Gå til innhold

Hva serverer dere når dere skal ha jentekveld?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en liten bursdagsfeiring med venninner, litt lyst å servere noe annet enn det jeg pleier men usikker pø hva.

Må kunne lages glutenfritt

Anonymkode: 28713...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pasta og kjeks finner du lett og rimelig glutenfritt 

Skrevet

Ikke så lett å si uten å vite hva du pleier å ha. Men jeg lager som regel koldtbord av et slag med pastasalat, karbonade, wraps, kylling, glutenfri kaker/dessert, foccacia, osv. Vi har én i familien med cøliaki og h*n digger å komme hit fordi h*n trenger ikke bekymre seg for kryss og tvers. 

AnonymBruker
Skrevet

Tapas er alltid populært. Pleier bake foccachia og lage aioli. Bacondadler. Tomat-mozarella-kuler. Gratinerte kjøttboller. Ulike skinker og ost. Blåskjell med hvitløk og urter. Patas Bravas. 

Eventuelt en vri med asiatisk tapas. Bao buns med fyll. Dumplings, Pak choi med dressing. Nudelsalat. 

Meze er en annen favoritt. Lammespid. Flatbrud. Hummus. Bakt paprika. Kofte. Baba ganouch. Tabbouleh. Auberginesalat. 

Anonymkode: 303d6...8b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke glad i mange tiner på kjøkkenet, så jeg pleier å servere en suppe eller gryterett vinterstid. Gjerne med godt brød til. Jeg har ingen i omgangskretsen med cøliaki, men IBS. Derfor bakes noe med spelt. 

Sommerstid lager jeg ofte en stor salat med kylling, reker eller annet "protein". 

Serverer en mandel- eller nøttekake, eller successkake. Disse er alle glutenfrie.

Anonymkode: 27a63...55c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

pizza burde jo være en sikker vinner? :tommelopp2:          

Anonymkode: 61355...45f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen venner jeg...

Anonymkode: cd3a4...2da

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 18.36):

Har ingen venner jeg...

Anonymkode: cd3a4...2da

Absolutt ingen naboer, klassemødre eller andre du kan invitere hjem? 

Anonymkode: f3aa3...9b1

Skrevet

Lager ofte noe indisk. Butter chicken etc. Baker også nanbrød med nigellafrø, pensler med masse deilig hvitløk, smør og koriander. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører alltid gryterett eller noe i en ildfast form. Er så greit med sånt som kan gjøres klart i forveien og som ikke tar så mye tid. Vil heller være med gjestene enn å stresse på kjøkkenet.

Gå inn på Trines matblogg så er det mange tips til gryteretter  som kan serveres i selskap. 

Anonymkode: 3817b...fa0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med bordgrill, med fisk, litt kjøtt og grønnsaker? Med forskjellige sauser div. De har mange billige, blant annet den under. For å komme våren, sommeren i møte. 

b (3).webp

Skrevet (endret)

Eller en litt sånn lang en! Dette er jo sosialt, får farten på alle. Sjarmerende håndtak!

teppanyaki-bordgrill---90-x-23-cm.webp

Endret av Hoia
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ost, kjeks og vin, eller pizza og øl. Eller bare potetgull, drikke og musikk. Viltgryte, hvitløksbrød med ris og baguetter. Alt etter hva vi skal etterpå, om vi skal ut eller bare sitte hos meg :) Har også hatt grillkvelder med grillmat som hamburger, pølser, fisk og kylling med salat. 

Skrevet

Tandoori kylling,biryani (ris med kylling),fersk nanbrød,pastasalat,kjøttboller i spisy carrysaus. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 15.32):

Det er en liten bursdagsfeiring med venninner, litt lyst å servere noe annet enn det jeg pleier men usikker pø hva.

Må kunne lages glutenfritt

Anonymkode: 28713...884

Kyllingsalat 

Lag en bolle med Salat & grønnsaker ( salat, paprika, mais, rødløk, tomat etc). Koke pastasnurrer (finnes glutenfri type) Stek en kyllig, kutt den opp og hiv oppi. Krutonger på siden til de som vil/kan ha. Og hvitløksdressing 🤌 letteste og diggeste middagen🥰 🍗🥗

En skål med druer (putt i kjøleskapet, da blir de bedre)😍 hvis du vil prøve noe nytt kan du hive noen i frysen (skal visst minne deg om godteri bare sunn?) 🍇

En skål med popcorn🍿

Og du kan ha en skål med vanlig godteri til de som tåler det, også eget godteri tol de som ikke tåler i to ulike skåler.

Også kanskje 2-3 brus, du kan alltids spørre en eller to av de som kommer om de kan ta med seg en stor brus, det pleier jeg å gjøre når flere kommer på besøk🥰

Anonymkode: 23017...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Tacogryte 🥰

Anonymkode: d4545...f14

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på om vi skal ut på noe, eller bare være hos meg.

Det kan være pizza med en god salat til, langpannekake med bacon, biff bourguignon med hjemmelaget potetstappe, sursøt gryte med kylling, ris og salat, ostefat med kjeks og alt mulig tilbehør, diverse pastaretter, wok, risretter (stekt ris), og masse annet. Kan også bare lage toast med salat til, om vi skal ha det helt raskt og enkelt. Det finnes jo haugevis med retter man kan velge blant ved et enkelt søk.

Anonymkode: 434a9...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...