Gå til innhold

Moren til min sønns bestevenn har brutt min tillit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du hvor man kjøper slike bleier?

Anonymkode: 04fa3...031

Der jeg handler (coop extra) står de ved babybleiene 

Anonymkode: 97779...a1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Der jeg handler (coop extra) står de ved babybleiene 

De på coop ser jo ut som bleier, trodde det var snakk om noen som så mer ut som truser. Gutten min vil ikke ha dry nites desverre.

Anonymkode: 04fa3...031

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I vinterferien inviterte familien til en av min sønns venner han på hyttetur sammen med en annen kompis. Vi hadde ingen planer for ferien, så vi sa selvsagt ja. Etter at han kom hjem var han kjempefornøyd, og sa bare positive ting. Etter å ha snakket med moren til den andre kompisen har vi funnet ut at det har blitt tatt mange friheter. Det største overtrampet er at der viser seg at alle guttene har fått på nattbleie hver natt selv om det kun er familiesønnen som er sengevæter. Videre hadde familiesønnen glemt skibuksa si, og istedenfor at han måtte bruke den fravokste vinterdressen som lå på hytta hadde han "lånt" skibuksene til gjestene slik at de måtte bruke den gamle dressen hans. Jeg skjønner at det ble lettere for han om gjestene også sov i bleie, og at det var lettere for gjestene å passe i dressen siden de er lavere, men jeg er sjokkert over at de ikke har sagt noe verken før eller etter! 

Siden det er bestevennen til sønnen min, og det ikke virker som han har tatt skade tenker jeg at jeg kan la det passere for å ikke lage drame. Samtidig føler jeg at det vil være en aksept om jeg tier. Hva ville dere gjort?

Alle guttene går i 5. klasse om det har betydning. 

Anonymkode: 16d63...5e2

Hadde spurt hvorfor i helvette min unge hadde fått på bleie når ungen har vært tørr i mange år... altså. Jeg kjenner noen med en 4 klassing som bruker bleie på natt med vedkommende får da ikke andre ungene til å ha på bleie.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å kle bleie på en 5. klassing høres helt villt ut😲 Det hadde selv min førsteklassing nektet. Det blir for drøyt for min del.

Hadde ikke likt det klesbyttet heller.

Kanskje jeg er vanskelig, men jeg hadde ikke likt det der nei.

Anonymkode: 37d18...54c

Enig 

Anonymkode: 5f0b9...e9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (47 minutter siden):

Wtf. Snakk om storm i vannglass.

Absolutt ikke

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det med skibukser hadde ikke jeg brydd meg om.

Jeg synes derimot det høres veldig merkelig ut at 5. klassinger frivillig tar på seg bleie fordi den ene vennene er sengevæter. Både veldig merkelig av foreldrene å foreslå det, men enda rarere at ungene faktisk gikk med på det?

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden):

Det med skibukser hadde ikke jeg brydd meg om.

Jeg synes derimot det høres veldig merkelig ut at 5. klassinger frivillig tar på seg bleie fordi den ene vennene er sengevæter. Både veldig merkelig av foreldrene å foreslå det, men enda rarere at ungene faktisk gikk med på det?

I og med at vi ikke kjenner til omstendighetene/stemningen rundt dette, så kan det jo ha vært nysgjerrighet eller et forsøk på å bagatellisere sengevæting med litt humor..🤷🏻‍♀️ Jeg aner ikke, men ville ikke gjort annet enn å høre med barnet mitt hvordan det var.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette kan jo ikke være sant! Ingen 5.klassinger går med på å ta på nattbleie i sympati med en kompis som også er altfor stor til å være sengevæter. Hadde aldri sendt mitt barn med disse foreldrene på tur igjen.

Anonymkode: 67c3e...449

Vil bare informere deg om at å være sengevæter når man er så stor ofte er en medisinsk tilstand. Så å si at kompisen er «alt for stor til å være sengevæter» er veldig uvitende. Min venninne var sengevæter til hun begynte på ungdomsskolen. Min sønn var det til han var 10 år. Ble utredet på sykehuset. 

Anonymkode: 0c3ec...1a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde klikket i vinkel om jeg fant ut at mit 5.klassing fikk bleie av kompisens foreldre.

Hadde i likhet med andre her sett på det som et overgrep. 

Anonymkode: e8570...2d1

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt opp dette med nattbleie, noe av det merkeligste jeg har lest på flere dager. Det er bare ikke greit! 

Anonymkode: ac61f...4ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det med nattbleier til alle syns jeg var veldig merkelig. Med mindre det er barna selv som har spurt om de kan få det på, og foreldrene har sagt ja? Jeg hadde ikke blitt fryktelig overrasket om særlig ett av mine barn hadde funnet på det, både for å støtte kompisen og fordi hun ville prøve det. Men om foreldrene har bestemt at  "Per" trenger bleie om natten, så alle barn som sover her må også ha på det", blir bare veldig rart og veldig feil for alles del. 

Det med bytte av dress og skibukse syne jeg ikke er merkelig i seg selv, hvis det var det barnet som passet dressen best i størrelse som brukte den. Så lenge barnet selv syntes det var greit, og det ikke var noe umiddelbar fare for at buksa som sønnen i huset lånte ble ødelagt. De er så store at jeg tenker en kan spørre barna selv om slikt.  

Anonymkode: 583c0...621

• Liker 1
Skrevet

De to tingene er jo ikke litt sammenlignbare en gang. Kan ikke en gang se for meg at de skulle ønske å kaste bort to bleier helt unødvendig. 

Det med bukse dress ser jeg helt for meg, og er vel null problem. Her vi bor går alle de "kule" på mellomtrinnet i hel dress om vinteren. Uansett viktigst at alle hadde noe å ta på seg som passet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

TS jeg mener dette med bleia blir en form for overgrep...

Anonymkode: 559c0...658

Nå må du gi deg

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde klikket i vinkel om jeg fant ut at mit 5.klassing fikk bleie av kompisens foreldre.

Hadde i likhet med andre her sett på det som et overgrep. 

Anonymkode: e8570...2d1

Fra en som har opplevd seksuelle overgrep i barndommen:

Vi vet ikke om dette var påtvunget engang. Om barnet helt frivillig har tatt den på for å støtte kompisen er det ikke et overgrep. 

Om foreldrene på hytta har dratt av gutten trusa og på med bleia derimot..

Nå skisserte jeg to ytterpunkter. Anbefaler ts å snakke med barnet for å kartlegge hva som har skjedd. Mellom de to ytterpunktene finnes det en rekke ulike scenario. Ikke alle tenkelige scenario er overgrep. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville snakket ordentlig med barnet mitt og barnets foreldre. Kanskje det er to ulike sider av denne saken. 

Det er vanskelig for et barn å sette grenser overfor voksne og hvis de har blitt fortalt at de skal gjøre det så har de kanskje ikke klart å stå opp for seg selv i situasjonen. Og barnets foreldre kan tolke det som at kun de spurte. Var det et noe som ble krevd av de hadde jeg blitt sint selv. 

Anonymkode: fa783...5d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

I vinterferien inviterte familien til en av min sønns venner han på hyttetur sammen med en annen kompis. Vi hadde ingen planer for ferien, så vi sa selvsagt ja. Etter at han kom hjem var han kjempefornøyd, og sa bare positive ting. Etter å ha snakket med moren til den andre kompisen har vi funnet ut at det har blitt tatt mange friheter. Det største overtrampet er at der viser seg at alle guttene har fått på nattbleie hver natt selv om det kun er familiesønnen som er sengevæter. Videre hadde familiesønnen glemt skibuksa si, og istedenfor at han måtte bruke den fravokste vinterdressen som lå på hytta hadde han "lånt" skibuksene til gjestene slik at de måtte bruke den gamle dressen hans. Jeg skjønner at det ble lettere for han om gjestene også sov i bleie, og at det var lettere for gjestene å passe i dressen siden de er lavere, men jeg er sjokkert over at de ikke har sagt noe verken før eller etter! 

Siden det er bestevennen til sønnen min, og det ikke virker som han har tatt skade tenker jeg at jeg kan la det passere for å ikke lage drame. Samtidig føler jeg at det vil være en aksept om jeg tier. Hva ville dere gjort?

Alle guttene går i 5. klasse om det har betydning. 

Anonymkode: 16d63...5e2

Hadde ikke gjort noenting.  Synes løsninger var helt fine, egentlig. Det med bleie skjønner jeg godt og det med dressen også. Jeg hadde nok spurt hvis det var jeg som gjorde det, men hadde ikke reagert hvis andre lot være. Men jeg er veldig redd for å tråkke på hva det gjelder andres barn. Samtidig så synes jeg dette var innenfor.  De fikk mat, aktiviteter,  var med voksne som passet på og gjorde så godt de kunne. Hva mer kan man ønske seg?...

Anonymkode: 83624...907

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle foreldrene spørre deg egentlig? Er ikke en femteklassing stor nok til å ta et valg selv? Kanskje guttene har avtalt det selv, kanskje de har tullet, kanskje de har lekt. Jeg tviler egentlig på at mor og far har bedt kompisene ha på bleie i forsøk på å ikke ydmyke egen sønn. Finnes det noe mer ydmykende i en sånn situasjon egentlig? At mamma og pappa presser kompisene dine til å ha på bleie? Jeg tipper guttene har lekt og kommet opp med det selv, også har foreldrene vært kule og avslappet nok til å si hvorfor ikke. Dette med vinterdressen tenker jeg også guttene er store nok til å bestemme selv. Datteren min går i 6.klasse og hun ville nok foreslått å byttelåne klær selv, for at venninnen også skulle kunne gå ut. Du lager storm i et vannglass. Ingen tillit er brutt, sønnen din er jo fornøyd. 

Anonymkode: e4aa9...a75

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle foreldrene spørre deg egentlig? Er ikke en femteklassing stor nok til å ta et valg selv? Kanskje guttene har avtalt det selv, kanskje de har tullet, kanskje de har lekt. Jeg tviler egentlig på at mor og far har bedt kompisene ha på bleie i forsøk på å ikke ydmyke egen sønn. Finnes det noe mer ydmykende i en sånn situasjon egentlig? At mamma og pappa presser kompisene dine til å ha på bleie? Jeg tipper guttene har lekt og kommet opp med det selv, også har foreldrene vært kule og avslappet nok til å si hvorfor ikke. Dette med vinterdressen tenker jeg også guttene er store nok til å bestemme selv. Datteren min går i 6.klasse og hun ville nok foreslått å byttelåne klær selv, for at venninnen også skulle kunne gå ut. Du lager storm i et vannglass. Ingen tillit er brutt, sønnen din er jo fornøyd. 

Anonymkode: e4aa9...a75

Jeg mistenker også at hele bleie opplegget kan være motivert/initert av barna selv..? Har du spurt din sønn TS, hva som gjorde at de sov med bleie? Har du spurt ham hvorfor? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hadde ikke gjort noenting.  Synes løsninger var helt fine, egentlig. Det med bleie skjønner jeg godt og det med dressen også. Jeg hadde nok spurt hvis det var jeg som gjorde det, men hadde ikke reagert hvis andre lot være. Men jeg er veldig redd for å tråkke på hva det gjelder andres barn. Samtidig så synes jeg dette var innenfor.  De fikk mat, aktiviteter,  var med voksne som passet på og gjorde så godt de kunne. Hva mer kan man ønske seg?...

Anonymkode: 83624...907

Innafor med bleie på så stort barn som sluttet for mange år Iden?

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg reagerer sterkt på bleie-situasjonen. Det er absolutt ikke greit. Det naturlige å gjøre, ville vært å forsøke å skjule bleia til sengevæteren - ikke sette enda mer fokus på det ved å tvinge de andre til å bruke det. 🤦🏻‍♀️

Dressen reagerer jeg ikke på. Om den passet gjesten, og buksa hans passet han som hadde glemt, så er det bare praktisk lurt å bytte. Selvsagt dumt at de glemte den i utgangspunktet da.

Jeg ser uansett ikke hvor de har brutt din tillit? Det er jo ikke der problemet ligger her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...