AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Jeg har alltid blitt trukket 36 % skatt, men på skattekortet 2024 har det plutselig endret seg til 10 % skattetrekk. Har ikke byttet jobb og tjener det samme, så hvorfor har dette skjedd i år? (Ja har endret det) Anonymkode: bdf0c...199
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 Er du sikker på at du faktisk har blitt trukket 34% tidligere? Har du hatt prosenttrekk med 34%? I så fall har du betalt "mye" skatt. Hvis det har vært tabellkort med 34% på inntekt utover fastlønn høres det riktig ut. Dersom du har mye fradrag, har tabellkortet tatt hensyn til det. En overgang til prosenttrekk med 10% skatt behøver ikke bety mindre skatt. Uansett, jeg anbefaler at du logger deg på skatteetatens sider og ser om antatte inntekter og fradrag er riktige. Anonymkode: f860d...64e 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 I år fikk jeg plutselig prosentkort, mens jeg alltid har hatt tabellkort før. Aner ikke hvorfor, for jeg har ikke gått inn og endret skattekort, og det er ikke noe spesielt med økonomien min som skulle tilsi at jeg ikke kan ha tabellkort. Det rare er at jeg tilfeldigvis snakket med en jeg kjenner om det, som også uventet fikk prosentkort i år. Er det andre som opplever dette? Anonymkode: 1e053...e03
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): I år fikk jeg plutselig prosentkort, mens jeg alltid har hatt tabellkort før. Aner ikke hvorfor, for jeg har ikke gått inn og endret skattekort, og det er ikke noe spesielt med økonomien min som skulle tilsi at jeg ikke kan ha tabellkort. Det rare er at jeg tilfeldigvis snakket med en jeg kjenner om det, som også uventet fikk prosentkort i år. Er det andre som opplever dette? Anonymkode: 1e053...e03 Ja, det samme skjedde med samboer. Anonymkode: c16f0...c06
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 36% skatt er altfor mye med mindre du tjener veldig godt eller har høy formue. Er du sikker på at det er dette du er blitt trukket, eller har du bare sett på marginalprosenten? Anonymkode: 2fa78...b33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå