AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #21 Skrevet 5. mars 2024 Dette er første året vi har stor nok hage til at hundene vil bæsje der, før måtte vi gå tur uansett. Men nå har jeg tatt opp litt innimellom. Det har vært og er fortsatt MYE snø, og det har vært endel fryst møkk jeg ikke har fått opp. Prøver å ta en runde når det er mildt, ellers blir det vel vårrengjøring etter hvert, ja. Tre svære hunder vil jo lage en ganske ekkel plen etter hvert om jeg ikke gjør noe. Anonymkode: 79e4f...c28
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #22 Skrevet 5. mars 2024 Hadde hage før, privat bakgård nå. Ene hunden er hjemmebæsjer, den andre bæsjer på tur. Vinterhalvåret plukker jeg når det er oppholdsvær, 1-2 g i uka. Sommerhalvåret plukker jeg hver dag. Hvis det er snø er det ikke alltid så lett å finne alt men det kommer jo frem når det smelter 🤮 og da bruker jeg en liten hagespade og kaster det rett i bærepose. Når jeg hadde hage brukte jeg en pose til å plukke ned og en til å legge det i ellers kunne det gå enormt med poser (i hagen bæsjet begge hundene pluss deres venner på besøk). Anonymkode: 66d3c...593
carro1991 Skrevet 5. mars 2024 #23 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Plukker du opp med pose? Eller blir du kvitt bæsjen på annen måte? 😊 Ts Anonymkode: e6565...b61 Plukker med pose😊
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #24 Skrevet 5. mars 2024 Hvis du ikke går tur med hunden så får den problemer med fordøyelsen. Derfor bæsjer den mange ganger. Gidder ikke plukke opp bæsj i fem minusgrader? Orker ikke gå ut? Hvorfor har dere hund egentlig? Anonymkode: 78c9b...104 2
Myrmica Skrevet 5. mars 2024 #25 Skrevet 5. mars 2024 Har inngjerdet plen, er stort sett sammen med hundene ute i hagen, og plukker opp med pose fortløpende.
Carrot Skrevet 5. mars 2024 #26 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva gjør dere med all bæsjen? Hva slags underlag har dere der hundene gjør fra seg? Vi har per nå gress, men lurer litt på om det er enklere med et lite område med sand? Anonymkode: e6565...b61 plukker opp etter hunden, det er det vi gjør..
Svisle Skrevet 5. mars 2024 #27 Skrevet 5. mars 2024 Har svær inngjerdet hage med plen og en hundegård som sjelden brukes. Her plukkes det opp med hundepose så fort jeg ser at de skiter året rundt. Om vinteren så vasser jeg ikke til knes i snø for å plukke, men tar det med snøskuffa så fort det er tilgjengelig og slenger det ut på jordet. Hver vår blir det uansett en opprydding med å plukke det som er blitt oversett med poser sammen med rakingen.
NinaLisa Skrevet 5. mars 2024 #28 Skrevet 5. mars 2024 Hunden vår bæsjer aldri hjemme i hagen. Bare tiss. Bæsjer en gang pr dag å det gjør hun når vi er på vår daglige tur.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #29 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 17.37): Hva gjør dere med all bæsjen? Hva slags underlag har dere der hundene gjør fra seg? Vi har per nå gress, men lurer litt på om det er enklere med et lite område med sand? Anonymkode: e6565...b61 Gress og naturtomt, bruker ofte spade og kaster på utsiden av gjerdet. Hvis spaden er langt unna, pose og kaster det i restavfall. Anonymkode: ea3a7...3f9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #30 Skrevet 5. mars 2024 Hunden min plukker opp etter seg selv….😖Så vi lar den sjelden være i Hagen uten at vi følger nøye med så vi kan plukke opp hvis den bæsjer. Anonymkode: d4d02...f46 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #31 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hunden min plukker opp etter seg selv….😖Så vi lar den sjelden være i Hagen uten at vi følger nøye med så vi kan plukke opp hvis den bæsjer. Anonymkode: d4d02...f46 Jeg trodde først at det var tullesvar, men så skjønte jeg det...🤢 Anonymkode: 168cb...fe3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #32 Skrevet 6. mars 2024 Det er stort sett bare første lufteturen som blir gjort i hagen hver dag, så vi plukker opp etterhvert. Har stort skogsområde ved siden av hvor vi kan kaste bæsjen (er ikke offentlig område). Vi har stor hage, men hundene er på tur og/eller trening hver dag så det blir ikke så mye å plukke i hagen😄 Anonymkode: 829c5...c2a
Gjest jegerrinne Skrevet 6. mars 2024 #33 Skrevet 6. mars 2024 Vi har hundebinge. Med 3 forskjellige dekker, noe betong, noe pukk og noe gress. Vi tar opp å kaster det i kompost haugen i skau kanten. Prøver å ta med en gang vi ser det
FantasDick Skrevet 6. mars 2024 #34 Skrevet 6. mars 2024 Han verken bæsjer eller tisser i hagen. Vi går alltid tur før han får være i hagen og fulgte nøye med/korrigerte de første gangene han var i hagen slik at dette ikke er et problem lengre. Jeg vil ikke ha bæsj i hagen! 🤨
Infinity Skrevet 6. mars 2024 #35 Skrevet 6. mars 2024 Jeg bor høyt oppe med støttemur ned mot en skogen. Jeg kaster alt ned der. Den delen av skogen er min eiendom, så ingen blir sure.🙂
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #36 Skrevet 6. mars 2024 Han vil ikke gå i hagen, men når det er så mye snø at han ikke kan gå ut i skogen, gjør han fra seg i veikanten. Siden det bare er vår private vei venter jeg gjerne til den er frossen og jeg bare kan kaste de inn i skogen. Mye mindre gris med frossen enn myk bæsj. Anonymkode: 01310...dc8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #37 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 9.52): Hvis du ikke går tur med hunden så får den problemer med fordøyelsen. Derfor bæsjer den mange ganger. Gidder ikke plukke opp bæsj i fem minusgrader? Orker ikke gå ut? Hvorfor har dere hund egentlig? Anonymkode: 78c9b...104 Har jeg skrevet at vi ikke gidder å plukke bæsj? Jeg sa det ikke frister. Og 5 minusgrader hele vinteren? Ikke her vi bor ihvertfall 😂 Som jeg skrev så har vi hunder som hater å være ute på vinteren, de vil ikke gå tur mer enn at de får gått på do. Handler det å ha hund eksklusivt om å elske å gå tur året rundt? Da får du isåfall komme hit å ta det oppgjøret med to middelaldrende chihuahuaer som elsker sofaen mer enn enn å stabbe rundt på tur. Ts Anonymkode: e6565...b61
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #38 Skrevet 15. mars 2024 Ingen hunder liker EGENTLIG å bæsje i egen hage. Det er deres "stue", og ingen liker å bæsje i stua si. Hundene nevnt i tråden har ikke annet valg. De gjør det fordi de akutt må, eller fordi de ikke vet når de (eller om de) får neste tur. Skam dere, alle dere som lar hundene deres bæsje i hagen. Én ting er kl. 4 på natta med "rennaræv", men hunder foretrekker å bæsje utenfor tomten sin på en av de faste og passe lange turene sine. Det er vel for tungvint og ubeleilig å gå tur? Men hund skal dere ha. Anonymkode: f8cc7...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #39 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen hunder liker EGENTLIG å bæsje i egen hage. Det er deres "stue", og ingen liker å bæsje i stua si. Hundene nevnt i tråden har ikke annet valg. De gjør det fordi de akutt må, eller fordi de ikke vet når de (eller om de) får neste tur. Skam dere, alle dere som lar hundene deres bæsje i hagen. Én ting er kl. 4 på natta med "rennaræv", men hunder foretrekker å bæsje utenfor tomten sin på en av de faste og passe lange turene sine. Det er vel for tungvint og ubeleilig å gå tur? Men hund skal dere ha. Anonymkode: f8cc7...f4c Altså, hæ?? Hunden min kan være ute for å så gå inn for å bæsje midt på kjøkkengulvet så det du sier er jo bare tull. Vi har over 5 mål med tomt hos oss, men bor inntil skog alle veier, så hvis jeg slipper hunden løs så har den uendelig med muligheter til å gjøre fra seg. Legger fortsatt kabler på vår tomt, gjerne rett der vi alltid går. Anonymkode: e6565...b61 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #40 Skrevet 15. mars 2024 Vår har ikke gjort fra seg i hagen siden han var valp. Bæsjer kun på tur. Anonymkode: b9667...da8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå