AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Del Skrevet 4. mars 2024 Har en drøm om å på sikt flytte eller bo store deler av året i Spania. Jeg er nyutdannet sykepleier. Mannen har jobbet med diverse og er åpen. Vi tenker først og fremst å stelle ut de "norske" områdene. Anonymkode: 917f3...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Del Skrevet 4. mars 2024 Bor i Spania halve året. Har en liten condo i Parque Mar. Anonymkode: 41a45...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor i Spania halve året. Har en liten condo i Parque Mar. Anonymkode: 41a45...4d2 Hvordan har du råd til det? Jobber du der? Anonymkode: 917f3...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Del Skrevet 4. mars 2024 De seneste par årene har prisene skutt rakketthøyt! Finn leilighet, aldri enebolig dersom du akter bli fraværende mer enn 3 dager i strekk. Fuengirola her. Anonymkode: ab3fe...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan har du råd til det? Jobber du der? Anonymkode: 917f3...556 Er uføretrygdet. Anonymkode: 41a45...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #6 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er uføretrygdet. Anonymkode: 41a45...4d2 Dette kunne jeg tenke meg også. Er lei livet i Norge. Anonymkode: 6f3c4...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #7 Del Skrevet 5. mars 2024 Det er gode muligheter i områdene der det er mange skandinavere. Søk ut sykehjem som har utgangspunkt i disse landene, gjerne langs solkysten. Men om man ikke kan spansk er mulighetene begrenset. Engelskkunnskapen er dårlig. Mestrer man imidlertid norsk, engelsk og spansk er det mange muligheter. Særlig innenfor boligformidling, og andre tjenester rettet mot utlendinger. Bare vær obs på at det er mye dere må tenke over om dere skal bo der heltid. Skatteavtaler, betydning av eiendom i Norge på beskatning, forsikringer som må rigges på en annen måte, folketrygden, og mer. Anonymkode: daddc...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #8 Del Skrevet 5. mars 2024 På Costa Blanca finnes der 2 ulike norskdrevet hjemmesykepleiefirma. Jeg vet at minst en av dem har samarbeid med helfo, og har hovedsaklig norske pasienter. Anonymkode: 37db6...94b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 5. mars 2024 #9 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har en drøm om å på sikt flytte eller bo store deler av året i Spania. Jeg er nyutdannet sykepleier. Mannen har jobbet med diverse og er åpen. Vi tenker først og fremst å stelle ut de "norske" områdene. Anonymkode: 917f3...556 Bor i Fuengirola. Mye kundeservice her. Ellers ingenting med mindre du kan spansk og kjenner noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #10 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På Costa Blanca finnes der 2 ulike norskdrevet hjemmesykepleiefirma. Jeg vet at minst en av dem har samarbeid med helfo, og har hovedsaklig norske pasienter. Anonymkode: 37db6...94b Det er likevel krav om spansk, da man må kommunisere med ansatte, leverandører, med mer, som ikke kan norsk eller engelsk. Anonymkode: daddc...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 5. mars 2024 #11 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): De seneste par årene har prisene skutt rakketthøyt! Finn leilighet, aldri enebolig dersom du akter bli fraværende mer enn 3 dager i strekk. Fuengirola her. Anonymkode: ab3fe...15a Ja, galskap. Vi betaler 900€. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #12 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har en drøm om å på sikt flytte eller bo store deler av året i Spania. Jeg er nyutdannet sykepleier. Mannen har jobbet med diverse og er åpen. Vi tenker først og fremst å stelle ut de "norske" områdene. Anonymkode: 917f3...556 Jeg snakket med en spansk sykepleier for ikke så veldig lenge siden, og han var en av de mange som hadde reist til Norge for jobb (jobbet som assistent) fordi det var vanskelig å få jobb i Spania. Min far jobbet i Spania i 10 år, men da som "servicearbeider" for turister og andre skandinaviske fastboende. Anonymkode: 0111f...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #13 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er likevel krav om spansk, da man må kommunisere med ansatte, leverandører, med mer, som ikke kan norsk eller engelsk. Anonymkode: daddc...e7d Drives av nordmenn. Man kan vel fint jobbe som sykepleier der. Eieren kommuniserer med leverandører osv. Men å lære spansk er uansett en fordel om du vil bo der. Anonymkode: 37db6...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #14 Del Skrevet 5. mars 2024 Det er noen norske firmaet som outsourcer sin kundeservice til Spania. De ansetter nordmenn i Spania. Har selv jobbet med det i mange år, men i et annet land enn Spania. Anonymkode: cdb3b...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #15 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Drives av nordmenn. Man kan vel fint jobbe som sykepleier der. Eieren kommuniserer med leverandører osv. Men å lære spansk er uansett en fordel om du vil bo der. Anonymkode: 37db6...94b Jeg har besøkt disse sykehjemmene en del ganger. Drives av nordmenn, ja. Men det er også flere, spanske ansatte. Både helsepersonell, administrasjon, lønnsavdeling, rengjøringspersonell, med mer. Akkurat som du her i Norge må kommunisere med andre gjennom arbeidshverdagen, forventes dette av en sykepleier i Spania. Anonymkode: daddc...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 5. mars 2024 #16 Del Skrevet 5. mars 2024 Er uansett en uting å bo i et land uten å kunne språket skikkelig. Hva med å starte med språkkurs i spansk først, TS, om du ikke kan det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #17 Del Skrevet 5. mars 2024 Tvist skrev (58 minutter siden): Er uansett en uting å bo i et land uten å kunne språket skikkelig. Hva med å starte med språkkurs i spansk først, TS, om du ikke kan det. Engelsk går veldig fint i sydlige deler av Spania. Anonymkode: 41a45...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 5. mars 2024 #18 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Engelsk går veldig fint i sydlige deler av Spania. Anonymkode: 41a45...4d2 Men om du bor i Spania bør du lære spansk. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #19 Del Skrevet 5. mars 2024 Tvist skrev (35 minutter siden): Men om du bor i Spania bør du lære spansk. Ser ingen grunn til dette, om en ikke har lyst eller interesse. Anonymkode: 41a45...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 5. mars 2024 #20 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ser ingen grunn til dette, om en ikke har lyst eller interesse. Anonymkode: 41a45...4d2 Ok. Forskjellige meninger. På samme måte som utlendinger som flytter til Norge bør lære norsk, synes jeg nordmenn som flytter til utlandet bør lære lokalt språk. Uansett alder. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå