Gå til innhold

Har du en "Kjærlighet ved første blikk" historie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier ønsker jeg å høre din "kjærlighet ved første blikk/første tekst" historie. 🥰 Jeg trenger litt inspirasjon og et håp om at det er mulig. Har tekstet med en i noen uker nå, og vi er over gjennomsnittet engasjert, for å si det sånn. Sommerfugler i magen, meldinger på morgenen, i lunchen og HELE kvelden. Vi føler veldig sterkt for hverandre og skal treffes på torsdag. Etter en dag med teksting tenkte jeg at "dette er mannen i mitt liv", og da høres det sikkert ut som jeg er 20 år, men jeg er i slutten av 40-åra, og har vært gift i 15 år tidligere, singel i snart to år. Vi begge sier at vi aldri har opplevd noe sånt før og jeg smiler og er lykkelig døgnet rundt.

Så har du en historie? Kan du gi meg litt håp om at dette er mulig?

Anonymkode: e04e3...e05

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, ingen inspirasjon og håp herfra. Sommerfugler i magen før dere har møttes er sjelden et godt tegn, og meldinger gjennom hele dagen har fått et eget navn: lovebombing.

At du føler så sterkt for en person du ikke har møtt betyr at det ikke er kjærlighet, men at nervesystemet ditt blir aktivert av oppmerksomheten du får og gir. Du kjenner han ikke godt nok til å vite hvem han er, og de delene du ikke kjenner enda fyller du med din egen fantasi om hvem han er. Egentlig er du forelsket i en illusjon. 

Dette kan selvfølgelig ende med kjærlighet, men mest sannsynlig ikke. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er usunt så syns jeg at dere bare skal kose dere så lenge det varer! 🥰

Jeg har erfart at sommerfuglen og ordentlig gnist har ført til et fint og spennende forhold, men samtidig har jeg hatt forhold som startet og avsluttet med gnist og eksplosjon av følelser på kort tid. Noen forhold kan starte slik som du beskriver, og så dø ut sakte over tid til det ikke er noe gnist igjen.

Akkurat hva som vil skje med dette potensielle forholdet ditt kan ingen spå, og ikke la kommentarene her ødelegge noe! Finnes både gode og dårlige erfaringer. Og de følelsene du har nå er ganske fine å ha, føles jo godt når det er gjensidig også!

Selv merker jeg at forhold som starter rolig, som regel som bekjente/venner, og som gradvis går over til et seriøst forhold varer lengst. De som starter brått med masse følelser på en gang, og er typisk hodestups forelsket er de jeg har erfart som avsluttes ganske brått og ikke så veldig pent... Men men. Jeg er langt yngre og veit derfor ikke noe om hvordan forhold på din alder pleier å gå. Er kanskje mer seriøst med framtida i tankene, ikke bare å være kjærester "for moroskyld"?

Anonymkode: 45018...c75

AnonymBruker
Skrevet

Det var noe helt annet enn sommerfulger, og dette intense, som man tenker på som kjærlighet ved første blikk. Personlig er min erfaringer at det brenner raskt ut igjen. 

Vi gikk tilfeldig inn i hverandre på et studentarrangement. Det var umiddelbart en følelse av "der var du, jo". Derfra bare en trygghet om at det var oss, uten at vi hoppet rett ut i det. De romantiske følelsene kom etterhvert, og ble sterkere og dypere. Det var en ro jeg ikke hadde følt før, ingen usikkerhet, ikke noe spill, ikke for mye kontakt, ikke for lite, uten at det ble overtenkt på noen måte. Og slik har det vært i 23 år nå. 

Anonymkode: c0135...d4a

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og vi er fortsatt gift og har to barn. 
Jeg får den dag i dag tidvis sommerfugler når jeg ser han 😍

Anonymkode: c5fc0...338

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ennivk skrev (1 time siden):

Beklager, ingen inspirasjon og håp herfra. Sommerfugler i magen før dere har møttes er sjelden et godt tegn, og meldinger gjennom hele dagen har fått et eget navn: lovebombing.

At du føler så sterkt for en person du ikke har møtt betyr at det ikke er kjærlighet, men at nervesystemet ditt blir aktivert av oppmerksomheten du får og gir. Du kjenner han ikke godt nok til å vite hvem han er, og de delene du ikke kjenner enda fyller du med din egen fantasi om hvem han er. Egentlig er du forelsket i en illusjon. 

Lovebombing er når det ikke er gjensidig. At man ikke tuner seg inn på den andres tempo. 

Anonymkode: 6a32e...e3f

• Nyttig 1
Skrevet

Herregud, du må være ung. Jeg er i slutten av førtiårene og de gangene jeg har fått sommerfugler i magen har det vært noe fint og ekte på gang.

Igjen gir jeg meg over for hvor rigide og regelstyrte unge i dag er med tanke på kjærlighet. Å vise kjærlighet er negativt, faktisk! Ikke rart det begynner å bli et samfunnsproblem at flere og flere forblir single. Kanskje dere bare skulle gi dere hen til følelsene deres for en gangs skyld, og drite i regler. Men dere har kanskje ikke evner til å gjøre det lenger. Bare trist.

• Liker 2
Skrevet
Hinkelpinkel skrev (1 time siden):

Herregud, du må være ung. Jeg er i slutten av førtiårene og de gangene jeg har fått sommerfugler i magen har det vært noe fint og ekte på gang.

Igjen gir jeg meg over for hvor rigide og regelstyrte unge i dag er med tanke på kjærlighet. Å vise kjærlighet er negativt, faktisk! Ikke rart det begynner å bli et samfunnsproblem at flere og flere forblir single. Kanskje dere bare skulle gi dere hen til følelsene deres for en gangs skyld, og drite i regler. Men dere har kanskje ikke evner til å gjøre det lenger. Bare trist.

Da er vi jevngamle og har ulike tanker. Tenk det. Så du trenger ikke dømme en hel gruppe unge mennesker basert på mitt innlegg. Jeg tror faktisk de unge er mer bevisste på egne følelser enn det vi er, og at vi har mye å lære av dem. 

Vi ser nok ulikt på kjærlighet. Det TS opplever er ikke kjærlighet for meg. Det er forelskelse, drømmer, håp, pidestall, oppmerksomhet, fine ord og bekreftelser. Kortvarig lykke. Kjærlighet er for meg det som kommer etter forelskelsen. De valgene man tar når man kjenner personen godt, når man har konflikter og finner ulikheter hos hverandre. 

Jeg er ikke rigid i kjærlighet, men jeg har lært "the hard way" og gjennom å lese relasjonsforskning at sommerfugler i en så tidlig fase betyr at nervesystemet er i ubalanse. For mange forveksles disse sommerfuglene med følelser som frykt og nervøsitet. 

• Nyttig 2
Skrevet
ennivk skrev (49 minutter siden):

Jeg er ikke rigid i kjærlighet, men jeg har lært "the hard way" og gjennom å lese relasjonsforskning at sommerfugler i en så tidlig fase betyr at nervesystemet er i ubalanse. For mange forveksles disse sommerfuglene med følelser som frykt og nervøsitet. 

Haha, ikke rigid i det heletatt, men sommerfugler pga forelskelse er ubalanse i nervesystemet! 😂

Og når det kommer til unge i dag så tar du nok feil. Det begynner faktisk å bli et problem, så du ikke debatten på NRK? Hvis du tror at sveiping og likes er bedre for unge enn slik det var da vi var unge (møtte hverandre «live») så tar du nok feil. Alt tyder på det, derfor også så mye psykiske problemer blandt unge nå til dags.

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan le så mye du vil. Alle sosiale interaksjoner blir styrt av vårt nervesystem og de erfaringene vi har med oss fra tidligere. Jeg kunne skrevet og forklart grundig hva som skjer med nervesystemet når vi kjenner disse sommerfuglene, men mistenker at du ikke er så interessert uansett. 

• Nyttig 1
Skrevet
ennivk skrev (1 minutt siden):

Du kan le så mye du vil. Alle sosiale interaksjoner blir styrt av vårt nervesystem og de erfaringene vi har med oss fra tidligere. Jeg kunne skrevet og forklart grundig hva som skjer med nervesystemet når vi kjenner disse sommerfuglene, men mistenker at du ikke er så interessert uansett. 

Selvsagt! Og reaksjonen kommer pga forelskelse, glede, håp! Du skal ha det til at det er noe negativt. Det er faktisk veldig positivt!

Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som tittelen sier ønsker jeg å høre din "kjærlighet ved første blikk/første tekst" historie. 🥰 Jeg trenger litt inspirasjon og et håp om at det er mulig. Har tekstet med en i noen uker nå, og vi er over gjennomsnittet engasjert, for å si det sånn. Sommerfugler i magen, meldinger på morgenen, i lunchen og HELE kvelden. Vi føler veldig sterkt for hverandre og skal treffes på torsdag. Etter en dag med teksting tenkte jeg at "dette er mannen i mitt liv", og da høres det sikkert ut som jeg er 20 år, men jeg er i slutten av 40-åra, og har vært gift i 15 år tidligere, singel i snart to år. Vi begge sier at vi aldri har opplevd noe sånt før og jeg smiler og er lykkelig døgnet rundt.

Kona ble varm i kroppen og følte seg hjemme med meg fra 1 sekund. Da jeg møte henne tenkte jeg at hun ikke likte meg for hun var vanskelig å lese. 

AnonymBruker
Skrevet

Han var min beste venninnes FWB. På fest hos venninna ble det raskt blikk og dype samtaler. Jeg tok med venninna på do og spurte om hun kom til å klikke om jeg gikk videre på signalene. Med en «go for it» i lomma ble det flørt resten av kvelden og et kyss i køen til utestedet.

Helgen etter dro vi på date og siden har vi vært sammen. Det er nå 8 år siden 🥰

Anonymkode: 195e7...1f7

• Liker 1
Skrevet
Hinkelpinkel skrev (3 minutter siden):

Selvsagt! Og reaksjonen kommer pga forelskelse, glede, håp! Du skal ha det til at det er noe negativt. Det er faktisk veldig positivt!

Ja, sommerfugler er negativt. Fight/flight respons. Oftest et tegn på fare. En intens kjemi og tanken om at man har møtt mannen i sitt liv FØR man har møtt personen, er bare fantasier. 

Kjærlighet er trygghet, ro, varme interesse. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er veldig interessert og har erfaringer som ts. At jeg har blitt kjempeinteressert før jeg har møtt personen. Forstår at noe mer kan ligge bak.  Del gjerne. 

Til deg ts, det kan gå begge veier. Bruk tid på å bli kjent 😀

Skrevet
LiljaMarie skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig interessert og har erfaringer som ts. At jeg har blitt kjempeinteressert før jeg har møtt personen. Forstår at noe mer kan ligge bak.  Del gjerne. 

Til deg ts, det kan gå begge veier. Bruk tid på å bli kjent 😀

Det kan forresten også handle om tilknytningsmønster. 

Har man et engstelig tilknytningsmønster kan man oppleve at nervesystemet blir aktivert (opplevdes som forelskelse) og det er vanskelig å vurdere personen nøytralt. Har opplevd dette, både der det var klaff og der alt var feil. Der det ble helt feil hadde jeg laget et bilde av kordan han skulle være. Når vi møttes manglet det både tiltrekning og kjemi. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
LiljaMarie skrev (27 minutter siden):

Det kan forresten også handle om tilknytningsmønster. 

Har man et engstelig tilknytningsmønster kan man oppleve at nervesystemet blir aktivert (opplevdes som forelskelse) og det er vanskelig å vurdere personen nøytralt. Har opplevd dette, både der det var klaff og der alt var feil. Der det ble helt feil hadde jeg laget et bilde av kordan han skulle være. Når vi møttes manglet det både tiltrekning og kjemi. 

Jeg er enig i dette med nervesystemet. Definitivt en aktivering. Har egentlig lite med kjærlighet å gjøre. 

Jeg har forøvrig opplevd kjærlighet ved første blikk. 

Endret av miss summers
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk inn i klasserommet en dag. Falt helt for den ene jenta i klassen. Alt gikk bra (bortsett fra alle de røde flaggene jeg ikke så, kjærlighet gjør blind osv)

Innen et år hadde hun ligget med flere kompiser av meg, kysset andre foran meg fordi hun var sint osv...

Kjærlighet ved første blikk høres flott ut, men trolig mer passende på TV og i eventyr enn i virkeligheten

Anonymkode: e0f4f...13b

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg har flere slike fortellinger.. Problemet er at jeg over tid oppdaget at det var forestillingen av personen jeg forelsket meg i og ikke selve personen. Når man faller hardt for noen tidlig, så blir man gal i hodet og mister evnen til å tenke klart 😂. Det tok meg flere år som singel å lære meg dette.

Nå er jeg gift og vi har vært sammen i 6 år.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...