Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i 7 år, vi er begge midt i 20-årene nå. Vi har det fint sammen, og planlegger å kjøpe leilighet. Men i det siste har jeg følt en stor usikkerhet på om jeg burde slå opp, selv om jeg virkelig ikke vil slå opp. Jeg har begynt å «crushe» på en fyr på jobb, selv om vi bare har snakket et par ganger. Nå er han flyttet og jeg vet at vi aldri blir å ses igjen, men jeg savner han og dagdrømmer om et liv men han. Jeg vet at han ikke tenker det samme om meg, men jeg klarer ikke la være å tenke på han. Jeg får utrolig dårlig samvittighet for dette ovenfor kjæresten min, og det føles som jeg har en klump i magen hver dag. Er dette normalt i langvarige forhold, eller burde jeg slå opp?

Anonymkode: 38340...885

AnonymBruker
Skrevet

Burde droppe leilighetskjøp iallefall.

Anonymkode: ee68d...740

• Liker 2
Skrevet

Dere bør ihvertfall ikke kjøpe leilighet sammen! 

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vært sammen med kjæresten i 7 år, vi er begge midt i 20-årene nå. Vi har det fint sammen, og planlegger å kjøpe leilighet. Men i det siste har jeg følt en stor usikkerhet på om jeg burde slå opp, selv om jeg virkelig ikke vil slå opp. Jeg har begynt å «crushe» på en fyr på jobb, selv om vi bare har snakket et par ganger. Nå er han flyttet og jeg vet at vi aldri blir å ses igjen, men jeg savner han og dagdrømmer om et liv men han. Jeg vet at han ikke tenker det samme om meg, men jeg klarer ikke la være å tenke på han. Jeg får utrolig dårlig samvittighet for dette ovenfor kjæresten min, og det føles som jeg har en klump i magen hver dag. Er dette normalt i langvarige forhold, eller burde jeg slå opp?

Du virker veldig umoden. Spar kjæresten din for bryet og slå opp, du kommer sikkert til å falle for flere uansett og vipps så er du utro. 

Endret av Akkarogg
Skrevet

Det er ganske vanlig å crushe på noen andre en eller annen gang, i løpet av et forhold. Har gjort det selv også. Det går over, og jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Er jo ikke akkurat noe du styrer selv. :)

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Midten av 20 årene? 

Det tror jeg ikke på. 

Anonymkode: 77591...bb5

Skrevet
1 minutt siden, Hannah80 said:

Det er ganske vanlig å crushe på noen andre en eller annen gang, i løpet av et forhold. Har gjort det selv også. Det går over, og jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Er jo ikke akkurat noe du styrer selv. :)

Det er et leilighetskjøp i bildet her. Ikke kom med slike enkle greier. 

Skrevet
Akkarogg skrev (1 minutt siden):

Det er et leilighetskjøp i bildet her. Ikke kom med slike enkle greier. 

Enkle greier? Hun vil jo ikke gjøre det slutt med kjæresten sin uansett, skriver hun. 

AnonymBruker
Skrevet

Normalt, og det kan oppstå igjen - for dere begge. Du må velge kjærligheten for kjæresten din gjennom hele livet, ikke la deg feie ned fordi du blir betatt en gang i mellom. 
Se på forholdet deres i seg selv. Vil du det - uavhengig av «crushet»? Eller snu på det. Hva ville du følt om kjæresten din forlot deg. Her har du svarene..

Anonymkode: dc9a9...acd

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er ikke unormalt at man crusher på en annen ila årene man er i et forhold. Etter syv år har jo følelsene ofte endret seg, og mange går gjennom perioder med kriser i forholdet. Les litt om kriser i forhold, 7 års krisen f eks. 

Hadde latt dette passere, fokuser på det forholdet du er i. Han andre vil du glemme etterhvert som tiden går og du ikke får «matet» følelsene 

Anonymkode: 105b3...f24

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere har vært sammen i 7år, det er normalt å se fristelser iblandt. Dere har kommet til det punktet i forholdet der en må passe på å stelle forholdet for at det skal vare og utvikle seg positivt. Muligens greit å utsette leilighetskjøp en liten stund til du er sikker på at det er dette forholdet du ønsker. Du skriver jo at dere har det fint, hva er det som frister utenfor forholdet? En faller jo fort inn i en kjedelig rutine, kanskje dere bør finne på noe sammen for å få ny gnist

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten din fortjener noen som ikke er så følelsesstyrte. Er du 12 år gammel?

Anonymkode: 67896...f36

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som "crusher" på andre folk er ikke modne nok til å bli samboer med en fast partner. 

Anonymkode: b2853...fcd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

At du "crusher" med noen betyr ikke at dere passer sammen på noen som helst måte. Det er noe man finner ut av over tid når man lever sammen. Du lever på en illusjon, og det kan gå veldig galt for deg om du gir opp noe som fungerer for noe som du ikke vet hva er en gang.  Nei det er ikke helt normalt, men det kan jo skje noen ganger når man lever på illusjoner, og tror at gresset er mye grønnere på andre siden av det forholdet man har. Så viser det seg mange ganger at det er helt feil.  Men dette er jo et valg du må ta, men tenk deg nøye om. Det er ikke gull alt som glimrer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk som "crusher" på andre folk er ikke modne nok til å bli samboer med en fast partner. 

Anonymkode: b2853...fcd

Helt enig, så  slik TS forteller det er ikke forholdet hun har dårlig. Men har møtt en hun har falt for på jobb. Som man uansett aldri vet hva er for noe i et forhold. Det er rimelig ekstremt egentlig. Da er det bare følelsene som styrer og det er ekstremt farlig. Det kan ende med at man mister alt man har, og får søppel tilbake.

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, Hannah80 said:

Enkle greier? Hun vil jo ikke gjøre det slutt med kjæresten sin uansett, skriver hun. 

Hun SPØR. Hvis dette er noe hun må spørre om på KG er hun neppe stålsikker. 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke unormalt at man crusher på en annen ila årene man er i et forhold. Etter syv år har jo følelsene ofte endret seg, og mange går gjennom perioder med kriser i forholdet. Les litt om kriser i forhold, 7 års krisen f eks. 

Hadde latt dette passere, fokuser på det forholdet du er i. Han andre vil du glemme etterhvert som tiden går og du ikke får «matet» følelsene 

Anonymkode: 105b3...f24

Det kommer mer ,"mat" med tiden til en så umoden person som dette.

AnonymBruker
Skrevet

The seven year itch.. Ville nok ikke slått opp, ikke uvanlig at man dagdrømmer om at gresset er grønnere på den andre siden, men jeg ville nok utsatt leilighetskjøp og kjent litt på utviklingen av følelsene dine for kjæresten din. Viktigste er jo at du ikke handler på det lille "crushet" du har fått. 

Anonymkode: e9637...324

• Liker 2
Skrevet

Det et helt normalt ts,  her var det mange umodene mennesker. De har sikker ikke opplevd livet på godt og vondt. Du kan bli betatt av andre opptil flere ganger, og over lengre tid. Sånn er det bare. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Hmmmmmm said:

Det et helt normalt ts,  her var det mange umodene mennesker. De har sikker ikke opplevd livet på godt og vondt. Du kan bli betatt av andre opptil flere ganger, og over lengre tid. Sånn er det bare. 

Alle har opplevd livet på både godt og vondt. Og de har i hvert fall erfaringer til å si at det TS holder på med er mest sannsynlig følelsesstyrt og ikke særlig gjennomtenkt

Det å komme med slike påstander og kreve å ha rett fordi du har hatt det vondt er bare teit

Anonymkode: 67896...f36

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...