hecuba Skrevet 3. februar 2006 #1 Skrevet 3. februar 2006 er nå i en periode hvor jeg nesten ikke orker noe. Ikke rydde, ikke gjøre lekser, ikke ut og ikke trene. Jeg spiser veldig mye, noen som faktisk gjør meg mer sliten. Mulig fordi jeg går opp i vekt og blir surmulen av det...spesielt fordi jeg ikke orker å trene.. Noen som har råd til hvordan man kan snu disse vanene?
Gjest Malina Skrevet 3. februar 2006 #2 Skrevet 3. februar 2006 Det kan jo være mange grunner til at man får slike perioder; en lang periode med stress i forkant, eller vitaminmangel etc. Du kan jo tenke litt over hva som gir deg litt energi og hva som tapper deg for energi! Gå til legen og ta en test om du har vitaminmangel. Vitaminpille og sunt kosthold er viktig kan hjelpe deg.... Gjør noe med vanene dine selv om det er hardt. Ta deg en tur hver dag i frisk luft- gå sammen med andre som gjør deg i godt humør! Si nei til ting du blir med på/gjør bare for du føler du må..bruk heller energien din på å komme inn i en god sirkel hvor du gjør det som gir deg energi! Etterhvert vil du sikkert merke at energien kommer tilbake. Håper dette var noen tips! Lykke til
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #3 Skrevet 4. februar 2006 Jeg var totalt utpumpet i en periode her, og har tatt Gerimax Extreme Energy i et par uker. Det hjalp meg faktisk nok til at jeg føler meg normal igjen. Koster ikke så mye å prøve, hvis du ikke finner noen annen årsak.
Gjest GreenSky Skrevet 4. februar 2006 #4 Skrevet 4. februar 2006 Har vært der, og er der til dels enda. Gå til legen og ta en blodprøve. Noen ganger kan det være så enkelt som f.eks jernmangel.
Catlin Skrevet 5. februar 2006 #5 Skrevet 5. februar 2006 Ta en blodprøve for å sjekke stoffskiftet ditt i samme slengen som vitaminer og jern.
Gjest Jalileh Skrevet 5. februar 2006 #6 Skrevet 5. februar 2006 Tren men jeg regner med at du ikke var ute etter dette svaret? Ellers sier jeg som de fleste over her.
Gjest GreenSky Skrevet 5. februar 2006 #7 Skrevet 5. februar 2006 (endret) Jo'a, sikkert greit å trene når en er såpass oppegående at en kan det. Verre når det er så ille at en ikke kan. Endret 5. februar 2006 av GrønnSky
hecuba Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2006 Tren men jeg regner med at du ikke var ute etter dette svaret? Ellers sier jeg som de fleste over her. ← Jeg vet faktisk at trening hjelper. Problemet er at jeg blir utmattet lenge før jeg klarer å gjennomføre min "vanlig økt". Skal nok få tatt noe blodprøver.. kan være det hjelper å bare presse seg gjennom i en uke eller to med trening også for å se om det hjelper..
Gjest GreenSky Skrevet 5. februar 2006 #9 Skrevet 5. februar 2006 Jeg synes ikke at du skal presse deg til noe som helst. Det kan gjøre det verre. Men det er kanskje ikke rart at du er sliten heller? Med tanke på bestemor, og sånn.
hecuba Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 5. februar 2006 Jeg er vant til å være sliten psykisk.. Men ikke så sliten fysisk.. Det ble jo verre etter farmor døde, men likevel.. Trodde det meste var bearbeidet.. Var jo så forberedt på det hele.. Men skal få tatt en prøve, skaffe meg vitaminer og kanskje svømme eller noen form for "avslappende" aktivitet. takk for fine råd!
Gjest GreenSky Skrevet 5. februar 2006 #11 Skrevet 5. februar 2006 Hm. Du vet, hvis du går rundt og er psykisk sliten for lenge, vil kroppen til slutt si stopp.
Gjest Jalileh Skrevet 5. februar 2006 #12 Skrevet 5. februar 2006 Jeg vet faktisk at trening hjelper. Problemet er at jeg blir utmattet lenge før jeg klarer å gjennomføre min "vanlig økt". Skal nok få tatt noe blodprøver.. kan være det hjelper å bare presse seg gjennom i en uke eller to med trening også for å se om det hjelper.. ← Gjør det du. Masse god bedring.
Gjest GreenSky Skrevet 5. februar 2006 #13 Skrevet 5. februar 2006 (endret) Hør i alle fall med legen først, før du tvinger deg til å trene. Endret 5. februar 2006 av GrønnSky
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2006 #14 Skrevet 5. februar 2006 Problemet hvis du er psykisk sliten, og undertrykker det ved hjelp av trening osv, kan du komme til å gå på en smell senere. Kanskje du rett og slett trenger hvile? Gå turer, forsøk med yoga osv, det er ikke fullt så energikrevende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå