Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en time for privat ultralyd denne uken, er i uke 16. Skal jeg ha med helsekortet på denne ultralyden? 

Neste uke skal jeg til jordmor på helsestasjonen for å lytte med doppler (får ekstra oppfølging grunnet mange aborter), skal jeg da ta med urinprøve? Eller gjelder det bare vanlige kontroller?

Anonymkode: a40e7...36e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av alle private ultralyder jeg var på i svangerskapet (og det var mange!) ba de aldri om helsekortet! :) 

Urinprøve tas vel alltid med på hs, men du kan jo ringe jordmor, evt sende melding via Helse-Norge om du har fått åpnet opp for det å spørre. Evt kan du ta urinprøve mens du er der om jordmor ønsker det, det gjorde jeg også et gang eller to da jeg hadde glemt det.

Anonymkode: 9ba0f...5d1

Skrevet

Har ikke hatt med helsekort på private ultralyder, og de har ikke etterspurt heller. 

Jeg har fått beskjed om å alltid ha med urinprøve hver gang jeg skal på helsestasjonen - så jeg hadde tatt med. :) 

Skrevet

Hatt med helsekort på alle private her, de har etterspurt det og de har signert og fyllt ut. (volvat)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde med helsekortet over alt bare for å være sikker. 

Anonymkode: d558c...aa2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk skikkelig repimade for å ikke ha med sist private ul. Men av 6 stykk er der bare den ene jeg har hatt brukt for det. 

Anonymkode: 61553...be8

AnonymBruker
Skrevet

Helsekortet tar ikke så stor plass, så jeg ville tatt det med uansett, det skader ikke. Ville også tatt med urinprøve til hver kontroll 😊

Anonymkode: ce275...6ad

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt bruk for helsekort på privat UL, men skader absolutt ikke å ha det, nei. :) Er vel egentlig anbefalt å ha det med uansett når man er i kontakt med helse under graviditet. 

Jeg har levert urinprøve på alle kontroller, også de som har vært utenfor ordinær, men det kommer nok an på hva man blir fulgt opp for. I mitt tilfelle var det relevant å teste urin ofte, aner ikke om det har noe å si for din del. 

Anonymkode: 691b2...180

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...