AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Del Skrevet 4. mars Hei! Synes dette er en litt sær problemstilling, eller om det er et luksusproblem eller hva.. jeg har en mor som er utrolig flink til å strikke. Hun strikker masse til barna og det er praktiske klær som blir brukt mye. Jeg setter virkelig pris på dem og tar godt vare på dem så neste barnet kan bruke dem. Hun strikker også til oss voksne en gang i blant. Men... Hun er moren min. Hun vet veldig godt hva jeg liker fordi jeg har vært tydelig på det. Jeg liker gensere som dekker foran og bak, samtidig har jeg veldig sensitiv hud så jeg klør ganske lett. Genserene hun har strikket til seg selv er strikket på en måte som er veldig behagelig og jeg har brukt dem flere ganger. Jeg har sagt til henne at jeg liker så godt måten hun strikker der for det er veldig behagelig å ha på, og at jeg hadde blitt glad om hun strikket slik til meg og. Når hun strikker til meg så blir det kort og mye tykkere og stivere enn de hun strikker til seg selv. Jeg klarer nesten ikke bruke det, men jeg føler jeg må fordi hun har brukt ganske lang tid på det og det er tydeligvis dyrt også 😕 Til søsteren min og meg strikket hun en gang to gensere på samme måte, men hennes var mye tynnere og mykere enn min.. Sist hun strikket til meg, strikket hun en genser som var utrolig fin, men den var kort og ubehagelig å ha på. Halsen var sånn halvpolo som ikke gikk an til å brette og den var stram i halsen som gjør at den klør. Det var tydeligvis min størrelse for den satt som den skulle, men den var veldig kort.. jeg klarer ikke gå med så korte klær.. huff... Hva skal jeg gjøre ? Nå ligger den bare der og tar opp plass sammen med de andre genserene hun har strikket.. Anonymkode: 3feb7...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Del Skrevet 4. mars Bare nevner også, vi har ikke komfortabel prat oss i mellom når det er personlig.. så føler det er veldig vanskelig å si ifra om sånt og for hun blir så lett sur og lei seg.. Anonymkode: 3feb7...650 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Del Skrevet 4. mars Jeg har samme luksusproblemet med svigermor. Har fått noen tunge, litt uformelige jakker. En gang kjøpte jeg mønster og garn til henne, det ble bra. Tror nemlig problemet er at hun henter garn fra lageret sitt, og at det ikke alltid passer mønsterer. Pluss at hun elsker mønsterstrikk, ensfarget er visst litt kjedelig Anonymkode: 7b806...f75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei! Synes dette er en litt sær problemstilling, eller om det er et luksusproblem eller hva.. jeg har en mor som er utrolig flink til å strikke. Hun strikker masse til barna og det er praktiske klær som blir brukt mye. Jeg setter virkelig pris på dem og tar godt vare på dem så neste barnet kan bruke dem. Hun strikker også til oss voksne en gang i blant. Men... Hun er moren min. Hun vet veldig godt hva jeg liker fordi jeg har vært tydelig på det. Jeg liker gensere som dekker foran og bak, samtidig har jeg veldig sensitiv hud så jeg klør ganske lett. Genserene hun har strikket til seg selv er strikket på en måte som er veldig behagelig og jeg har brukt dem flere ganger. Jeg har sagt til henne at jeg liker så godt måten hun strikker der for det er veldig behagelig å ha på, og at jeg hadde blitt glad om hun strikket slik til meg og. Når hun strikker til meg så blir det kort og mye tykkere og stivere enn de hun strikker til seg selv. Jeg klarer nesten ikke bruke det, men jeg føler jeg må fordi hun har brukt ganske lang tid på det og det er tydeligvis dyrt også 😕 Til søsteren min og meg strikket hun en gang to gensere på samme måte, men hennes var mye tynnere og mykere enn min.. Sist hun strikket til meg, strikket hun en genser som var utrolig fin, men den var kort og ubehagelig å ha på. Halsen var sånn halvpolo som ikke gikk an til å brette og den var stram i halsen som gjør at den klør. Det var tydeligvis min størrelse for den satt som den skulle, men den var veldig kort.. jeg klarer ikke gå med så korte klær.. huff... Hva skal jeg gjøre ? Nå ligger den bare der og tar opp plass sammen med de andre genserene hun har strikket.. Anonymkode: 3feb7...650 Bare slutt å bruk det, si at du har mer behov for klær til barna? Anonymkode: 1cd0c...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #5 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har samme luksusproblemet med svigermor. Har fått noen tunge, litt uformelige jakker. En gang kjøpte jeg mønster og garn til henne, det ble bra. Tror nemlig problemet er at hun henter garn fra lageret sitt, og at det ikke alltid passer mønsterer. Pluss at hun elsker mønsterstrikk, ensfarget er visst litt kjedelig Anonymkode: 7b806...f75 Jeg kan fint bruke mønsterstrikk selvom jeg liker best ensfarget, men synes det er rart at hun ikke strikker på samme måte til meg som til henne selv og søsteren min når jeg har sagt at det er det jeg liker... Skjønner heller ikke hvorfor hun ikke legger på ti cm så det bare dekker litt mer heller:/ Så nå ligger det bare der ..🙃 Anonymkode: 3feb7...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #6 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare slutt å bruk det, si at du har mer behov for klær til barna? Anonymkode: 1cd0c...0f2 Joa.. hadde de bare hatt behov. De har overflod😂 men ja selvsagt. Anonymkode: 3feb7...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #7 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joa.. hadde de bare hatt behov. De har overflod😂 men ja selvsagt. Anonymkode: 3feb7...650 Du trenger hvertfall ikke bruke klær du ikke liker. Enten så sier du ifra, eller så får hun vel fortsette å strikke i god tro om at du setter pris på det da, jeg hadde heller vært ærlig å sagt ifra 😅 Anonymkode: 1cd0c...0f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #8 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du trenger hvertfall ikke bruke klær du ikke liker. Enten så sier du ifra, eller så får hun vel fortsette å strikke i god tro om at du setter pris på det da, jeg hadde heller vært ærlig å sagt ifra 😅 Anonymkode: 1cd0c...0f2 Ja for bare si ifra neste gang hun spør om jeg bruker genseren. At den er litt vanskelig å bruke fordi den er litt kort og stram rundt halsen.. Anonymkode: 3feb7...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #9 Del Skrevet 4. mars Prøv å kjøp oppskrift og garn til henne og se om du får en bra genser da? Feks Petiteknit har mange fine og gode oppskrifter Anonymkode: e4216...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #10 Del Skrevet 4. mars Kjøp garn og mønster selv og gi henne. Høres ut som hun strikker med endel billig garn, og det må man om man strikker mye og ikke er rik. Anonymkode: 836e4...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Del Skrevet 4. mars Velger hun modell til deg eller er det du som velger? Jeg ville plukket ut en bestemt modell som du liker, kjøpt mykt garn og oppskrift og spurt henne om hun kan strikket akkurat den siden du liker den godt. Finn gjerne en type oppskrift som du tror hun liker å strikke. Velg en oppskrift som strikkes ovenfra og ned. Da er det lett å justere lengden underveis ved å prøve den på. Dersom genseren blir kort etter den er ferdig, er det veldig enkelt å ta opp nederst og strikke den lenger. I likhet med andre anbefaler jeg Petiteknit. Fine, moderne plagg med god passform og svært gode oppskrifter. Er det en oppskrift med Silk mohair, bør du ikke kjøpe "Tynn silk mohair" fra Sandnesgarn (den klør). Gå heller for "Soft silk mohair" (knitting for olive), Silk mohair (Isager) eller Tilia (Filcolana). De klør ikke. Anonymkode: 72264...a4d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #12 Del Skrevet 5. mars Høres litt ut som om hun forskjellsbehandler, og...gjør det litt med vilje..? Ikke greit i såfall. Jeg har hatt en slik mor som gjorde "snille ting" som egentlig hadde en underliggende slem agenda.. man kunne liksom ikke si noe fordi hun var jo sååå snill. For oss ble det mye verre over årene med helt andre ting, ikke kontakt i dag. Anonymkode: 8ac0a...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #13 Del Skrevet 5. mars Jeg sa i fra i en tilsvarende situasjon. Endte med en dypt fornærmet mor som aldri strikket et eneste plagg igjen. Det har gått 7-8 år… Anonymkode: fc9a9...05e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå