Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Solgte klær til ei gjennom ei Facebook-gruppe for ca 2000 kr. Pakken ble sendt som avtalt, men etter to uker fikk jeg spørsmål fra kjøper om pakken ikke var sendt. Sporet pakken og pakken var allerede på retur til meg. I sporingen sto det at kjøper hadde mottatt sms om at pakken var klar til henting, og en sms med påminning om å hente pakken. Men siden kjøper ikke hentet ble den returnert. Kjøper prøvde å skylde på meg for dette, men jeg hadde jo holdt meg til det som var avtalt. 
Kjøper ønsket da at jeg skulle sende på nytt, noe jeg gjorde. Mens pakken lå på postkontoret klar for henting (igjen) bestiller kjøper hjemmelevering, og henter ikke pakken. Pakken blir returnert til meg igjen.
Nå ønsker kjøper å få pengene tilbake. Når jeg har sporet pakkene ser jeg at hun har fått sms om å hente pakke, men ikke gjort det. Det er nå over to måneder siden hun kjøpte klærne, hun har betalt. 

Kan hun kreve å få hevet kjøpet?

Anonymkode: 6c692...071

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det er best å kutte ut slike personer så raskt som mulig. Send henne det hun betalte minus dine fraktkostnader tur/retur to ganger. Og selg klærne på nytt til en annen kjøper.

Anonymkode: f308e...8cd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg har betalt tilbake pengene, hadde ikke kommet noen vei uansett. 
Det er så frustrerende for jeg har så dårlige erfaringer med kjøp og salg på Facebook, slik som denne situasjonen, folk som ikke henter, folk som sier de skal kjøpe og forsvinner (gjerne etter budrunde), osv. Men så er det en fin måte å bli kvitt ting på..

Bør man rapportere slike til gruppeadmin? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er så frustrerende for jeg har så dårlige erfaringer med kjøp og salg på Facebook, slik som denne situasjonen, folk som ikke henter, folk som sier de skal kjøpe og forsvinner (gjerne etter budrunde), osv. Men så er det en fin måte å bli kvitt ting på..

Dette kan skje samme hvor du selger ting, det er ikke spesielt for Facebook. Finn.no er verre, etter min mening.

Og ja, du bør selvfølgelig rapportere til Admin! Jeg er selv Admin på en kjøp/salg-gruppe på Facebook, og jeg aner jo ikke hvem som oppfører seg «dårlig» på gruppa når ingen sier ifra til meg.

Anonymkode: f4314...1b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Håper virkelig du trakk fra pengene til frakt og returporto, og ikke ga henne tilbake full sum! 

Anonymkode: 2d3d9...311

• Liker 2
Skrevet

Dette er ikke noe unikt ved Facebook som salgsportal. Det skjer ved alle, folk er rare.

Jeg solgte noen Voluspa duftlys (ubrukte) til en kvinne i januar. Hun betalte for dem på Vipps. Vi er nå i mars, og hun har enda ikke hentet dem til tross for flere påminnelser fra meg... Jeg lurer på å bare vippse henne tilbake pengene og selge dem på nytt, for hele poenget mitt med å annonsere dem var jo å bli kvitt dem. Slippe å ha dem i hylla og samle støv. Nå er jeg jo nødt til å oppbevare dem fremdeles, fordi hun ikke har somlet seg til å hente.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen folk er virkelig tullete når det kommer til kjøp og salg, altså!

Jeg solgte en vare for noen tusenlapper. Ble da sendt og hentet som normalt. Etter en stund fikk jeg melding fra kjøper at de ikke var fornøyde allikevel, og jeg sa da at de kunne returnere og få pengene tilbake dersom de ønsket det. De sa ja. Varen ble sendt tilbake til meg og pengene tilbake til dem. Jeg fikk aldri noe pakke. Når jeg spurte vedkommende så ble jeg møtt med en eksplosjon av anklagelser og at de skal anmelde meg for svindleri. Sånne mennesker får man bare migrene av. Sitter her uten varen og pengene uten å vite hva som egentlig hendte

Jeg aner ikke hvordan jeg kan kreve noe tilbake. Å kontakte personen blir som å snakke til en vegg. Vurderte å reklamere gjennom banken, men jeg aner ikke om det funker når det er privatsalg 😕

Sånne folk gjør at jeg ikke vil bruke Finn.no og kjøp & salg-grupper😫

Anonymkode: 4f4df...422

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Noen folk er virkelig tullete når det kommer til kjøp og salg, altså!

Jeg solgte en vare for noen tusenlapper. Ble da sendt og hentet som normalt. Etter en stund fikk jeg melding fra kjøper at de ikke var fornøyde allikevel, og jeg sa da at de kunne returnere og få pengene tilbake dersom de ønsket det. De sa ja. Varen ble sendt tilbake til meg og pengene tilbake til dem. Jeg fikk aldri noe pakke. Når jeg spurte vedkommende så ble jeg møtt med en eksplosjon av anklagelser og at de skal anmelde meg for svindleri. Sånne mennesker får man bare migrene av. Sitter her uten varen og pengene uten å vite hva som egentlig hendte

Jeg aner ikke hvordan jeg kan kreve noe tilbake. Å kontakte personen blir som å snakke til en vegg. Vurderte å reklamere gjennom banken, men jeg aner ikke om det funker når det er privatsalg 😕

Sånne folk gjør at jeg ikke vil bruke Finn.no og kjøp & salg-grupper😫

Fatter ikke at du refunderte pengene før du fikk varen i retur.

Det er da virkelig ikke vanskelig å selge på Finn eller Facebook.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Illuminatum skrev (13 minutter siden):

Fatter ikke at du refunderte pengene før du fikk varen i retur.

Det er da virkelig ikke vanskelig å selge på Finn eller Facebook.

Det har vel noe med at jeg er oppvokst blant ærlige, oppegående mennesker som ikke stjeler og ljuger så fort de får sjansen

Jeg var litt rask med å returnere pengene ja, men når jeg fikk vite at pakken var sendt så trodde jeg at det var sant🤷‍♀️ Har lært leksa mi der

At du ikke har opplevd lignende situasjoner er overraskende, og misunner deg for det. Jeg hadde gode erfaringer i begynnelsen, men det siste året har jeg vært borti flere og flere som ikke er helt OK i toppen...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Håper virkelig du trakk fra pengene til frakt og returporto, og ikke ga henne tilbake full sum! 

Anonymkode: 2d3d9...311

Ja, det gjorde jeg, men hun protesterte selvfølgelig på det. Forklarte at jeg vil ikke ha noen utgifter når jeg skal selge noe, men hun ville ha tilbake ALLE pengene sine. 
ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...