Gå til innhold

Bilsyk unghund.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en hund på rundt året som har blitt så veldig bilsyk de siste månedene. 

Det går helt greit på korte turer, hunden hopper fint inn i bilen, og lager heller ikke noen lyder når vi kjører. (Hun sier ellers i fra når hun er misfornøyd).

Men på turer over 1 time, og spesielt på svingete vestlandsveier, så kaster hunden opp igjen og igjen og igjen. 

Jeg har lest at noen hunder i bil kaster opp av frykt, men jeg tror min fysisk blir kvalm, og at det ikke skyldes redsel, men dette vet jeg jo ikke. (Hvordan vet man hva deg skyldes?).

Er det noen som har noen tips? Funker de reseptbelagte midlene fra dyrlegen godt? (Eller er postafen fra apoteket like ok?).

Noe annet vi bør tenke på? Vi har (selvfølgelig) prøvd å stoppe fôring lenge før avreise, men da kaster hun kun opp magesaft- så vet ikke om det egentlig er noe bedre. 

(Siden det utelukkende er et problem på lenger turer har vi ikke gjort noe med det enda, da det på vinteren går måneder mellom hver tur. Men nå kommer våren og det blir flere turer, og hun kan jo ikke ha det slik!).

Anonymkode: a156d...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en katt som kan bli bilsyk, det gikk fint med henne da hun fikk postafen. Men snakk med veterinær før dere gir det!

Anonymkode: 3d792...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med veterinær og få medisin for bilsyke beregnet til hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har en hund på rundt året som har blitt så veldig bilsyk de siste månedene. 

Det går helt greit på korte turer, hunden hopper fint inn i bilen, og lager heller ikke noen lyder når vi kjører. (Hun sier ellers i fra når hun er misfornøyd).

Men på turer over 1 time, og spesielt på svingete vestlandsveier, så kaster hunden opp igjen og igjen og igjen. 

Jeg har lest at noen hunder i bil kaster opp av frykt, men jeg tror min fysisk blir kvalm, og at det ikke skyldes redsel, men dette vet jeg jo ikke. (Hvordan vet man hva deg skyldes?).

Er det noen som har noen tips? Funker de reseptbelagte midlene fra dyrlegen godt? (Eller er postafen fra apoteket like ok?).

Noe annet vi bør tenke på? Vi har (selvfølgelig) prøvd å stoppe fôring lenge før avreise, men da kaster hun kun opp magesaft- så vet ikke om det egentlig er noe bedre. 

(Siden det utelukkende er et problem på lenger turer har vi ikke gjort noe med det enda, da det på vinteren går måneder mellom hver tur. Men nå kommer våren og det blir flere turer, og hun kan jo ikke ha det slik!).

Anonymkode: a156d...82d

Sitter hunden ifra fartsretningen/bak i bilen så øker oddsen for kvalme. Det gjør det for oss mennesker også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...