AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Det er en regning som var gått til inkasso, og jeg vet ikke helt hvordan jeg greide det, men betalte den altså to ganger. Jeg oppdaget det dagen etterpå og tok kontakt med inkassoselskapet, og de kunne se det, og sa de skulle betale tilbake. Dette var onsdag for snart to uker siden. Tok på nytt kontakt nå på torsdag som var, og da sa de at de skulle gi beskjed til regnskap om å utbetale tilgodebeløpet. Jeg kan ikke forstå at det skal ta uker å utbetale det? Jeg har nesten lyst til å sende dem et inkassovarsel😂 (dette er ikke seriøst ment, bare for å ha sagt det). Men det er mye penger for meg, nesten 9000kr. Og det hadde vært fint om dem kom etterhvert🙈 Så hvor lang tid er det rimelig at dem bruker?😊 Anonymkode: 37957...d60
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 Hehe de er langt flinkere til å drive inn penger enn til å betale tilbake Anonymkode: f50ac...e29 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe de er langt flinkere til å drive inn penger enn til å betale tilbake Anonymkode: f50ac...e29 Merker det🙈 Men hva kan/skal jeg forvente mtp tiden det tar dem å tilbakebetale, tro? Anonymkode: 37957...d60
Gjest takinova Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en regning som var gått til inkasso, og jeg vet ikke helt hvordan jeg greide det, men betalte den altså to ganger. Jeg oppdaget det dagen etterpå og tok kontakt med inkassoselskapet, og de kunne se det, og sa de skulle betale tilbake. Dette var onsdag for snart to uker siden. Tok på nytt kontakt nå på torsdag som var, og da sa de at de skulle gi beskjed til regnskap om å utbetale tilgodebeløpet. Jeg kan ikke forstå at det skal ta uker å utbetale det? Jeg har nesten lyst til å sende dem et inkassovarsel😂 (dette er ikke seriøst ment, bare for å ha sagt det). Men det er mye penger for meg, nesten 9000kr. Og det hadde vært fint om dem kom etterhvert🙈 Så hvor lang tid er det rimelig at dem bruker?😊 Anonymkode: 37957...d60 Du kan sende dem innkasso ja. Men det koster deg jo noe. Sende inkasso som privatperson (debet.no)
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 Purr dem en gang til. Ingen grunn til at dette skal ta lenger tid. har du betalt beløpet først til kreditor og så til inkassoselskapet, eller har begge beløpene gått til inkassoselskapet? Anonymkode: 20285...65a 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Purr dem en gang til. Ingen grunn til at dette skal ta lenger tid. har du betalt beløpet først til kreditor og så til inkassoselskapet, eller har begge beløpene gått til inkassoselskapet? Anonymkode: 20285...65a Begge beløpene til inkassoselskapet. Jeg har av en eller annen grunn betalt den samme regningen to ganger etter hverandre, så jeg har bare vært uoppmerksom og hastig.. Anonymkode: 37957...d60
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Begge beløpene til inkassoselskapet. Jeg har av en eller annen grunn betalt den samme regningen to ganger etter hverandre, så jeg har bare vært uoppmerksom og hastig.. Anonymkode: 37957...d60 Ta kontakt med inkassoselskapet igjen og be de overføre pengene. i selskapet jeg jobbet i tok det maks to dager før pengene var tilbakeført i slike situasjoner. Anonymkode: 20285...65a
newman01 Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 Litt morsomt at personen som har en inkassosak kritiserer inkassoselskapet for å ikke betale fort nok 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #9 Skrevet 4. mars 2024 newman01 skrev (1 time siden): Litt morsomt at personen som har en inkassosak kritiserer inkassoselskapet for å ikke betale fort nok Hva som er morsomt? At jeg, som mange andre, sliter mer og mer med økonomien, og når jeg endelig er på vei til å klare å ordne opp litt, så er jeg så idiotisk at jeg i iveren betaler samme regning to ganger? Jeg kan bare ha det så godt? Jeg regner med at dette selskapet har endel mer penger enn meg, for dem er nok 9000kr lommerusk, men for meg er det nesten sykt mye. Tror du ikke jeg kjefter på meg selv fordi jeg sliter med økonomien? At jeg "fortjener" å måtte vente på de pengene som er mine? For jeg har jo betalt det jeg skylder? Hva som er morsomt med dette? Og jeg syns ikke jeg har kritisert, jeg har stilt et spørsmål. Anonymkode: 37957...d60 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #10 Skrevet 4. mars 2024 Hadde gitt dem tre måneder. Anonymkode: c6956...bd3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #11 Skrevet 4. mars 2024 Her gikk det 6 dager Anonymkode: 9e726...bd7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #12 Skrevet 4. mars 2024 Jeg la på en null for mye og betalte over 100 000 mer enn jeg skulle. Fikk tilbake dagen etter jeg ringte. Anonymkode: c432c...ebd
newman01 Skrevet 5. mars 2024 #13 Skrevet 5. mars 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Hva som er morsomt? At jeg, som mange andre, sliter mer og mer med økonomien, og når jeg endelig er på vei til å klare å ordne opp litt, så er jeg så idiotisk at jeg i iveren betaler samme regning to ganger? Jeg kan bare ha det så godt? Jeg regner med at dette selskapet har endel mer penger enn meg, for dem er nok 9000kr lommerusk, men for meg er det nesten sykt mye. Tror du ikke jeg kjefter på meg selv fordi jeg sliter med økonomien? At jeg "fortjener" å måtte vente på de pengene som er mine? For jeg har jo betalt det jeg skylder? Hva som er morsomt med dette? Og jeg syns ikke jeg har kritisert, jeg har stilt et spørsmål. Anonymkode: 37957...d60 Det var ikke intensjonen å mobbe
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #14 Skrevet 5. mars 2024 Det var egentlig pussig at du klarte å betale samme regning to ganger i nettbanken, for når kid-nummeret er brukt, skal det vel komme opp et varsel om man prøver å bruke det samme kid nr en gang til? Det mener jeg å ha hørt i alle fall. Men kanskje det ikke er sånn? Jeg ville fortsatt å mase på dem, daglig om du gidder. De skal ikke behøve å bruke to uker på å tilbakebetale penger de har fått for mye. Ring dem igjen. Anonymkode: c1b80...ddf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #15 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det var egentlig pussig at du klarte å betale samme regning to ganger i nettbanken, for når kid-nummeret er brukt, skal det vel komme opp et varsel om man prøver å bruke det samme kid nr en gang til? Det mener jeg å ha hørt i alle fall. Men kanskje det ikke er sånn? Jeg ville fortsatt å mase på dem, daglig om du gidder. De skal ikke behøve å bruke to uker på å tilbakebetale penger de har fått for mye. Ring dem igjen. Anonymkode: c1b80...ddf På alle mine faste regninger har jeg samme KID-nummer. Anonymkode: 16abb...9e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå