Gå til innhold

Kan man miste evnen til interesse, forelskelse og utviling av følelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker som jeg har mistet denne even. Over et år siden vondt brudd og klarer ikke kjenne noe interesse for andre menn. Føler følelseslivet står på vent. 

Går det an å miste denne evnen? 

Anonymkode: e8fcf...33c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man blir jo litt mer avslepen etter hvert ja. Når man er ung tror man på Den Store Forelskelsen. Men etter hvert skjønner man at det er hardt arbeid og at alle forhold kommer med fordeler og ulemper. 

Anonymkode: 508ad...e62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man blir jo litt mer avslepen etter hvert ja. Når man er ung tror man på Den Store Forelskelsen. Men etter hvert skjønner man at det er hardt arbeid og at alle forhold kommer med fordeler og ulemper. 

Anonymkode: 508ad...e62

Men kan det føre til at man ikke vil klare å bli interessert i en annen igjen?

ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kan det føre til at man ikke vil klare å bli interessert i en annen igjen?

ts

Nei.

❤️

Ta tiden til hjelp.

Endret av Jadaomatte
AnonymBruker
Skrevet

Ja!
Før var jeg desp.
Nå bryr jeg meg ikke.
Bryr meg mindre og mindre om andre, og økende mere om meg selv. Har fremdeles mye å gå på her i forhold til mange jeg har kjent siden ungdomsåra.

Tror det beste burde vært omvendt. Bry deg mindre om andre fordi du er i utvikling, og gradvis skjønner du at det er andre enn deg selv på jordkloden.

Anonymkode: ee055...e52

Skrevet

Det finnes inni deg en plass. Men kroppen din prøver nok å beskytte deg slik at du slipper å oppleve noe så vondt igjen. Du er nok ikke helt ferdig bearbeidet etter forrige brudd. For noen tar det lang tid. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Overgangsalderen fjerner jo denne evnen, men det kan skje 10+ år før bortfall av menstruasjon også. Hvor gammel er du ts?

Anonymkode: 28acd...a4a

Skrevet

Ett år er jo ingenting. Syns det er mer spesielt med dem som klarer å gå videre med èn gang, og som kaster seg inn i et nytt forhold straks mannen er ute av døra.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke man mister evnen, men det er ikke alltid man har kapasiteten til disse følelsene. 

Har man en vanskelig periode, eller gått gjennom ett vanskelig brudd så er det fornuftig at slike følelser tar en liten pause. 

Jeg trodde jeg ikke likte å kysse og at jeg skulle være enslig resten av livet. Til jeg en dag ble forelsket og ikke følte det sånn lengre. Det tok meg noen år.

• Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Nei, men man kan bli mer lukket og avstumpet. 

Men så må en ta et valg for seg selv. Ønsker en å leve uten ekte og dyp kjærlighet eller vil en se om en kan finne den ene personen som kan bli en livsledsager, bestevenn, elsker og partner?

Jeg valgte sistnevnte og han er alt jeg vil ha. Kan det gå til helvete? Jupp. Mulig jeg sitter igjen med et knust hjerte🤷🏻‍♀️

Men det vi har sammen er fucking magisk. Og jeg vil heller oppleve det jeg har med han og leve fullt i nuet enn å aldri tørre å ta en sjanse. Livet er for kort til å være redd.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Er i midten av 30 årene. Har opplevd før at ting tar tid, og at det har tatt meg lang tid å bli interessert i en ny. Denne ganger prøver jeg aktivt å møte noen på grunn av alder og ønske om familie, men nei. Ingen interesse for noen andre til nå 😱 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Også vært singel i et år nå, bestemte meg for å være ferdig med kjærlighet. Plutselig møtte jeg en jeg forelsket meg i (Forelskelse er idiotisk i mine øyne, så jeg gikk videre) Så det kan skje deg og. Men du er ikke 15 lenger, forelskelse burde ikke være så viktig

Anonymkode: f2bf2...f55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...