AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Vår unghund har 4 søstre. Alle disse hadde sin første løpetid rundt jul (tidligste var i november og siste i midt januar). Vi har derfor gått og ventet på at vår skal starte. Humøret var veldig rart en periode. Vi har vært innom ekstremt kosete fase, tisse tusen ganger fase osv osv. Og hun har i samme periode vasket seg hyppigere enn nabokatta. Kan det være at hun bare har stelt seg så godt at vi ikke har sett noen tegn på løpetid? Eller er jeg bare i overkant optimistisk førstegangseier? (Det er en finsk lapphund, så hele hunden er jo dekket av lang pels - så evt hovenhet vil vi nok uansett ikke se). Anonymkode: 256a9...8cc
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 Ja, det er fullt mulig, min tispe er sånn. Men det er jo umulig å vite sikkert da, så du får vente i spenning og håpe hun ikke rakk å tyvparre seg... Anonymkode: f5b0b...581
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 Jeg merket aldri tannfellingen 😌 Anonymkode: 3e83f...5cb
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 ikke jeg. Hormontroll før blødning : Sær..dksl ikke gå tur men det må hun - skal gå oppp høye brøytekanter etc. Og så kommer det jo endel blod..som er umulig å ikke legge merke til...Veldig flink til å vaske seg da;) Anonymkode: 842d1...519
Ulven Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Humøret var veldig rart en periode. Vi har vært innom ekstremt kosete fase, tisse tusen ganger fase osv osv. Og hun har i samme periode vasket seg hyppigere enn nabokatta. Anonymkode: 256a9...8cc Det her er klassiske tegn på løpetid, så jeg tror dere trygt kan anta at hun har hatt sin første løpetid allerede. Den ene tispa vår ser man ikke har løpetid med mindre man fysisk sjekker størrelsen på vulva. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 Det er jo faktisk også noen tisper som har såkalt stille løpetid. Anonymkode: 25cd6...69f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Er mange ganger jeg ikke ser at tispa har løpetid. Anonymkode: 1d055...393
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #8 Skrevet 8. mars 2024 Denne gangen oppdaget jeg løpetid sent, og da bare fordi hannen til turvennen oppførte seg som en tulling. Anonymkode: c126b...3fa
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #9 Skrevet 8. mars 2024 Har samme problemet her. Jeg har ei på snart 3 år og har ikke merket noe en eneste gang. Og jeg sjekker ved minste mistanke for å få en hvis peiling. Siden jeg har bare hannhunder i min omgangskrets, 6 stk som hun kan ende opp i samme rom som. Så litt greit å ha en viss peiling på om hun har løpetid eller ikke. Har hatt perioder hvor hun har vasket seg mer og tisset oftere. Uten at jeg klarer å se en fysisk endring eller blod. Så jeg er aldri 100% sikker. En gang i fjor sommer så reagerte nabohunden og eieren fortalte at han var helt spinnvill utenfor døren vår (min tisser på samme gress-område rett utenfor ytterdøren før og etter hver gåtur). Han er alltid interessert i det området, men akkurat da var han helt gal, ville bort til ytterdøren min og han lå på dørmatten og hylte som en galing i flere døgn. Moren har det til sommer og jul som jeg vet, i en bisetning så sa oppdretter at to kullsøstre hadde også det. Har samme pels som finsk lapphund, umulig å se noe som helst. Anonymkode: 2a31d...693
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 Min tispe hadde "tørre" løpetider, dvs. uten blod, det eneste jeg merket på henne var at hun skulle tisse og snuse på alt utendørs. En tur på tre kilometer kunne fort ta halvannen time liksom 😅 Anonymkode: b590d...008
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå