Gå til innhold

Sex i mørket, er det sært?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i et forhold i 15 år og er nå blitt singel. Er ikke ung lenger og har noen komplekser for småtterier på kroppen. Jeg tenker at om jeg må ha sex i "dagslys" kommer jeg til å være så brydd og ufokuset at jeg ikke ville klare å nyte det. Er det innafor å bare ha på et stearinlys? Så man ser hverandre, men ikke hvert strekkmerke og ujevnheter?

Har ikke hatt sex med noen andre enn mannen på 20 år, og har nå være singel (uten sex) i snart et år.

Anonymkode: 54511...a4b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir bare stress.

Anonymkode: d703c...6ee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På sommeren er det jo lyst hele døgnet, så dette vil neppe funke. Men prøv deg frem ved å ha det mørkt første gangen da, så regner jeg med at du vil tø opp etterhvert. 

Jeg har selv en kjerringkropp som egentlig ikke tåler dagslys, men med kjæresten min går det fint for han vet jeg digger meg for alt jeg er, ikke bare kroppen. Vi møttes også sent i livet, da jeg var 45.

Anonymkode: 0e9d1...bac

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom fra et langvarig forhold og gruet meg/tenkte på det samme. Er selv 40 og møtte en mann på 40, da er man ikke like fit som for 20 år siden. Tanker og usikkerhet rundt egen kropp kommer til å slippe taket når du har pult samme mann mange nok ganger tror jeg for han vil elske deg for den du er og jeg tror han har fokus litt andre steder på kroppen din😉

Anonymkode: 13760...daf

• Liker 1
Skrevet

Har du hørt om nattbordslamper? Funker veldig bra med indirekte og ikke for sterkt lys. Er ikke så nøye på det jeg, men en dunkel stemning er bedre enn totalt mørke eller taklamper og andre skarpe lys i øynene. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har vært i et forhold i 15 år og er nå blitt singel. Er ikke ung lenger og har noen komplekser for småtterier på kroppen. Jeg tenker at om jeg må ha sex i "dagslys" kommer jeg til å være så brydd og ufokuset at jeg ikke ville klare å nyte det. Er det innafor å bare ha på et stearinlys? Så man ser hverandre, men ikke hvert strekkmerke og ujevnheter?

Har ikke hatt sex med noen andre enn mannen på 20 år, og har nå være singel (uten sex) i snart et år.

Klart det er innenfor.

Fortell mannen akkurat hva du føler så jobber dere  gjennom der her og blir trygg sammen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

For meg hadde det vært et veldig dårlig tegn, og jeg ønsker å se dama, noe annet er kjedelig. Men et enkelt ligg hadde vel det gått, men i et forhold helt uaktuelt 

Og menn gir faen i om du har strekkmerker, så legg fra deg den tanken

Anonymkode: 0e31c...6e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en lampe på soverommet med en pære som gir litt flatterende og ikke veldig skarpt lys litt pga dette :) Det er jo lys da, men ikke flombelysning akkurat. Dimmere har du jo også. 

Det er jo også fint og romantisk med stearinlys, om du vil gjøre litt "seanse" ut av det med massasje osv. 

Men kanskje litt rart om man hver eneste gang skal slukke alle lysene og tenne stearinlys så fort man kjenner lysten komme.

Sånn personlig så er jeg kanskje mest bevisst på og nervøs rundt sånne ting første gang man ligger sammen. Det blir mindre nervøst med tiden, plutselig nyter du sex i dagslys uten å tenke på det ;)

Anonymkode: 6bd2d...381

Skrevet

For min del hadde jeg ikke orket det.

Koselig og spennende innimellom men jeg orker ikke å leve i et forhold med noen som har så enorme komplekser at nakenhet blir et no no omtrent. Jeg liker å se den jeg elsker, utforske, gi komplimenter til, nyte... Når store komplekser står i veien for å kunne elske kroppen til den andre så hadde jeg backet ut, da må de nesten jobbe seg igjennom det først eller i det minste vise evne til å jobbe med det sammen med meg fremfor å bare stagnere og kreve lyset av for sin egen komfort. Det blir slitsomt å ikke få lov til å elske noen slik en ønsker å elske noen og det får en vanligvis ikke om mennesket har store komplekser, lite selvtillit og selvverd. Dessverre. En trenger ikke å være dronning i speilet hver dag, ingen er 20 for alltid men å kunne åpne seg for hvordan andre som er glad i deg ser på deg er et must, sex og samspill uten dette blir fort klumsete. Men sånn fungerer jeg, kanskje anerledes for andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man har lyset av om dama er stygg. Enkelt og greit 😃

Anonymkode: 0ed1e...65b

Skrevet

Den mannen som vil ha sex med deg kommer ikke til å bry seg om alle de greiene som du tenker er kjempestygge. Han kommer til å ha akkurat like lyst på deg enten du har strekkmerker eller ikke. Bare slapp av og kos deg, og husk at han kanskje har sine egne ting han ikke er særlig fornøyd med. Det har vi alle, men: Det. Er. Ikke. Viktig.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

:klo: Så du tenker at du er på jakt etter en partner som synes du er så stygg at hen ikke vil ha sex med lyset på?

Livet, ts, er kort. Når du har levd gjennom et 20 år langt forhold burde du vite det. Livet er altfor kort til å bry seg med uvesentligeheter som strekkmerker eller velge å vektlegge sin egen estetiske verdi. Og livet er altfor kort til å velge seg forhold med mennesker som fungerer på et så lavtstående nivå at de velger å byr seg om slike tulleting. 

Er man over 30 bør man mentalt være så voksen at «pen eller stygg» er ting man tenker om maleri og nips, ikke folk. Er man ikke så voksen? Da bør man vie sin tid til å vokse, ikke uroe seg. Usikkerhet rundt utseende, ts, hører usikre tenåringer til. Og selv modne tenåringer (de med foreldre som er forbilledlige som forbilder) vet bedre enn å bry seg stort med det.

Anonymkode: fc16b...2bb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Man har lyset av om dama er stygg. Enkelt og greit 😃

Anonymkode: 0ed1e...65b

Stemmer dette for flere menn her?

Anonymkode: 10af8...2eb

Skrevet

Må ha lys

Behøver ikke være mye, men ihvertfall en lampe på bordet 

AnonymBruker
Skrevet

Fylke?

Anonymkode: 4841f...961

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stemmer dette for flere menn her?

Anonymkode: 10af8...2eb

Nei det her er bare barnslig tull. Hvorfor i allverden skulle jeg ha sex med ei jeg ikke liker i første omgang?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig i at dagslys er sjenerende under sex. Mørkt eller svært dempet belysning er best. Jeg ser bra ut for alderen, og det gjør partneren min også, så det har ingenting med komplekser å gjøre. Men fullt lys/dagslys er bare grelt og usexy i en slik sammenheng. En annen ting - av langt mindre betydning - er at svært få middeladrende mennesker er noen estetisk nytelse i avkledd tilstand. Og det gjelder uansett hvor opptatt man er av kosthold og trening; aldringsprosessen bare virker sånn.

Anonymkode: b55cc...774

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sært. Viss en har passert 30 bør en være så pass trygg og etablert i kroppen sin at dette ikke er noe problem. Jeg hadde ikke giddet sånn type tenåring oppførsel.

Anonymkode: b7fae...b9b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis han liker deg med klærne på, så liker han deg med klærne av også. Går ut i fra at du er ei voksen dame siden du har vært i et forhold så pass lenge, og ser for meg at du sikter mot menn ca på din egen alder. Voksne menn vet meget godt at alle kropper ikke ser likedan ut. Tror du kan være temmelig trygg på at de strekkmerker og ujevnheter du skriver om er det bare du som ser. Bare nyt nærvær og sex så er det meste gjort. Og helt personlig for meg, så er et dårlig selvbilde mer turn off enn en "ikke perfekt" kropp. Kropp er perfekt uansett.

Men må også si at sex i mørke ikke er sært, deilig det også, men ikke bare i mørke. En spontan kvikkas kan jo like godt skje på lyse dagen.

Endret av Kargo
AnonymBruker
Skrevet

Har som regel sex i mørket. Vi har som regel sex omtrent midt på natten da huset sover og står ikke opp for å slå på lys da. Aldri tenkt at det er sært ;) 

Anonymkode: e1072...c43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...