Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #1 Skrevet 3. februar 2006 Hei. Hvor lang tur går dere om morgnen?? Jeg (og hunden) er så sabla trøtte, orker ikke tanken på å gå på tur, så jeg bare lar han gå på do før vi drar på jobb. Han er med på jobb da, og flyr rundt i alle kontorene og får kos. Er det dårlig gjort av meg?? Trenger han en lang tur ute hver morgen?? Vi går alltid en laaang tur når vi er hjemme fra jobb, og en liten halvtime før vi legger oss.. Huff, er jeg en dårlig hundeeier??
Gjest vimse Skrevet 3. februar 2006 #2 Skrevet 3. februar 2006 (endret) Du vet vel svaret på det selv virker det som...? Og nei, jeg går ikke tur med hundene om morningen, fordi jeg er hjemme, og går tur når det passer meg. Endret 3. februar 2006 av vimselims
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #3 Skrevet 3. februar 2006 Nei, jeg vet ikke svaret, er jo derfor jeg spør her. I mine øyne får han gått på do, og rørt seg masse. Men ikke i friluft da (går på du ute da...) Men møtte en hundedame som mente det var helt feil å ikke gi hunden en laaang spasertur på morgnen. Om hunden min hadde ligget innesperret hjemme alene hele dagen, så er jeg enig. Men siden han er sammen med meg hele tiden, er det så ille da??
Armonia Skrevet 3. februar 2006 #4 Skrevet 3. februar 2006 Da er tydligvis jeg også en dårlig hundeeier... Vi setter han ut i bånd før vi går på jobb så han får tisset - dette hvis vi begynner tidlig begge to. Begynner vi senere på dagen får han seg en tur. Ikke alltid han er like villig til å gå ut før vi drar på jobb, men tisse må han uansett om jeg må dra han ut...
Brunhilde Skrevet 3. februar 2006 #5 Skrevet 3. februar 2006 Setter hunden ut i bånd før vi går om morgenen i mørketiden, når det lysner pleier vi å ta en morgentur, men den er ikke lang. Syns ikke du er en dårlig hundeeier!
Floja Felíz Skrevet 3. februar 2006 #6 Skrevet 3. februar 2006 Jeg har ikke anledning til å ta med hunden på jobb, så jeg går tur i gryotta hver morgen. Skal love deg at jeg ikke hadde gjort det hvis jeg hadde kunnet ta den med og den kunne løpe rundt på jobben!! Hvis den hadde måttet sitte i bur på jobben hadde det vært noe annet, men jeg synes ikke du skulle ha dårlig samvittighet. -din heldiggris!!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #7 Skrevet 3. februar 2006 Da er det mange som ikke burde ha vært hundeeiere... Det er ikke alle som er hjemmeværende og får gått flere timers tur på morgenen. Jeg tar en 5-10 minutters tur på morgenen, og når jeg kommer hjem, så tar vi en tur på 1-2-3 timer, avhenger veldig, og en halvtimes tur på kvelden.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #8 Skrevet 3. februar 2006 Om morgenen er forresten min hund trøøøøøtt.
monikabrx Skrevet 3. februar 2006 #9 Skrevet 3. februar 2006 Nei, jeg går ikke tur med hunden om morgenen. Han er skikkelig trøtt om morgenen, hvis jeg går tur med han om morgenen våkner han skikkelig. Hvis jeg bare lufter han, våkner han ikke helt, og går og legger seg igjenn. Da sover han mye av dagen, og slipper å kjede seg så mye mens jeg er borte.
Gjest camillo Skrevet 3. februar 2006 #10 Skrevet 3. februar 2006 Jeg tror ikke det finnes så mange fasitsvar. Når du ser at hunden din trives, så går det helt sikkert bra - og det ville jeg uansett trodd, i og med at du har ham med på jobb. Du er heldig! :-D
Gjest Gjesta Skrevet 3. februar 2006 #11 Skrevet 3. februar 2006 Så lenge han får tisset på morgenen og dere går tur seinere på dagen ser jeg ikke helt problemet jeg. Hovedsaken er at han trives og har det bra
Ugla Skrevet 3. februar 2006 #12 Skrevet 3. februar 2006 Huff, er jeg en dårlig hundeeier?? ← Dersom du er det (med bakgrunn i det du skriver), da er det mange av oss...
Gjest Nemesis Skrevet 3. februar 2006 #14 Skrevet 3. februar 2006 Det høres ut som om hunden din har det som plommen i egget ! Han er med deg og får masse kos på jobben og i tillegg får han en lang tur når han kommer hjem. Det høres ikke ut som om du er en dårlig hundeeier ut ifra dette
Gjest Aimable Amie Skrevet 4. februar 2006 #15 Skrevet 4. februar 2006 Jeg går aldri tur med hunden min om morgenen - tar ham kun ut for å tisse før jeg går på jobb.
agbre Skrevet 4. februar 2006 #16 Skrevet 4. februar 2006 Hvis jeg begynner på jobb klokken halv åtte om morgenen, går jeg en liten tur på ti minutter for at Inka skal få tisse og jeg skal våkne. Hvis jeg begynner klokka tre får pelsen en tur på rundt en halv time i ti-halv eleve tida Syns hun trenger en liten tur på morgenen. Ser slett ikke at man må.
Gjest inka Skrevet 7. februar 2006 #17 Skrevet 7. februar 2006 Hunden min tisser før vi setter oss i bilen og kjører til jobb! Fra parkeringsplassen og bort til døra snuser han og markerer litt! Og så sovner han under skrivebordet og jeg må vekke han til lunsj da vi går en liten tur på 10-20 min! Så sovner han igjen og sover til ca 14.00! men da våkner han og skal ha opmerksomhet! Og det får han! Han er ca 1.5 år! Vi er heldige som får ha med hunden vår på jobb Det blir lett å være en god hundeeier under slike forhold!
Xora Skrevet 7. februar 2006 #18 Skrevet 7. februar 2006 Misunnelig på dere som kan ha hunden med på jobb jeg da. Men til spørsmålet, ja, han får en liten runde på 10 minutter om morningen. Jeg står som regel opp 05.30, dusjer og gjør meg klar, så får hunden mat og så går vi den lille turen. Når jeg da kommer hjem i 15-16-tida så får han ca en times tur og er så glad og fornøyd atte. Og ca 20 min på kvelden. Morgenrunden er fast, men de andre turene kan variere etter vær og lyst. Jeg syns IKKE du er noen dårlig hunde-eier.
Montezuma Skrevet 9. februar 2006 #19 Skrevet 9. februar 2006 Da er det mange som ikke burde ha vært hundeeiere... Det er ikke alle som er hjemmeværende og får gått flere timers tur på morgenen. Jeg tar en 5-10 minutters tur på morgenen, og når jeg kommer hjem, så tar vi en tur på 1-2-3 timer, avhenger veldig, og en halvtimes tur på kvelden. ← Vi også!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #20 Skrevet 10. februar 2006 vår får ca en time på morgenen, ca en time på dagen og ca en time på kvelden, og flere turer ut i gården mellom disse. vi er så glad for å få hund, den får oss opp av sofaen, kan skjønne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå