Gå til innhold

Barn vil ikke sitte i bilstolen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ukens «greie» er visst at å sitte i bilstolen skal vi i hvertfall ikke. Hun spenner seg i bru og prøver å åle seg ut. Noen som har noen pedagogiske triks for å komme over dette? 20 mnd og veldig bestemt frøken 

Anonymkode: f19c8...4d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vært gjennom det med begge mine, er nok ikke uvanlig 😅 var bare å stå I det og ikke gi seg, og beregne god tid. Forberede først og avlede hvis mulig slik at de glemte litt at jeg skulle spenne de fast. Gikk over etter en liten periode med begge. 

Anonymkode: d55eb...fe4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vært gjennom det med begge mine, er nok ikke uvanlig 😅 var bare å stå I det og ikke gi seg, og beregne god tid. Forberede først og avlede hvis mulig slik at de glemte litt at jeg skulle spenne de fast. Gikk over etter en liten periode med begge. 

Anonymkode: d55eb...fe4

Godt å høre at det går over i det minste 😅

Anonymkode: f19c8...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Brett henne før du setter inn. Altså hold som en baby en arm bak ryggen og en bak knærne og så brett ungen sammen så beina er helt mot magen. Lettere å sette inn da og vanskeligere å sprelle. Min har og likt å holde nøklene mine mens jeg spenner fast.

Anonymkode: a975d...765

AnonymBruker
Skrevet

Beregne god tid, og forberede en distraksjon. Med den av mine som hadde en sånn periode hjalp det at hun hadde med et kosedyr i bilen som liksom hadde et eget sete mellom barnesetene. Hun ble så opptatt av å sette kosedyret på plass at hun glemte at hun ikke ville sitte i bilen selv. Å velge musikk i bilen eller passe på bilnøkkelen for meg etter å ha låst opp kunne også funke. Men bare hvis vi hadde begynt å snakke om kosedyr/musikken/nøkkel før hun kom på at hun ikke ville sitte i setet, var hun først blitt en hylende, stiv pinne så var det dømt til å ta sin tid. Jeg beregnet god tid i denne perioden for å slippe å bruke makt og presse henne ned i setet. 

Anonymkode: 114ae...346

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...