~Belle~ Skrevet 3. februar 2006 #1 Skrevet 3. februar 2006 (endret) Ja nå har vi gjort det, vi har fått en katt til. Er derfor også litt bekymret. Jeg har en kastrert hannkatt fra før som er 6 måneder gammel. I går hentet jeg en liten guttepus på 12 uker. Jeg har hatt dem fra hverandre i natt, og jeg syns at det for det meste har gått greit. Den store katten har vært litt etter den lille og har villet bite den i magen. Det jeg lurer på er hvor langt vi skal la det gå før vi bryter inn og avslutter kampen. Jeg er litt usikker på når det er lek og når det er alvor. Det skal sies at den nye er veldig liten og spinkel noe den gamle ikke er. Jeg er redd for at den gamle skal bli sjalu eller at den lille ikke skal få falle til ro fordi den store bøller med den. Jeg er litt redd for at den store ser på den nye lille som et bytte og ikke en liten katt som den kan leke med etter hvert. Min mann er redd for at dette aldri vil gå bra, men jeg mener å ha lest at det som regel gjør det, det tar bare litt tid. Jeg vil jo ha to harmoniske katter. Jeg håper at det er noen som kan svare meg. Hvor lang tid tok det før dine katter ble venner? Endret 3. februar 2006 av Rain
Gjest Elfrida Skrevet 3. februar 2006 #2 Skrevet 3. februar 2006 En ukes tid tok det for vår katt og en vi passet i ferien for noen venner. Etter et par dager gikk det greit, og etter en ukes tid var de perlevenner. Men det første par dagene var det en del fresing fra katten vår - og litt klabb og babb.
~Belle~ Skrevet 3. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2006 takk for svar, føler meg litt som en hønemor, men vil jo gjerne at de skal komme overens. De løper litt etter hverandre, mest den store etter den lille, men den lille går jo ikke vekk så den kan jo ikke være vettaskremt. Dessuten er det den som av og til går bort til den store og klabber til den. Håper at dette går bra. Det tar nok bare litt tid som du sier.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #4 Skrevet 3. februar 2006 Det er helt naturlig i begynnelsen. Den gamle skal forsvare sitt revir fordi han ser på nypus som en inntrenger og den nye skal teste grensene. Så snart de blir enige om rangordningen faller de nok til ro.
~Belle~ Skrevet 3. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2006 Jeg glemte å si at det er innekatter vi har. Det er også litt av grunnen til at vi har valgt å ville ha to katter i stedet for bare en. Det går bedre og bedre for hver time som går Hvor gode venner bør de være før vi lar dem være alene? I natt hadde vi den lille pusen inne på et rom, slik at den store fikk gjøre som den pleier om natten, men det kan jo ikke fortsette slik. Begge to må jo til slutt få like muligheter for å bevege seg fritt rundt i huset. Tør ikke å la dem være alene ennå.
Gjest Nemesis Skrevet 3. februar 2006 #6 Skrevet 3. februar 2006 Jeg ville ventet noen uker med å slippe de sammen når det ikke er noen hjemme. Så lenge katten du har fra før av virker nysgjerrig og ikke aggressiv går nok dette bra, men jeg ville holdt litt øye med dem, en liten pus på 12 uker som nettopp har fått nytt hjem er både lettskremt og sårbar. Den nye pusen bør også få tid til å utforske sitt nye hjem slik at han kan føle seg trygg og bli varm i trøya.
~Belle~ Skrevet 3. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2006 Den nye er faktisk ganske så varm i trøya allerede. Jeg syns faktisk også at kontakten dem imellom begynner å ligne mer lek enn kamp/krig. Litt koselig når den store vasket den lille på hodet
Gjest KATTAstrofe Skrevet 7. februar 2006 #8 Skrevet 7. februar 2006 Bra at det går seg til! Vi får katt nr 2 i løpet av et par uker nå, en hannkattunge. Katten vi har fra før vil da være 8 måneder gammel. Hun er et ekte enebarn, vant til å få ting som hun vil, så jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå!
Tyren Skrevet 15. februar 2006 #9 Skrevet 15. februar 2006 Når vi fikk katt nr 2, var kattene innekatter. Det tok ca fjorten dager før de ble perlevenner og har vært det siden. Det var endel krangling mellom de før de tok til vettet og skjønte at den andre ikke skulle noen steder Tror vi lot begge gå fritt rundt fra den 3. natta, men ble det bråk tok de hver for seg med en gang, men vi lot alltid den eldste få være på soverommet sammen med oss, så hun ikke skulle føle seg utenfor....
~Belle~ Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 15. februar 2006 Kattene mine er perlevenner som sover sammen, spiser sammen og sloss sammen. Det tok en liten uke, og nå har vi hatt lillepus i 13 dager. Lillepus dilter etter storepus og etterligner ham. Det er veldig komisk . De ble faktisk fortere venner enn jeg hadde fryktet, første dagen var nemlig ikke noe gøy. Den store var ikke særlig snill med den ny ankomne. Men nå har de det bra.
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #11 Skrevet 16. februar 2006 Så flott at det har ordnet seg og at kattene dine har blitt venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå