AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Åpenbart må man skille de fra hverandre og stoppe slåsskampen. Men sier dere ifra til foreldrene, eller trenger man ikke det? Anonymkode: 3922e...9da
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 I hvilken setting? Og hvilken alder tenker du her? Anonymkode: d69b2...499
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 Hvis mitt barn ikke er involvert så ser jeg bare på, gidder ikke å blande meg inn for å skille noen andre sine uoppdragne drittunger. Anonymkode: b1ff7...c87 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 Jeg lurer også på setting her? Hvor gamle er barna? Hvor skjer det? Er det barn man har ansvaret for? Jeg har ikke barn, så i utgangspunktet tenker jeg jo at andres barn passes på av andre, så det er ikke noe jeg legger meg borti? Hvis det var ukjente barn på gata, så ville jeg kanskje gått bort og prøvd å snakke til de (barna altså) hvis det ikke var noen ansvarlige voksne i nærheten og det eskalerte. Måtte vel gått i mellom hvis det var en farlig situasjon. Som tilfeldig forbipasserende voksen har man vel et ansvar hvis man ser at det utvikler seg til en potensielt farlig situasjon. Men jeg hadde vært rimelig forbanna på foreldrene, og gitt beskjed hvis jeg fant dem. Er det barn jeg er barnevakt for, så går jeg vel mellom og megler. Om jeg tar det opp med foreldrene kommer jo litt an på alvorlighetsgrad og stemningen etterpå. Trenger ikke informere om all knuffing, krangling om en leke eller liknende - men store ting kan jo være greit å dele. Anonymkode: 4d79e...632
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 Det kommer vel helt an på situasjonen. Barn jeg ikke kjenner som lekeslåss, jevnbyrdige såvidt jeg kan se, og begge har en vennskapelig tone når jeg får løst opp lar jeg gå videre. Hadde det vært aggresjon, skader, noen som tydelig er mottak for vold, det fremdeles er aggresjon, noen gråter eller lignende så ville jeg ikke latt dem gå videre alene, og prøvd å finne ut hvem foreldrene er. Hadde det vært barn jeg ikke kjente som løp avgårde hadde det ikke vært så mye jeg kunne gjort Anonymkode: d29d2...1e2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 Antar det er snakk om barn du kjenner, siden du vurderer å si ifra til foreldrene? Ellers er jeg enig med de andre om at det er litt lite opplysninger her. Om vi går forbi store barn (Såpass store at de ikke har voksne som holder øye med dem, men ikke store nok til å være ungdommer ennå.) som slåss, så ser vi jo an situasjonen. Er det barn vi kjenner? Er det barn som er likeverdige? Er det EN det går ut over? Om det er mange mot EN, eller en høy fare for at de skader seg ordentlig, så er det naturlig at vi går og gir dem tilsnakk. Oftest har det jo nok preventiv effekt at fremmede voksne kommer og snakker til dem. Kjenner vi foreldrene, kan det være vi nevner dette for foreldrene. (Men samtidig blir det ekstra flaut for ungene som blir tilsnakket dersom det er voksne de vet kjenner foreldrene deres.) Anonymkode: 74ea8...6b0
lajlaj Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis mitt barn ikke er involvert så ser jeg bare på, gidder ikke å blande meg inn for å skille noen andre sine uoppdragne drittunger. Anonymkode: b1ff7...c87 Tar du frem mobilen og filmer også? Har du glemt at du er voksen og har et ansvar?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 Hvis de er små, så skiller jeg dem. Er de store, så gir jeg tilsnakk. Er det fare for at det er noe rus og/eller 1 har kniv, så bør man vel ringe politiet heller enn å gå imellom. Anonymkode: 831cd...3bc
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #9 Skrevet 4. mars 2024 Jeg involverer meg ikke i andre barn sine slåsskamper, med mindre jeg har et ansvar for barna. Så dersom jeg ser fremmede barn som slåss på en lekeplass, så fortsetter jeg med mitt uten noe form for involvering. Anonymkode: 62db8...624
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #10 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg involverer meg ikke i andre barn sine slåsskamper, med mindre jeg har et ansvar for barna. Så dersom jeg ser fremmede barn som slåss på en lekeplass, så fortsetter jeg med mitt uten noe form for involvering. Anonymkode: 62db8...624 Hm... Så du som voksen hadde fortsatt med ditt om du så 2-3 tenåringer i slåsskamp? Du hadde ikke gjort noe som helst? Er i slike tilfeller jeg har et håp om at karma eksisterer. Kunne like gjerne vært ditt barn eller søsken men du er mest opptatt av deg selv. Anonymkode: f9ad3...64e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #11 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hm... Så du som voksen hadde fortsatt med ditt om du så 2-3 tenåringer i slåsskamp? Du hadde ikke gjort noe som helst? Er i slike tilfeller jeg har et håp om at karma eksisterer. Kunne like gjerne vært ditt barn eller søsken men du er mest opptatt av deg selv. Anonymkode: f9ad3...64e 2-3 tenåringer i slosskamp? Da hadde jeg ringt politiet, om det virket alvorlig. Forstår at man har er ansvar, men jeg tror neppe jeg hadde turt å gå bort å blande meg altså. Tenåringsgutter er jo som regel både større og sterkere enn meg, og det er rimelig tøffe ungdomsmiljø noen steder der noen bærer kniv, tar dop osv. Kjempeskummelt! Anonymkode: 4d79e...632 1
minister-mio Skrevet 4. mars 2024 #12 Skrevet 4. mars 2024 Jeg syntes alle voksne har et slags ansvar ovenfor alle barn de møter. Foreldrene bør selvsagt få beskjed.
Sinsiew Skrevet 4. mars 2024 #13 Skrevet 4. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hm... Så du som voksen hadde fortsatt med ditt om du så 2-3 tenåringer i slåsskamp? Du hadde ikke gjort noe som helst? Er i slike tilfeller jeg har et håp om at karma eksisterer. Kunne like gjerne vært ditt barn eller søsken men du er mest opptatt av deg selv. Anonymkode: f9ad3...64e Jeg hadde definitivt ikke involvert meg I slik slåsskamp. Å bryte inn slik kommer alltid med en risiko om at det et våpen involvert. Jeg ringer politi og holder avstand. En dame på 160 cm og 60 kg får nok ikke stoppen den slåsskampen uansett. Endret 4. mars 2024 av Sinsiew
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #14 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du som voksen hadde fortsatt med ditt om du så 2-3 tenåringer i slåsskamp? Du hadde ikke gjort noe som helst? Ja, herregud, har lært av denne saken: https://www.nrk.no/sorlandet/tone-_48_-dode-i-dobbeltdrapet_-_-hun-var-barnas-beste-venn-1.13261674 Anonymkode: 365d4...60b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå