ihvertfall. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #7 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei. Jeg begynte å date en mann som etterhvert fortalte meg at han sliter med lav mengde testosteron. Dette går da utover våres seksuelle liv. Vi datet 2-3mnd før vi gikk til sengs, og jeg kan vel telle på en hånd. Nå er det gått 2mnd uten noe som helst intimitet, vi har snakket sammen om dette og han har sagt han kan prøve, men det blir kun med ordene ingen handling. Jeg merker da at dette plager meg. Ja jeg forstår han har lave mengder og tydeligvis ingen seksuell lyst, men hva med og bare kunne kose litt? Har noen her noen lignende erfaringer? Vi er ei heller forpliktet, da han bruker lav mengde testosteron som en «unnskylding» for at han ikke binder seg. Og når mannen da tydeligvis har problemer med og forplikte seg og har null interesse for noe seksuelt, så er jeg inne på tanken om og rett og slett avslutte. Vi oppfører oss som et par, han er en av de flotteste mennene jeg har vært med. Og jeg har dessverre en del dårlig erfaringer med menn, som gjør at jeg grubler en del over enkelte ting med denne mannen. Men det at han har lav sexlyst og ikke viser noen interesse for og kunne kose, ta litt på hverandre, osv. Så får jeg tanker som at han ville i buksa mi- og det var det, han tenner ikke på meg, er han lei, bruker han testo som en unnskylding for ikke og ha sex, har vi ikke noe sex nå så det ikke blir noe «sure miner» om vi går fra hverandre- så kan man ikke si «du var kun ute etter sex», ja altså, tankene er mange og de er ganske kjipe og ha. Og selvom ting er fint og flott mellom oss, begynner dette og ta på som sagt. Jeg føler relasjonen vår snart ikke er verdt det. Om alder har noe og si er vi 33 og 35(han). Anonymkode: b2d7b...db1 Bare dropp han, dette blir ikke bedre dessverre. Anonymkode: 17226...8af
911 Skrevet 5. mars 2024 #8 Skrevet 5. mars 2024 Hva med en tur til legen? Det finnes hjelp om nivåene er for lave. Kanskje det vil hjelpe om han prøver et av de mange "kosttilskuddene" for menn som finnes? Håper på noen erfaringer med disse tilskuddene. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #10 Skrevet 5. mars 2024 Hvorfor tar han ikke testosteron da? Er da vel ingen skikkelige mannfolk som VET at de har lave testoverdier og som ikke tar hormon tilskudd! Han er ikke pedofil og har latt seg frivillig medisinsk kastrere da? Anonymkode: cb3b7...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #11 Skrevet 5. mars 2024 Dette hadde jeg gitt opp først som sist. Mannen min har lavt testosteron. Det tok flere år før vi fant det ut, og i mellomtiden hadde jeg det helt forferdelig pga hans manglende sexlyst. Man begynner jo etterhvert å tro at det er en selv det er noe galt med. Er jeg ikke sexy nok? Er jeg ikke pen nok? Da vi fant det ut forsøkte han tilskudd, men taklet ikke bivirkningene. Jeg ble så skuffet over at han ikke kunne stå i det. Jeg forklarte at jeg ikke ønsket å leve slik og at han fikk ta seg sammen på andre ting, som kos og nærhet. Og det har han gjort. Vi har sjeldent sex i dag, og jeg merker at han ikke egentlig har så mye behov for nærhet, men han "tar seg sammen" for min skyld. Tror ikke han har noe imot det, men for han er det bare ikke så viktig. Men han vet at det er viktig for meg, og dermed gjør han det med et smil. Anonymkode: bc147...74e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #12 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Høres mer ut som en vane enn genuin kjærlighet og ønske om intimitet. Jeg har absolutt 0 testosteron som følge av hormonbehandling etter prostatakreft. Ønske om intimitet og sex forsvinner ikke allikevel. Enten er han ikke egentlig interessert i deg, eller så er han redd for intimitet pga dårlig potens. Anonymkode: df95a...94b Jeg har lest litt om det, da det ble så mye snakk om det ift sexlysten. Jeg vet jo hva mangel på testosteron hos menn gjør. Men at all sexlyst ble borte, det har jeg ikke fått inntrykk av når jeg har lest meg opp. Ja man kan ha mangel på lyst og slite med ereksjon. Når vi har snakket om dette så sier han at vi kan prøve, men det har ikke skjedd- og jeg vet ikke om jeg orker og ta opp tema igjen, nettopp fordi det kun har blitt med praten. Og dette begynner smått og gå utover egen selvfølelse, om så det ikke er tilfelle at problemer er meg. Utover intimitet og forpliktelser er alt veldig fint, men nettopp dette tærer nå på. Anonymkode: b2d7b...db1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #13 Skrevet 5. mars 2024 Virrevirrevapp skrev (2 timer siden): Høres ut som han er lav på kommunikasjon, ihvertfall. Ja det er han. Og jeg har tatt opp dette tema med han to ganger. Han snakker ikke stort om det selv annet enn og nevne at han har lav testosteron, liten sexlyst, noe han mener er leit. Men jeg får det ikke helt til og stemme at dette problemet er så leit når han har null interesse for intimitet og/eller kos. AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare dropp han, dette blir ikke bedre dessverre. Anonymkode: 17226...8af Virker ikke som det blir bedre nei, når man sitter her x antall uker uten noen som helst form for intimitet. Anonymkode: b2d7b...db1
Frk Midnattsol Skrevet 5. mars 2024 #14 Skrevet 5. mars 2024 Mange menn i parrelasjoner slutter med kosen når sexlysten går ned, og da nødvendigvis ikke fordi de ikke ønsker kos, men heller at de er redd for at kos skal føre til et ønske (og forsøk) på sex fra den andres side, og dermed kommer en ny "bekreftelse" på at de ikke "fungerer" som en vanlig mann. Dette blir en veldig ond sirkel, og den kan være vanskelig å bryte. Her trengs det god kommunikasjon, og da hovedsakelig nettopp på dette temaet. Det å avlære at kos skal føre til sex er viktig. En annen ting her er at hvis han ennå er en relativt ung mann, så bør han jo for egen del få sjekket dette og få testotilskudd. Han vil få mye mer overskudd generelt i hverdagen, han vil kunne tenke klarere, sove bedre, få mindre magefett (hvis han har det da 🙂 ) osv. Det er mange fordeler for menn å ha rett testonivå. Testonivået på europeiske menn har forresten sunket FARETRUENDE de siste årene, og mye av årsaken til det er nok måten vi lever på. Mye sitting, lite kroppsarbeid, dårlig kosthold osv. Dette igjen fører til at barneratene går ned, og det er jo ikke helt bra. På lang sikt vil vi som Europeere kunne dø ut som "rase" 😞 2
Gjest Blåmonster Skrevet 5. mars 2024 #15 Skrevet 5. mars 2024 Få han til å løfte vekter 3 ganger i uka samt spise sunt , det er puberteten nummer 2 for utrente voksene menn!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #16 Skrevet 5. mars 2024 Lysten på kos forsvinner ikke men min erfaring er at sexlysten daler når min ikke får påfyll av nibido ofte nok. Det er påfyll hver 12 uke men ofte går ikke det i praksis pga han jobber en time unna legekontoret. Anonymkode: 8c486...d80
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #17 Skrevet 5. mars 2024 911 skrev (1 time siden): Hva med en tur til legen? Det finnes hjelp om nivåene er for lave. Kanskje det vil hjelpe om han prøver et av de mange "kosttilskuddene" for menn som finnes? Håper på noen erfaringer med disse tilskuddene. Han har vært hos legen, så verdiene er lave. Dette er noe han har slitt med i 10-12 år. Men aldri bedt om tilskudd ifra legen. Han sier han har snakket med legen om dette for og nå få noe for det. Men det har kun vært med ordene så langt. Anonymkode: b2d7b...db1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #18 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette hadde jeg gitt opp først som sist. Mannen min har lavt testosteron. Det tok flere år før vi fant det ut, og i mellomtiden hadde jeg det helt forferdelig pga hans manglende sexlyst. Man begynner jo etterhvert å tro at det er en selv det er noe galt med. Er jeg ikke sexy nok? Er jeg ikke pen nok? Da vi fant det ut forsøkte han tilskudd, men taklet ikke bivirkningene. Jeg ble så skuffet over at han ikke kunne stå i det. Jeg forklarte at jeg ikke ønsket å leve slik og at han fikk ta seg sammen på andre ting, som kos og nærhet. Og det har han gjort. Vi har sjeldent sex i dag, og jeg merker at han ikke egentlig har så mye behov for nærhet, men han "tar seg sammen" for min skyld. Tror ikke han har noe imot det, men for han er det bare ikke så viktig. Men han vet at det er viktig for meg, og dermed gjør han det med et smil. Anonymkode: bc147...74e Hadde du gitt det opp fordi det ikke er noe sex og da evt kos? Du som har erfaring med en mann med lave nivåer. Anonymkode: b2d7b...db1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #19 Skrevet 5. mars 2024 Frk Midnattsol skrev (1 time siden): Mange menn i parrelasjoner slutter med kosen når sexlysten går ned, og da nødvendigvis ikke fordi de ikke ønsker kos, men heller at de er redd for at kos skal føre til et ønske (og forsøk) på sex fra den andres side, og dermed kommer en ny "bekreftelse" på at de ikke "fungerer" som en vanlig mann. Dette blir en veldig ond sirkel, og den kan være vanskelig å bryte. - Jeg merker jo at han på en måte har tatt litt avstand, spesielt når vi skal sove sammen. Vi hadde ikke feks ikke sovet ila på over en uke, det er da koselig og treffes igjen og dele seng. Han sier han har savnet meg også feks. Men det og legge seg i samme seng etter og ha vært borte ifra hverandre i litt over en uke, var bare trist. Han kan kanskje holde litt rundt meg før han snur seg og legger seg med ryggen til. En annen ting jeg merker han gjør, er feks og imitere sex, la oss si vi pusser tenner, så kan han stelle seg meg bak og tørr jukke om jeg kan si det. Og det syns jeg er meget spesielt når vi ikke finnes intime for fem flate øret. Jeg har vurdert og kommentere det, men det hadde blitt en negativ/kvass kommentar- jeg har spart meg pga jeg tenker han sliter veldig når det kommer til sex. Men av en eller annen grunn stoler jeg ikke på han når han sier sexlysten er borte. Han har ikke hat mer eller mindre testosteron mens vi har holdt på, så jeg syns det er rart at sexen bare stoppet opp. Jeg har også sagt jeg ikke tar noe initiativ når det kommer til sex, fordi han ikke vil. Her trengs det god kommunikasjon, og da hovedsakelig nettopp på dette temaet. Det å avlære at kos skal føre til sex er viktig. - Ja uten tvil. Men fungerer dårlig når mannen kun sier «skulle ønske jeg hadde mer testo, så jeg får mer energi, bedre søvn, ja også sexlyst». Det virker som han kun nevner sex fordi det er et «problem» for oss. Kan det være tilfelle at han ikke er interessert i noe mer, men bare har surret seg i dette nettet med meg og kanskje håper jeg går lei og avslutter? En annen ting her er at hvis han ennå er en relativt ung mann, så bør han jo for egen del få sjekket dette og få testotilskudd. Han vil få mye mer overskudd generelt i hverdagen, han vil kunne tenke klarere, sove bedre, få mindre magefett (hvis han har det da 🙂 ) osv. Det er mange fordeler for menn å ha rett testonivå. - Han er 35. Han har fått det undersøkt og deretter ikke gjort noe mer med det. Kun ord ingen handlinger. Testonivået på europeiske menn har forresten sunket FARETRUENDE de siste årene, og mye av årsaken til det er nok måten vi lever på. Mye sitting, lite kroppsarbeid, dårlig kosthold osv. Dette igjen fører til at barneratene går ned, og det er jo ikke helt bra. På lang sikt vil vi som Europeere kunne dø ut som "rase" 😞 Anonymkode: b2d7b...db1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #20 Skrevet 5. mars 2024 Blåmonster skrev (1 time siden): Få han til å løfte vekter 3 ganger i uka samt spise sunt , det er puberteten nummer 2 for utrente voksene menn! Han trener allerede. Anonymkode: b2d7b...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå