AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Jeg vet at det høres teit og rart ut, men jeg kan ikke noe for det. I det siste har jeg lest hver eneste tråd her inne som handler om overgangsalder. Jeg har i mange år slitt med angst, panikkangst og i det siste depresjon. Jeg har forandret meg i det siste, men i hodet egentlig. Jeg har forverret angst, tankene er skumle og mørke, hele dagen løper tankene i hodet mitt og det er ekle og stygge tanker. Jeg har verdens beste mann, han er omtenksom og snill og er alltid her for meg men allikevel, jeg føler meg så ensom, tankene gjør meg trist og ensom. Jeg er så redd for at noe skal skje min mann, jeg går konstant med frykt av å miste ham. Grøsser nå også bare jeg skriver det. Han er mitt hele liv. Jeg har lite matlyst for tiden, er deppa, trist, ser ikke lyst på livet, alt er mørkt, ingen livsglede, alt som ga meg energi og glede før er et ork nå. Jeg tenker mer og mer på overgangsalder (kanskje av all lesingen om det her inne), jeg er kjemperedd. Jeg har jo lest hva dere skriver, noen mistet seg selv, mange plager; psykisk og fysisk, noen ble vekt av blodbad leste jeg å😞 Dette skremmer meg, jeg vet at dere tenker herregud så teit, jeg vet det! Vet også at ingen kommer unna OG men jeg gruer meg og har innbilt meg at jeg er der. Har vært hos gynekolog i fjor sommer, tok til og med blodprøver (tenkte det samme i fjor også) og han forsikret meg om at jeg ikke er i nærheten en gang, alt var som det skulle være. Men innbiller jeg meg det eller ikke det nå, jeg vet ikke men jeg sliter med å sove, veldig ofte og noen ganger hele dagen så opplever jeg en kjempevarme på brystpartiet, mensen kommer alltid når den skal, litt sparsom men mye på en gang også, litt sånn opp og ned. Adenomyose har jeg også. Jeg er så utslitt av hjernen og hva den gjør med meg at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg er så lei av å føle meg som jeg gjør og våkne hver morgen med uro og første tanke ;åhh enda en vond dag. Er så redd for hva som venter meg og om hjernen innbiller meg ting som ikke skjer, hvorfor føler jeg meg så langt nede og hvorfor er jeg så trist og har det så vondt. Har jo skjedd 2 dødsfall på ny året, min hund er blitt syk ut av det blå så kanskje alt har samlet seg og jeg har knekt sammen. Hva tenker dere? Hva kan jeg gjøre for å hjelpe meg selv til å komme opp av denne bunnen? Kv41 Anonymkode: b4284...e61 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 Vondt å ha det sånn, føler med deg! ❤️ Første bud tenker jeg må være å slutte og lese om ting som gjør deg redd. Overgangsalderen er så forskjellig fra person til person. Overgangsalderen blir som den blir og det finnes behandling som kan gjøre den lettere om man blir plaget. Det som i hvert fall er sikkert er at overgangsalderen (og alt annet forsåvidt) ikke blir noe annerledes selv om man bekymrer seg for det på forhånd. Det eneste du oppnår med det er å ha det skikkelig ille nå. Tenk om du er en av dem som ikke merker overgangsalderen da? Kanskje det blir de beste årene i ditt liv? Da har du brukt unødvendig mye tid på å ha det dritt. Tenk om overgangsalderen blir ille? Ja, da har du i tillegg brukt masse tid på å ha det ille i en periode hvor du ikke har overgangsalder og som du egentlig kunne hatt det skikkelig bra. Anonymkode: 0c7c4...ac3 3
svartkatt Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 Det er viktig å huske på at her inne får du stort sett bare høre om de verste historiene. Det er jo ingen grunn til å fortelle om det som går bra her inne. Og veldig ofte er det best å unngå diverse tråder her inne. Det er spesielt viktig når man har ting man sliter med fra før. 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 For meg er overgangsalderen helt jævlig! Men så fikk jeg hormonplaster og jeg fikk tilbake meg selv. Fantastisk!! Anonymkode: ae076...fba 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 Merker ingenting av overgangsalderen annet enn at jeg ikke blir hyperkåt rundt eggløsning. Blir lett våt, ingen hetetokter, ingen humørsvingninger. Ja. Så føles helt OK :-) Anonymkode: 7e47d...4d4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 Jeg er i overgangsalderen, men tenker knapt over det. Noen hetetokter innimellom, men det er bare irriterende, ikke grusomt. Veldig deilig med lange opphold i mens. Ellers opplever jeg ikke noe spesielt, og slik er det også for mange av oss. Det er nok dem som har større plager som skriver om det. Vi andre har jo ingenting å skrive om. Anonymkode: 5ec53...81a 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 Jeg er 55 år og har ikke merket noe til overgangsalderen, mistet mensen for ca 2,5 år siden, men ikke hatt noen plager med hverken hetetokter, humøret eller noe, Så jeg har nok vørt heldig, høre noen venninner og kollegaer sliter. Mehar også venninner som har det helt som meg Anonymkode: edb48...f3e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 55 år og har ikke merket noe til overgangsalderen, mistet mensen for ca 2,5 år siden, men ikke hatt noen plager med hverken hetetokter, humøret eller noe, Så jeg har nok vørt heldig, høre noen venninner og kollegaer sliter. Mehar også venninner som har det helt som meg Anonymkode: edb48...f3e Du tar ingenting? Ingen vektøkning eller andre plager? Anonymkode: 407d4...a6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå