AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 I vinterferien inviterte familien til en av min sønns venner han på hyttetur sammen med en annen kompis. Vi hadde ingen planer for ferien, så vi sa selvsagt ja. Etter at han kom hjem var han kjempefornøyd, og sa bare positive ting. Etter å ha snakket med moren til den andre kompisen har vi funnet ut at det har blitt tatt mange friheter. Det største overtrampet er at der viser seg at alle guttene har fått på nattbleie hver natt selv om det kun er familiesønnen som er sengevæter. Videre hadde familiesønnen glemt skibuksa si, og istedenfor at han måtte bruke den fravokste vinterdressen som lå på hytta hadde han "lånt" skibuksene til gjestene slik at de måtte bruke den gamle dressen hans. Jeg skjønner at det ble lettere for han om gjestene også sov i bleie, og at det var lettere for gjestene å passe i dressen siden de er lavere, men jeg er sjokkert over at de ikke har sagt noe verken før eller etter! Siden det er bestevennen til sønnen min, og det ikke virker som han har tatt skade tenker jeg at jeg kan la det passere for å ikke lage drame. Samtidig føler jeg at det vil være en aksept om jeg tier. Hva ville dere gjort? Alle guttene går i 5. klasse om det har betydning. Anonymkode: 16d63...5e2 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 4. mars 2024 Høres kjipt ut, TS. Er innafor å si at det ikke bør gjøres en eventuell neste gang. Jeg er likevel imponert over at de fikk 5.klassinger til å gå med bleie frivillig. 😬 Kanskje sønnen din gjorde det for å være snill, så sengevæteren ikke skulle føle seg dum? Anonymkode: 5b94c...147 44 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 Herregud...du må jo lære gutten din til å stå opp for seg selv! Jeg tror neppe at min 4.klassing hadde gått med på å ta på nattbleie. Foreldrene virker jo veldig veldig "korte". Kanskje det er en grunn til at barnet deres trenger bleie om natta i 5.klasse?? Anonymkode: 4d29e...a40 20 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 Alt skurrer for meg, men tenker litt som deg, om gutten er fornøyd, er det verdt å lage en greie av det? Men jeg hadde aldri sendt barnet med dem igjen, for noe mangler hos de foreldrene. Anonymkode: d2ee0...862 17 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 Dette høres så merkelig ut at jeg nesten kunne tro det var en trolletråd. Anonymkode: 3cc94...a3d 30 1 12
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 Jeg ville ikke gjort noe fra eller til. Selv om jeg ikke ville gjort som denne familien syns jeg ikke de har gjort noe galt, bare rart. Anonymkode: 04fa3...031 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 Men hva er koblingen mellom tittel og innhold? Anonymkode: 04fa3...031 14
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville ikke gjort noe fra eller til. Selv om jeg ikke ville gjort som denne familien syns jeg ikke de har gjort noe galt, bare rart. Anonymkode: 04fa3...031 Synes du ikke det er galt å tvinge en femteklassing til å sove med bleie? For det synes jeg er hårreisende. Anonymkode: d2ee0...862 10
Rotemor Skrevet 4. mars 2024 #9 Skrevet 4. mars 2024 (endret) Hva mener du med brutt din tillit? Jeg ser at det har blitt tatt noen valg du ikke liker. Det er alt som fremkommer av innlegget. Å bytte bukser til de som passer er vel en praktisk løsning. Nattbleie er veldig, veldig ratt. . Endret 4. mars 2024 av Rotemor 15
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #10 Skrevet 4. mars 2024 Dette kan jo ikke være sant! Ingen 5.klassinger går med på å ta på nattbleie i sympati med en kompis som også er altfor stor til å være sengevæter. Hadde aldri sendt mitt barn med disse foreldrene på tur igjen. Anonymkode: 67c3e...449 8 1 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #11 Skrevet 4. mars 2024 Har du ikke spurt barnet ditt om hva som skjedde med bleia da? Var det tvang liksom? Om jenta mi hadde kommet hjem og sagt alle venninnene også hadde tatt på bleie for å verne om bestevennen så hadde jeg blitt imponert, og glad for at hun hang med så gode folk🤷 Og jeg hadde da aldri brydd meg om at de byttet utedress. Så lenge alle har det varmt. Anonymkode: 95f28...9f8 18 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #12 Skrevet 4. mars 2024 Jeg får håpe at du ikke vil ødelegge for din sønn å kunne overnatte hos sin bestevenn igjen pga dette? Du får heller ringe moren og snakke med henne før du legger deg opp en mening om dette. Ja det høres rart ut, men et barn skjønner ikke alt i en situasjon som voksne gjør. Du kan vel spørre moren til vennen til sønnen din for å høre hva det er? Syns dette er for lite å bli hysterisk for. Anonymkode: 781eb...245 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #13 Skrevet 4. mars 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Synes du ikke det er galt å tvinge en femteklassing til å sove med bleie? For det synes jeg er hårreisende. Anonymkode: d2ee0...862 Det står ikke tvang. Det står de har hatt på bleie. Jeg velger å tro det ikke er tvang Anonymkode: 04fa3...031 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #14 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du ikke spurt barnet ditt om hva som skjedde med bleia da? Var det tvang liksom? Om jenta mi hadde kommet hjem og sagt alle venninnene også hadde tatt på bleie for å verne om bestevennen så hadde jeg blitt imponert, og glad for at hun hang med så gode folk🤷 Og jeg hadde da aldri brydd meg om at de byttet utedress. Så lenge alle har det varmt. Anonymkode: 95f28...9f8 Du forstår ikke at det er nedverdigende for et barn i 5 klasse å bli tvunget til å ta på bleie???? Og at det er vanskelig for et barn å si nei og sette grenser for seg selv? Anonymkode: 968c1...045 5 5
lillevill Skrevet 4. mars 2024 #15 Skrevet 4. mars 2024 Oi det var kjempemerkelig med bleier til alle. 7 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #16 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står ikke tvang. Det står de har hatt på bleie. Jeg velger å tro det ikke er tvang Anonymkode: 04fa3...031 Du tenker de hadde kjempelyst??? Anonymkode: 968c1...045 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #17 Skrevet 4. mars 2024 Det med utebuksa hadde jeg ikke reagert sånn altfor mye på. Men det med bleie? Det er helt sjukt! Hadde uten tvil sendt en melding for å nøste opp i hva som egentlig skjedde. Tre 5. klasse gutter som blir kledd i bleie om natta?? Anonymkode: e85f7...fa2 13 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #18 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du forstår ikke at det er nedverdigende for et barn i 5 klasse å bli tvunget til å ta på bleie???? Og at det er vanskelig for et barn å si nei og sette grenser for seg selv? Anonymkode: 968c1...045 Forstår DU at dette kan ha vært en gjeng kule gutter som gjør noe flott for kompisen sin som sikkert har grudd seg til dette? Det er derfor jeg spurte HAR DU SNAKKET MED BARNET DITT? Herregud til folk... forventer og tror det verste om folk. Anonymkode: 95f28...9f8 16
minister-mio Skrevet 4. mars 2024 #20 Skrevet 4. mars 2024 Jeg hadde hatt store problemer med at noen voksne satt min tiåring i en situasjon hvor han tok på seg bleie. Det er rart, intimt og et overtramp. 8 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå