AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Hei! Jeg skal operere om ca 10 dager, da vil jeg ha vært nikotinfri i 11-12 dager, jeg er 22 år, jeg drikker rikelig med vann, er aktiv og trener og spiser mye mat med god næring, men jeg stresser nå for at det vil være for sent å ha sluttet nå.. Tester dem for nikotin/kotinin ved blodprøver før operasjon? Anonymkode: b4bd9...5a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 Kunne du ikke heller løftet den forrige tråden du lagde på lørdag? Anonymkode: 6904b...986 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kunne du ikke heller løftet den forrige tråden du lagde på lørdag? Anonymkode: 6904b...986 Jo, hadde jeg visst dette var mulig.. Anonymkode: b4bd9...5a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tester dem for nikotin/kotinin ved blodprøver før operasjon? Hvorfor spurte du ikke legen din? Jeg ble ikke testet før planlagt kirurgi (ikke plastisk). Anonymkode: cbd59...492
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 Det er jo kun deg selv det går utover. Nikotin ødelegger mikrosirkulasjon i vevet så du går dårligere og har større risiko for infeksjoner, og kan resultatet fort blir dårlig. Anonymkode: 45230...eb9 9 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo kun deg selv det går utover. Nikotin ødelegger mikrosirkulasjon i vevet så du går dårligere og har større risiko for infeksjoner, og kan resultatet fort blir dårlig. Anonymkode: 45230...eb9 Klar over dette! Men er et krav til plastisk, derfor jeg spørr. Anonymkode: b4bd9...5a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 Nei de gjør ikke det. Anonymkode: aed6f...4fb
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 Jeg tok ikke noe blodprøver i forkant av brystoperasjon. Er en del år siden nå, men tviler på at det er noe som gjøres. Anonymkode: a1020...3c9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #9 Skrevet 4. mars 2024 Det er en grunn til at det er viktig å slutte med nikotin i forkant av plastisk kirurgi. Nikotin fraktes lettere med blodet enn oksygen. Altså forkynnes huden med mindre oksygen. Jeg har tidigere jobbet med kvinner som fikk rekonstruert bryst etter kreft. Her hadde vi en pasient, som røyket i etterkant og helt sikkert også før operasjon. Nedre del av brystet ble svart. Huden døde og operasjonen var totalt mislykket. Kirurgen var forbannet fordi hun åpenbart trosset røykeforbudet. Den samme kirurgen fortalte også at han hadde sydd på en finger etter den var avkuttet i en ulykke. Operasjonen var vellykket, men personen mistet fingeren etter noen dager, grunnet nedsatt sirkulasjon etter operasjon. Dette grunnet han ikje klarte å avstå fra å røyke. Anonymkode: 5a3c0...dfc 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #10 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en grunn til at det er viktig å slutte med nikotin i forkant av plastisk kirurgi. Nikotin fraktes lettere med blodet enn oksygen. Altså forkynnes huden med mindre oksygen. Jeg har tidigere jobbet med kvinner som fikk rekonstruert bryst etter kreft. Her hadde vi en pasient, som røyket i etterkant og helt sikkert også før operasjon. Nedre del av brystet ble svart. Huden døde og operasjonen var totalt mislykket. Kirurgen var forbannet fordi hun åpenbart trosset røykeforbudet. Den samme kirurgen fortalte også at han hadde sydd på en finger etter den var avkuttet i en ulykke. Operasjonen var vellykket, men personen mistet fingeren etter noen dager, grunnet nedsatt sirkulasjon etter operasjon. Dette grunnet han ikje klarte å avstå fra å røyke. Anonymkode: 5a3c0...dfc Er klar over dette, men nikotinen vil vell ikke gjøre noen form av skadet når jeg har vært fri 10-12 dager før operasjon. Selve nikotinen sitter i kroppen i 3-4 døgn. Anonymkode: b4bd9...5a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #11 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er klar over dette, men nikotinen vil vell ikke gjøre noen form av skadet når jeg har vært fri 10-12 dager før operasjon. Selve nikotinen sitter i kroppen i 3-4 døgn. Anonymkode: b4bd9...5a9 Jeg ville ikke gamblet på dette. Det er en grunn til at grensene settes og vevet bør være opptimalt i god tid før inngrepet. jeg hadde vært ærlig å tatt en telefon. Da kan kirurgen avgjøre dette.Langt bedre å utsette operasjonen noe uker. Enn å risikere et mislykket inngrep. Anonymkode: 5a3c0...dfc 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #12 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klar over dette! Men er et krav til plastisk, derfor jeg spørr. Anonymkode: b4bd9...5a9 Og jeg svarer deg. Det er en grunn til at du skal være uten i 6 uker, det er for at vevet skal ha nødvendig sirkulasjon, ikke bare at nikotinen skal være ute av kroppen. Hos oss strykes pasienter som ikke ha fulgt dette fordi det øker risikoen for dårlig resultat og komplikasjoner. Når du får ett sår som ikke vil gro, sprekker opp og bli nekrotisk, så angrer du nok på at snusen fikk prioritet. Men det er ditt valg om du vil være ærlig eller ikke, det er som sagt bare deg selv det går ut over. Anonymkode: 45230...eb9 2 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #13 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og jeg svarer deg. Det er en grunn til at du skal være uten i 6 uker, det er for at vevet skal ha nødvendig sirkulasjon, ikke bare at nikotinen skal være ute av kroppen. Hos oss strykes pasienter som ikke ha fulgt dette fordi det øker risikoen for dårlig resultat og komplikasjoner. Når du får ett sår som ikke vil gro, sprekker opp og bli nekrotisk, så angrer du nok på at snusen fikk prioritet. Men det er ditt valg om du vil være ærlig eller ikke, det er som sagt bare deg selv det går ut over. Anonymkode: 45230...eb9 Setter pris på svaret ditt, tenker jeg skal være ærlig, bare synd, det er ikke så lett å slutte med nikotin som man kanskje skulle trodd. Anonymkode: b4bd9...5a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #14 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jeg svarer deg. Det er en grunn til at du skal være uten i 6 uker, det er for at vevet skal ha nødvendig sirkulasjon, ikke bare at nikotinen skal være ute av kroppen. Hos oss strykes pasienter som ikke ha fulgt dette fordi det øker risikoen for dårlig resultat og komplikasjoner. Når du får ett sår som ikke vil gro, sprekker opp og bli nekrotisk, så angrer du nok på at snusen fikk prioritet. Men det er ditt valg om du vil være ærlig eller ikke, det er som sagt bare deg selv det går ut over. Anonymkode: 45230...eb9 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ikke gamblet på dette. Det er en grunn til at grensene settes og vevet bør være opptimalt i god tid før inngrepet. jeg hadde vært ærlig å tatt en telefon. Da kan kirurgen avgjøre dette.Langt bedre å utsette operasjonen noe uker. Enn å risikere et mislykket inngrep. Anonymkode: 5a3c0...dfc Regner med det gjelder alle operasjoner? Jeg har ikke en veldig omfattende operasjon, men skal si ifra allikavel. Anonymkode: b4bd9...5a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #15 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Regner med det gjelder alle operasjoner? Jeg har ikke en veldig omfattende operasjon, men skal si ifra allikavel. Anonymkode: b4bd9...5a9 Det er ikke samme krav til de fleste andre operasjoner. Men røyking øker faren for komplikasjoner. Anonymkode: 5a3c0...dfc
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #16 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er ikke samme krav til de fleste andre operasjoner. Men røyking øker faren for komplikasjoner. Anonymkode: 5a3c0...dfc Røyker ikke, bruker kun snus. Anonymkode: b4bd9...5a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #17 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo, hadde jeg visst dette var mulig.. Anonymkode: b4bd9...5a9 Du vet vel hvordan du skriver innlegg i en tråd? Anonymkode: 09b2c...2dd
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #18 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du vet vel hvordan du skriver innlegg i en tråd? Anonymkode: 09b2c...2dd Jeg er rimelig ny til kvinneguiden.. Anonymkode: b4bd9...5a9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #19 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Regner med det gjelder alle operasjoner? Jeg har ikke en veldig omfattende operasjon, men skal si ifra allikavel. Anonymkode: b4bd9...5a9 Jeg opererte i armen. I brevet stod det fri fra røyk/snus i 24 timer før operasjon så litt ulikt. Kommer nok an på hvor omfattende inngrepet er og hvilken kroppsdel. Anonymkode: 2e775...f7a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #20 Skrevet 5. mars 2024 Nei, de tester ikke. Jeg brukte snus på vei til sykehuset ved sisteoperasjon og snuste rett etter på, på vei hjem. Anonymkode: 251a1...926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå