AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Hva gjør dere med all bæsjen? Hva slags underlag har dere der hundene gjør fra seg? Vi har per nå gress, men lurer litt på om det er enklere med et lite område med sand? Anonymkode: e6565...b61
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 Gress og belegningsstein. Har 2 stk, men bare den ene som bæsjer i hagen. Hvis han andre gjør det er kriiiiiiise😂 men plukker hver dag, evnt Anna hver dag. Syns ikke det er noe problem😊 Anonymkode: c16e9...607
Ms. Steele Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 Har gress, men hun foretrekker å gjøre fra seg når vi er ute på tur. Hunden bruker hagen stort sett bare til tissing. Om det kommer noe annet så plukkes det jo enkelt opp på samme måte som på turene. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 Vi plukker opp på samme måte som når vi er på tur. Han har ikke lyst til å bæsje på stein eller asfalt, så for oss blir det plena. Jeg har ikke lyst til at han skal bæsje på steinen vi har i hagen heller, så det er vi enige om 😊 Anonymkode: 61ef0...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 Ms. Steele skrev (38 minutter siden): Har gress, men hun foretrekker å gjøre fra seg når vi er ute på tur. Hunden bruker hagen stort sett bare til tissing. Om det kommer noe annet så plukkes det jo enkelt opp på samme måte som på turene. Plukker du opp med pose hver dag? Vi har veldig stor tomt, så vi slipper hundene ut for å tisse og bæsje flere ganger om dagen, i et inngjerdet område med gress. Men jeg vet ikke om det er noe galt med hundene våre, de bæsjer jo opptil 5-6 ganger på en dag? 😂 De er chihuahuaer. Vi plukker ikke daglig, men jevnlig, og samler det opp. Leste at det går ann å kompostere det på en måte, grave det ned. Er så lei bæsj 😂 Anonymkode: e6565...b61
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Gress og belegningsstein. Har 2 stk, men bare den ene som bæsjer i hagen. Hvis han andre gjør det er kriiiiiiise😂 men plukker hver dag, evnt Anna hver dag. Syns ikke det er noe problem😊 Anonymkode: c16e9...607 Plukker du opp med pose? Eller blir du kvitt bæsjen på annen måte? 😊 Ts Anonymkode: e6565...b61
Ms. Steele Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 Jeg plukker opp når jeg ser at det er noe der ja, men siden hunden liker best å gjøre fra seg når vi går på tur så blir det ikke så ofte i hagen. Hun får jo turer tre ganger pr dag og noen ganger oftere om vi har fri osv, så det er begrenset hvor mye hagearbeid det blir da Å gjøre fra seg 5-6 ganger på en dag er kanskje litt i overkant mye? Vet at noen fôrtyper genererer mer avfallsstoffer enn andre, så det kan kanskje være en årsak? (selv om det ikke var det du spurte om da). 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 Hundene her bæsjer i hagen når de er hjemme med mannen. Ca 800 kvm plen, men de gar områder der de gjør fra seg. Om sommeren plukker jeg, om vinteren så ligger det der 😣 Raker plenen når det blir tørt igjen og restene som ikke har regnet «vekk» samles i blomsterbedet eller under trær. Ingen ligger og slenger nede i gresset, men vi går barbent der😅 Anonymkode: a8716...9fe
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #9 Skrevet 4. mars 2024 Plukker opp hver dag, alternativt annenhver, etter tur. Bruker hundeposer. Har gress. Anonymkode: cfbf5...684
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #10 Skrevet 4. mars 2024 Ms. Steele skrev (3 minutter siden): Jeg plukker opp når jeg ser at det er noe der ja, men siden hunden liker best å gjøre fra seg når vi går på tur så blir det ikke så ofte i hagen. Hun får jo turer tre ganger pr dag og noen ganger oftere om vi har fri osv, så det er begrenset hvor mye hagearbeid det blir da Å gjøre fra seg 5-6 ganger på en dag er kanskje litt i overkant mye? Vet at noen fôrtyper genererer mer avfallsstoffer enn andre, så det kan kanskje være en årsak? (selv om det ikke var det du spurte om da). Vi går ikke noe særlig tur i vinterhalvåret, hundene hater å være ute da og det gjør vi og 😂 de vil bare ut for å tisse og bæsje og så rett inn igjen. Så da blir det stort sett bare å gjøre fra seg i hagen. Nei det tenker jo jeg også, det kommer ikke så mye av gangen så har tenkt at de kanskje har treg mage? Eller at de får for mye mat 🙈🙈 nei det er bare fint med råd og tips!! Ts Anonymkode: e6565...b61
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #11 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hundene her bæsjer i hagen når de er hjemme med mannen. Ca 800 kvm plen, men de gar områder der de gjør fra seg. Om sommeren plukker jeg, om vinteren så ligger det der 😣 Raker plenen når det blir tørt igjen og restene som ikke har regnet «vekk» samles i blomsterbedet eller under trær. Ingen ligger og slenger nede i gresset, men vi går barbent der😅 Anonymkode: a8716...9fe Det er sånn vi gjør det nå også, og har til nå bare gravd ned bæsjen et annet sted på tomten. Det går kanskje fint å fortsette med det? Vi har 5 mål med tomt, men hundene har kanskje et halvt mål som de bruker som do 😂 så blir jo en del bæsj spredd der. Orker ikke gå å plukke hver dag 😅 ts Anonymkode: e6565...b61
Disney Adult Skrevet 4. mars 2024 #12 Skrevet 4. mars 2024 (endret) Har gress underlag, plukker opp som på tur hver dag. Men om vinteren slurver jeg veldig, så da blir det vårrengjøring med butikk plastikk pose 😅 Endret 4. mars 2024 av Disney Adult
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #13 Skrevet 4. mars 2024 Disney Adult skrev (27 minutter siden): Har gress underlag, plukker opp som på tur hver dag. Men om vinteren slurver jeg veldig, så da blir det vårrengjøring med butikk plastikk pose 😅 Ja det frister ikke noe særlig å ut i minusgrader å plukke bæsj altså 😅 blir stort sett vårrengjøring her også. Kaster du i restavfall da? Ts Anonymkode: e6565...b61
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #14 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør dere med all bæsjen? Hva slags underlag har dere der hundene gjør fra seg? Vi har per nå gress, men lurer litt på om det er enklere med et lite område med sand? Anonymkode: e6565...b61 Plukker den opp med en «hundepose» og kaster den i søpla. Anonymkode: 6cd23...808
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #15 Skrevet 4. mars 2024 Gress her. Er alltid ute sammen med hundene, og plukker opp etterhvert. Synes kalde lorter er helt motbydelig 😄 Anonymkode: e4d92...107 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #16 Skrevet 4. mars 2024 Bikkja driter ikke i vår hage, tror ikke han liker det. Vi har derimot naturtomt på baksiden av huset hvor han har løpestreng. Der plukker jeg det opp. Ikke noe stress. Anonymkode: f99dd...2b4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #17 Skrevet 4. mars 2024 Jeg bruker barnerive og spade når jeg plukker opp bæsj fra gress, bare spade i snø, og hundepose hvis det er mer kronglete. Barneriven og spaden er kjøpt for formålet, da jeg så det ble solgt "hundebæsj-plukke-sett" til høye priser på nettet, men at de var kliss lik barnerive og spade/støvbrett. Kjøpte på Jula for nesten ingen ting. Anonymkode: 85560...3af
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #18 Skrevet 4. mars 2024 Mine hunder bæsjer aldri i egen hage. Det gjør de på tur i allslags vær inkludert minusgrader😄🤣 Anonymkode: 846ff...db4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #19 Skrevet 4. mars 2024 Har også hage og naturtomt. Har valgt ut et do-område mellom hage og skog hvor hunden tømmer seg helt før vi går tur. Mye mindre markering overalt mens vi går! Bæsj plukkes opp med en liten spade og legges til side i en haug for at det ikke skal tråkkes ned ved neste dobesøk. Når bakken blir myk så graves det ned, og fortsetter å fylles ila sommer og høst til snøen kommer tilbake igjen. I blant plukker jeg opp med bæsjepose, har vel blitt en vanesak etter å plukke opp på tur såpass mange ganger😂 Anonymkode: 168cb...fe3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #20 Skrevet 5. mars 2024 De går som regel på steder hvor det ikke er plen, men uopparbeidet tomt. Men det som kommer der vi går og oppholder oss tar jeg opp enten med en spade og kaster det i ugresset eller med pose. Anonymkode: 46e91...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå