Gå til innhold

Kjøpe Kindle Paperwhite 6.8 16GB - uten reklame - finner ikke!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, som overskrift sier, jeg vil kjøpe meg en ny Kindle Paperwhite 6.8 16GB - uten reklame - og det er samme om det er 2022, eller 2023 versjon, men det finnes jo ikke å få kjøpt i Norge. Den er ikke på lager noen plass.
Bare versjoner med reklame, men selv de ikke er på lager, prisen varierer fra 1800 til 2500, men det rareste at de selges bare av "litt rare" butikker, slike som driver med parallell eksport, som Coolshop f.esk. Og ikke store butikker som komplett eller power. 

men spørsmålet mitt er, hva er det som skjer. Skal det komme ny versjon? er det mangel på kindle i Norge?
Amazon selger ikke lengre direkte til Norge, hva skjer. Før gikk det an å bestille direkte fra Amazon. 
Kan noen opplyse meg, hva er problemet her. Skal det være så vanskelig?

Anonymkode: 7fcc5...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei! Er det den grønne du leter etter? For den vanlige sorte er vel på lager på Power?

Du trenger ikke kjøpe uten reklame, er bare å skrive til Amazon når du får den, så fjerner de det for deg 😊 Hvis du f.eks skylder på at det er upassende reklamer som barna dine får med seg eller lignende så pleier de å fikse det gratis. Ellers koster det ikke stort uansett. Husker ikke akkurat hva.

Anonymkode: a7d9c...e87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at det er 8gb som er på lager, så da vet jeg ikke. Prøvde å få tak i den grønne for en stund tilbake, men veldig vanskelig.

Men håper tipset om reklamen hjalp i hvert fall 🤪 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Er det den grønne du leter etter? For den vanlige sorte er vel på lager på Power?

Du trenger ikke kjøpe uten reklame, er bare å skrive til Amazon når du får den, så fjerner de det for deg 😊 Hvis du f.eks skylder på at det er upassende reklamer som barna dine får med seg eller lignende så pleier de å fikse det gratis. Ellers koster det ikke stort uansett. Husker ikke akkurat hva.

bryr meg ikke om farge, samme hvilken. Power har den i en butikk i Kristiansand men ikke på nettlager og sender ikke. Altså, jeg kan ikke seriøst kjøre 5 timer til Kristiansand for å kjøpe meg en kindle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du prøvd dette? Jeg sendte en e-post til Amazon og fikk beskjed om at dette ikke var mulig. Jeg prøvde også å betale for å få det bort, men den muligheten er der ikke når jeg logger inn på Amazon.. fryktelig irriterende..

Anonymkode: 35fa5...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du prøvd dette? Jeg sendte en e-post til Amazon og fikk beskjed om at dette ikke var mulig. Jeg prøvde også å betale for å få det bort, men den muligheten er der ikke når jeg logger inn på Amazon.. fryktelig irriterende..

Anonymkode: 35fa5...99a

har fjernet reklamene selv på Amazon, ta kontakt med kundeservice så hjelper de gjerne :)

Anonymkode: 01b9e...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har også fått fjernet reklame, sendte en mail og ba dem fjerne og de fjernet neste dag. 

Skjønner at TS er på utkikk etter 16 Gb her, men for ordens skyld:
En gjennomsnittlig Kindle-bok tar 2.6 Mb, så du vil få plass til rundt 3000 gjennomsnittlig store bøker på en 8 Gb Kindle. Litt går jo med til operativsystem mv., og noen skal bruke dem til annet enn helt ordinære e-bøker, men til helt vanlig bruk er 8 Gb nok med ekstremt god margin.

Anonymkode: df804...6d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Jeg tror jeg kommer til å ha en del lydbøker også, derfor tenkte jeg å gå for 16GB. 

Hvis dere har kjøpt med reklame, og har fått den fjernet, men dette var 10år siden, dette er ikke aktuelt lengre. For 8 år siden gikk det også an å kjøpe direkte fra Amazon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Jeg tror jeg kommer til å ha en del lydbøker også, derfor tenkte jeg å gå for 16GB. 

Hvis dere har kjøpt med reklame, og har fått den fjernet, men dette var 10år siden, dette er ikke aktuelt lengre. For 8 år siden gikk det også an å kjøpe direkte fra Amazon. 

Jeg gjorde det i fjor 😊 Dette var på vanlig Kindle da, 2019-versjonen. Men burde jo ikke være noen forskjell. Fant heller ikke muligheten på hjemmesiden, men skrev i chatten der. Og de fjernet det med en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg visste forresten ikke at man kunne høre lydbøker på Kindle. Men det høres ganske upraktisk ut? Jeg pleier å høre på Audible-appen på telefonen. 
Tror kanskje min bare har 4gb, men har mange bøker og det går veldig fint. Man trenger f.eks ikke å ha leste bøker nedlastet heller. Hvis du skulle trenge dem kan du laste dem ned på nytt med wifi.

Lykke til i jakten uansett 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er reklamen på de nyere versjoner da? Jeg har en 7.gen med 4GB minne. Den har reklame, men det er bare et bilde av en bok når jeg slår av enheten. Ikke voldsomt plagsomt. Og det spretter ikke opp noe når jeg leser bok. Lar man den stå i airplane mode noen dager forsvinner reklamen også

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. 

Takk dere alle som svarte, jeg fant til slutt også at f.eks Komplett selger 32GB versjon men med lange ventetider, på alle modeller hos de.  Og jeg endte opp med å kjøpe den reklame-versjonen og med 16 GB, 6.8'' skjerm, en annen plass. Satser på å fjerne reklame ved å sende forespørsel til Amazon, som mange mener skal være mulig. 🤞

apropos lydbøker, Kindle kan kobles direkte til Audible og man kan bruke bluetooth  headsett, så det er veldig kjekt og lettvint å bruke den til lydbøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her, med oppdatering, for andre som kommer hit senere. 
jeg har kjøpt kindle med ads, kontaktet kundeservice på amazon.com, og spurte de om hjelp med å fjerne ads. Det funket. 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...