Gå til innhold

Vennskap i voksen alder, vanskelig og krevende for en som er introvert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame på 40 som er eksepsjonellt lite sosial desverre. Jeg er så gammel nå at jeg har begynt å elske å komme hjem å bare være alene. Jeg jobber 100% og karrieren er egnetlig ganske viktig. Men jeg har begynt å kjenne at jeg er sliten om kvelden og i helgene..

Jeg er lenge ute av leiligheten når jeg drar på kontoret, fra 7 til 19.. Det kan være litt heseblesende travelt i barneuka, og jeg og barnet blir begge ganske slitne da, og da er det ganske deilig å ha rolige helger. Jeg har tidvis følt meg litt ensom. Når jeg har hatt kjærester, så har det vært "nok" for meg, sosialt sett. Jeg er nok litt introvert, men merker det er godt for meg å ikke bare ha hjemmekontor da.

Jeg har et barn halve tiden min som da tar opp min fritid, og vi er mye ute sammen, eller ser film sammen, eller finner på ting. Jeg kan dra alene med barnet på sosiale ting, og synes det går helt fint. Jeg MÅ ikke ha voksen kontakt, og min sønn MÅ ikke ha et annet barn der.

Jeg har det siste året blitt kjent med noen naboer, og noen voksne damer, men jeg blir så sliten av det. Det er mye "press" feks ( flytt nærmere meg da? hva gjør du nå, reis hit da, du kan trene på mitt senter, å er du på jobb men du rekker vel en kaffe. La oss reise på tur sammen, osv ) Spesielt slitsomt med sånt mas i helgene, og det starter gjerne tidlig som feks når jeg har laget meg en kaffekopp en lørdags morgen, og har den roen over meg som bare helgen gir meg. 😅

Noen introverte folk her som liksom greier å opprett holde voksne vennskap uten at det blir for mye ?

Anonymkode: ff9f9...e7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er en dame på 40 som er eksepsjonellt lite sosial desverre. Jeg er så gammel nå at jeg har begynt å elske å komme hjem å bare være alene. Jeg jobber 100% og karrieren er egnetlig ganske viktig. Men jeg har begynt å kjenne at jeg er sliten om kvelden og i helgene..

Jeg er lenge ute av leiligheten når jeg drar på kontoret, fra 7 til 19.. Det kan være litt heseblesende travelt i barneuka, og jeg og barnet blir begge ganske slitne da, og da er det ganske deilig å ha rolige helger. Jeg har tidvis følt meg litt ensom. Når jeg har hatt kjærester, så har det vært "nok" for meg, sosialt sett. Jeg er nok litt introvert, men merker det er godt for meg å ikke bare ha hjemmekontor da.

Jeg har et barn halve tiden min som da tar opp min fritid, og vi er mye ute sammen, eller ser film sammen, eller finner på ting. Jeg kan dra alene med barnet på sosiale ting, og synes det går helt fint. Jeg MÅ ikke ha voksen kontakt, og min sønn MÅ ikke ha et annet barn der.

Jeg har det siste året blitt kjent med noen naboer, og noen voksne damer, men jeg blir så sliten av det. Det er mye "press" feks ( flytt nærmere meg da? hva gjør du nå, reis hit da, du kan trene på mitt senter, å er du på jobb men du rekker vel en kaffe. La oss reise på tur sammen, osv ) Spesielt slitsomt med sånt mas i helgene, og det starter gjerne tidlig som feks når jeg har laget meg en kaffekopp en lørdags morgen, og har den roen over meg som bare helgen gir meg. 😅

Noen introverte folk her som liksom greier å opprett holde voksne vennskap uten at det blir for mye ?

Brevvenner fungerer best da styrer du tiden selv.

Anonymkode: 00e6b...023

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41 forresten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Brevvenner fungerer best da styrer du tiden selv.

Kansje om jeg var 14. 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanskelig. Jeg er som deg, og blir lett overveldet av for mye mas om sosiale aktiviteter. Elsker rolige helger med tid til å lese bøker og tenke lange tanker, og å stenge verden litt ute. Samtidig kan også jeg av og til kjenne på ensomhet. Har en mann da, men han er like introvert som meg, så vi lever litt i tosomhet :)  De jeg har av venner er veldig ekstroverte (ei har ADHD og det går i hundre). Jeg kan bli sliten av å henge med på alt som foreslås, og har blitt flinkere til å si nei. Dette har dessverre av og til blitt misforstått, og noen har sluttet å ta kontakt.

Trikset er antakelig å finne venner som er like introverte som en selv. Som liker det sosiale livet, men bare i passe doser en gang i blant :) 

Anonymkode: 45e86...d32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjenner meg så igjen, men igjen jeg har adhd, så ting pøses ut for å så trekke seg tilbake.

Men en tur på butikken å snakke med kassadamene gjør dagen min.

Trenger ikke mer sosialisering jeg da.

Har ingen venner her jeg bor, så det er litt trist egentlig.

Anonymkode: d5398...58f

AnonymBruker
Skrevet

Best å finne noen andre introverte🫣Min beste veninne er veldig selvstendig, maser sjelden, og vi har en grei kommunikasjon. Dermed føler jeg ikke press eller angst i relasjonen, noe som gjør til at jeg trives med henne. Har noen få venner til, men hun er alltid førstevalget😅

Anonymkode: c9a20...c05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner meg så igjen, men igjen jeg har adhd, så ting pøses ut for å så trekke seg tilbake.

Men en tur på butikken å snakke med kassadamene gjør dagen min.

Trenger ikke mer sosialisering jeg da.

Har ingen venner her jeg bor, så det er litt trist egentlig.

Anonymkode: d5398...58f

Jeg har også adhd. Noe som gjør at jeg trenger stillheten når den kommer. Hodet mitt går på repeat med alt mulig 🙈 og sønnen min snakke hodet mitt full Hehehe. Det er alltid lyd her i barneuka så når det er litt stille endelig når helgen kommer, så er det veldig velkomment. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...