Gå til innhold

Dere som drikker mye vann, går dere mye på do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste begynt å drikke 2 liter vann daglig. Men jeg har et problem. At jeg går myeee på do. Jobber på dagligvare butikk og sitter mest i kassa. Hver gang jeg må på do må noen andre ta over for meg. Selvom det går veldig fort... jeg bruker maks 2 min. Men jeg føler at kollegaene mine har begynt å bli små irritert over at jeg hele tida på løpe på do. Uff hvordan løse dette?

Hvordan er det med dere som drikker mye vann? Tisser dere også veldig ofte? 

Anonymkode: babc6...aa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja tisser mye. 

Anonymkode: 7adba...16c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Logisk nok; ja.

Anonymkode: 8014a...cc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det selv. Hadde jeg løpt på do ofte ville jeg bare tatt det som et tegn på at jeg drikker mye mer enn det kroppen trenger.

Nå drikker jeg ca tre liter om dagen, og har mulig 4-5 toalettbesøk inkludert de obligatoriske "morgen og kveld". 

Anonymkode: 6960c...929

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes ikke det selv. Hadde jeg løpt på do ofte ville jeg bare tatt det som et tegn på at jeg drikker mye mer enn det kroppen trenger.

Nå drikker jeg ca tre liter om dagen, og har mulig 4-5 toalettbesøk inkludert de obligatoriske "morgen og kveld". 

Hvorfor drikker du tre liter?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker også to-tre liter vann daglig, og går på do sånn omtrent annenhver time.

Anonymkode: 479ed...a45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor drikker du tre liter?

Drikker kun vann, ikke te, juice, brus og slikt. Trener daglig. Så er det er det som naturlig går med. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg måtte på do annenhver time hadde jeg tatt det som et tegn på at jeg ikke hadde trengt å drikke så mye.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg må hyppig opp på natta. Ikke ellers. :( 

Anonymkode: 538f4...32e

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det veldig mye vann å drikke om dagen? Får jo mye vann gjennom mat også

Anonymkode: b83e4...17b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg går ganske ofte på do. Er litt avhengig av det. Sliter med kronisk uvi, men har mange flere gode perioder når jeg er mye på do og får skylt gjennom.

Anonymkode: 74e0d...14f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er ikke det veldig mye vann å drikke om dagen? Får jo mye vann gjennom mat også

Anonymkode: b83e4...17b

To liter om dagen er minimum som er anbefalt for en moderat fysisk aktiv person.

Anonymkode: 6355a...539

Skrevet

Jeg drikker en del vann. Men ikke så mye som du.

Ja, jeg må ofte på do, men tror kanskje ikke så ofte som du

Skrevet

Ja, det blir en del løpeturer frem og tilbake på do, så drikker aldri vann før leggetid for ellers må jeg stå opp midt på natten  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

To liter om dagen er minimum som er anbefalt for en moderat fysisk aktiv person.

Hvis du veier over 70 kg, ja, men 2/5, altså 0,8 dl, får du i mat, så du trenger bare å drikke 1,2 liter. Hvis du har et par kaffekopper om dagen, er det ikke så mye vann som trengs.

Anonymkode: 5fdb7...c51

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, drikker mye vann og går mye på do.

Anonymkode: e6d32...b9b

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

To liter væske, ikke to liter vann utenom det man spiser og drikker ellers... Det er mye vann i mat, spesielt hvis man spiser mye frukt og grønnsaker. 

Mennesker er sånn innretta at hvis vi trenger mer væske, blir vi tørste. Det er helt unødvendig å sitte og bælme vann hele dagen og pisse hele tida.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tisser mye.

Anonymkode: cb676...d2c

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, Anonymus Notarius said:

To liter væske, ikke to liter vann utenom det man spiser og drikker ellers... Det er mye vann i mat, spesielt hvis man spiser mye frukt og grønnsaker. 

Mennesker er sånn innretta at hvis vi trenger mer væske, blir vi tørste. Det er helt unødvendig å sitte og bælme vann hele dagen og pisse hele tida.

De fleste kildene som kommer opp når jeg googler sier 2 til 2,5 liter vann i tillegg til mat.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De fleste kildene som kommer opp når jeg googler sier 2 til 2,5 liter vann i tillegg til mat.

Og det har ikke noe med kroppens behov å gjøre, det er ren hype og ikke medisinsk faglig begrunnede råd. 

Anonymkode: b9eec...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...