Saschi Skrevet 4. mars 2024 #1 Del Skrevet 4. mars 2024 Jeg vet at de fleste går fra offentlig til privat men vi har et forsøk igjen i det private, klaffer det ikke må vi over til offentlig. Er det noen som har gjort dette? Erfaringer? Tips? Jeg har Pcos, så har ikke mensen hver måned og det går mange måneder mellom forsøkene, så venting blir ikke et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Del Skrevet 4. mars 2024 Hva mener du med et forsøk igjen? Man kan vel ha så mange forsøk man vil i det private. Anonymkode: fcc47...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Del Skrevet 4. mars 2024 De har jo like gode resultater. Litt mindre omsorg, litt lengre ventetid. Ellers helt likt. Hva er det du lurer på? Anonymkode: 68397...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 4. mars 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du med et forsøk igjen? Man kan vel ha så mange forsøk man vil i det private. Anonymkode: fcc47...45a Unnskyld, burde forklart bedre 😅 Vi har hatt 5 forsøk allerede (kjøpte 2 3-pk), så vi skal gjennomføre det siste forsøket i den siste pakken, av økonomiske årsaker har vi ikke råd til å forsette i det private etter dette forsøket 😔 Vi må betale for medisinene selv, så derfor er vi på utkikk etter erfaringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Del Skrevet 4. mars 2024 Saschi skrev (2 minutter siden): Unnskyld, burde forklart bedre 😅 Vi har hatt 5 forsøk allerede (kjøpte 2 3-pk), så vi skal gjennomføre det siste forsøket i den siste pakken, av økonomiske årsaker har vi ikke råd til å forsette i det private etter dette forsøket 😔 Vi må betale for medisinene selv, så derfor er vi på utkikk etter erfaringer. Hvilken klinikk? Hva har dere prøvd ut av forskjellige medisiner? Jeg spør fordi jeg har hatt 3 innsett privat og mister bare hver gang. Brukt opp alle forsøk offentlig... Kanskje du sier noe vi ikke har prøvd og som vi kan prøve. Anonymkode: dd995...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Del Skrevet 4. mars 2024 Saschi skrev (10 minutter siden): Unnskyld, burde forklart bedre 😅 Vi har hatt 5 forsøk allerede (kjøpte 2 3-pk), så vi skal gjennomføre det siste forsøket i den siste pakken, av økonomiske årsaker har vi ikke råd til å forsette i det private etter dette forsøket 😔 Vi må betale for medisinene selv, så derfor er vi på utkikk etter erfaringer. Da skjønner jeg. Jeg har jo gjort motsatt, gått fra offentlig til privat, men kan jo si min mening om det offentlige. Mitt tips er iallfall å styre unna riksen. Lang ventetid, sure leger, ingen individuelle tilpasninger etc. Hatt mange innsett offentlig som enten endte i aborter eller negativ test, de var ikke intr i å utrede for habituell abort eller gi meg andre støttemedisiner enn progesteron. Gikk privat, ble gravid og beholdt, på første forsøk. De er ganske restriktive på medisiner i det offentlige, og virker ikke så veldig opptatt av resultatet, kun å gjøre det de må. Anonymkode: fcc47...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 4. mars 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken klinikk? Hva har dere prøvd ut av forskjellige medisiner? Jeg spør fordi jeg har hatt 3 innsett privat og mister bare hver gang. Brukt opp alle forsøk offentlig... Kanskje du sier noe vi ikke har prøvd og som vi kan prøve. Anonymkode: dd995...7be Medicus i Stavanger (men alle private klinikker er flinke har jeg hørt, handler om smak og behag), jeg har Pcos, dårlig kvalitet på eggene mine og veldig lavt progesteron nivå, så medisinene mine er basert på dette. Pcos (har ikke mensen hver måned): Primolut for å trigge mensen Eggkvalitet: Metformin Lavt progesteron nivå (funnet ut etter 2 mislykkede forsøk): Cyclogest, hjelper egget å feste seg og med å holde på det. Begynte med det 5 dager før innsette (fryseforsøk), har blitt gravid hver gang men mistet 2 ganger (pga eggkvalitet) og har en sønn. Cyclogest er nok den som kan vær mest aktuel for deg, kan hjelpe deg å holde på embryoet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Del Skrevet 4. mars 2024 Vi brukte st.olavs. Skikkelig naziregime, ikke engang ultralydene under hormonbehandlingen kunne gjøres andre steder så det ble mye reising, men det er nok derfor de har så gode resultater som de har. Anonymkode: 0b45c...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 4. mars 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da skjønner jeg. Jeg har jo gjort motsatt, gått fra offentlig til privat, men kan jo si min mening om det offentlige. Mitt tips er iallfall å styre unna riksen. Lang ventetid, sure leger, ingen individuelle tilpasninger etc. Hatt mange innsett offentlig som enten endte i aborter eller negativ test, de var ikke intr i å utrede for habituell abort eller gi meg andre støttemedisiner enn progesteron. Gikk privat, ble gravid og beholdt, på første forsøk. De er ganske restriktive på medisiner i det offentlige, og virker ikke så veldig opptatt av resultatet, kun å gjøre det de må. Anonymkode: fcc47...45a Ahh ok, takk for svar. Det nærmeste sykehuset for oss er Haugesund, heldigvis. Klinikken har ikke gitt meg å mye støttemedisiner, så for oss er det mer eggkvaliteten som ødelegger (får ut masse egg men heldig hvis vi kan bruke 1…) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #10 Del Skrevet 4. mars 2024 Saschi skrev (1 minutt siden): Ahh ok, takk for svar. Det nærmeste sykehuset for oss er Haugesund, heldigvis. Klinikken har ikke gitt meg å mye støttemedisiner, så for oss er det mer eggkvaliteten som ødelegger (får ut masse egg men heldig hvis vi kan bruke 1…) Da ville jeg heller anbefalt dere Hausken. Der fikk jeg være med å bestemme mye av behandlingen selv, de var innmari flinke og forståelsesfulle og ble som sagt gravid og beholdt på første forsøk. Der har de rentefri nedbetaling over to år, som også gjør det lettere økonomisk. Anonymkode: fcc47...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 4. mars 2024 Forfatter #11 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi brukte st.olavs. Skikkelig naziregime, ikke engang ultralydene under hormonbehandlingen kunne gjøres andre steder så det ble mye reising, men det er nok derfor de har så gode resultater som de har. Anonymkode: 0b45c...b23 Det håper jeg ikke Haugesund er, har 2 timer reisevei en vei 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 4. mars 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da ville jeg heller anbefalt dere Hausken. Der fikk jeg være med å bestemme mye av behandlingen selv, de var innmari flinke og forståelsesfulle og ble som sagt gravid og beholdt på første forsøk. Der har de rentefri nedbetaling over to år, som også gjør det lettere økonomisk. Anonymkode: fcc47...45a Hm, har allerede hatt 5 og brukt en god del, så kjenner at lommeboken må få pause 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #13 Del Skrevet 4. mars 2024 Saschi skrev (20 minutter siden): Det håper jeg ikke Haugesund er, har 2 timer reisevei en vei 😩 5 timer med bil her. Men barnet er verdt alt trøbbelet. Anonymkode: 0b45c...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 4. mars 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 5 timer med bil her. Men barnet er verdt alt trøbbelet. Anonymkode: 0b45c...b23 Det er det etter alt vi gikk gjennom for å få sønnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #15 Del Skrevet 4. mars 2024 Er nok like mange som går fra privat til offentlig, som andre veien.. Noen gjør begge deler side om side. Veldig store forskjeller fra ulike offentlige klinikker, så det som er rutine og prosedyre på sykehusene på østlandet, er ikke likt på vestlandet, eller lengre nord i landet for den del. Ikke brukt Haugesund selv, valgte Haukeland. Bor midt mellom. Men kun hørt gode ting om Haugesund. Anonymkode: 02d62...102 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #16 Del Skrevet 4. mars 2024 Saschi skrev (3 timer siden): Medicus i Stavanger (men alle private klinikker er flinke har jeg hørt, handler om smak og behag), jeg har Pcos, dårlig kvalitet på eggene mine og veldig lavt progesteron nivå, så medisinene mine er basert på dette. Pcos (har ikke mensen hver måned): Primolut for å trigge mensen Eggkvalitet: Metformin Lavt progesteron nivå (funnet ut etter 2 mislykkede forsøk): Cyclogest, hjelper egget å feste seg og med å holde på det. Begynte med det 5 dager før innsette (fryseforsøk), har blitt gravid hver gang men mistet 2 ganger (pga eggkvalitet) og har en sønn. Cyclogest er nok den som kan vær mest aktuel for deg, kan hjelpe deg å holde på embryoet. Takk for svar. Har dessverre prøvd alt dette, progesteron er standard ved IVF tror jeg. Har også gått på østrogen, blodfortynnende (2 stk), prednisolon og progesteron i sprøyteform... Men ikke metformin. Anonymkode: dd995...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #17 Del Skrevet 4. mars 2024 6 hours ago, Saschi said: Jeg vet at de fleste går fra offentlig til privat men vi har et forsøk igjen i det private, klaffer det ikke må vi over til offentlig. Er det noen som har gjort dette? Erfaringer? Tips? Jeg har Pcos, så har ikke mensen hver måned og det går mange måneder mellom forsøkene, så venting blir ikke et problem. Hva med å nyte tiden med barnet dere har Anonymkode: d4280...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #18 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva med å nyte tiden med barnet dere har Anonymkode: d4280...cce Så fordi hun har en fra før så skal hun ikke få lovt å ønske søsken? Jeg har fult henne en god stund i oppturer og nedturer, sønnen var en lang reise og jeg forstår ønsket veldig godt. For å svare på spørsmålet ditt, det kommer veldig an på hvem du møter, noen plasser er det rullebånd mens andre plasser tar de imot deg og leser journalen din. Noen er villig til å gi støttemedisiner, andre ikke. Anonymkode: 2c049...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 5. mars 2024 Forfatter #19 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar. Har dessverre prøvd alt dette, progesteron er standard ved IVF tror jeg. Har også gått på østrogen, blodfortynnende (2 stk), prednisolon og progesteron i sprøyteform... Men ikke metformin. Anonymkode: dd995...7be Hmm, da vet jeg ikke, men jeg fikk ikke Cyclogest før etter 2 mislykkede forsøk, så kanskje det er blitt standard nå. Kan jeg spør om hvor høy dose du tar av progesteron? Sprøyte og krem fungerer ikke for meg men bruker stikkpiller, 1 i hvert hull (litt mye informasjon, beklager for det) 2 ganger til dagen. Du kan høre med dem om metformin er noe som kan hjelpe deg? Jeg fikk det selv nevnt av noen her på forumet som hadde hatt nytte av det og klinikken sa at det kan ikke skade å prøve. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva med å nyte tiden med barnet dere har Anonymkode: d4280...cce Så klart kan vi det men ønske om å få et søsken sitter ganske sterkt, vi ønsker at sønnen skal få oppleve å vokse opp med et søsken, noe som vi begge gjorde selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #20 Del Skrevet 5. mars 2024 Hørt mye rart om riksen, men selv har de både svar meg fort, vært veldig hyggelige og generelt hatt en god opplevelse på ivf avdelingen der 🤗 eneste er ventetiden for oppstart, men siden du er ferdig utredet privat bør det ikke ta så lang tid. Anonymkode: 92d00...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå