AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Alt som blir leid ut, er som regel med lite bad, uten mulighet for badekar. Hva er greia med det? Badekar er så avslappende og godt å ligge i. Gir varme og ro i kroppen. Anonymkode: 9c110...448 15
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 Badekar er plasskrevende, dyre og i de aller fleste tilfeller nesten ikke i bruk. Det er ikke vanskelig å forstå hborfor det blir prioritert bort. Anonymkode: 28b60...334 22
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Badekar er plasskrevende, dyre og i de aller fleste tilfeller nesten ikke i bruk. Det er ikke vanskelig å forstå hborfor det blir prioritert bort. Anonymkode: 28b60...334 Det er ikke opp til deg å "bestemme" at det badekaret ikke blir tatt i bruk. Jeg har selv vært vandt til å bruke badekar i alle år, men fordi det ikke finnes plass til det på bad som blir leid ut med leilighet, får jeg jo heller ikke mulighet til å bruke dette lengre. At det kanskje koster litt mer å fylle opp et kar med varmt vann, blir jo og opp til den enkelte å bestemme selv om man vil betale for dette. Anonymkode: 9c110...448 6 3
Snublefot62 Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke opp til deg å "bestemme" at det badekaret ikke blir tatt i bruk. Jeg har selv vært vandt til å bruke badekar i alle år, men fordi det ikke finnes plass til det på bad som blir leid ut med leilighet, får jeg jo heller ikke mulighet til å bruke dette lengre. At det kanskje koster litt mer å fylle opp et kar med varmt vann, blir jo og opp til den enkelte å bestemme selv om man vil betale for dette. Anonymkode: 9c110...448 Problemet er at du kan ikke bestemme hva eier av boligen skal gjøre eller ikke gjøre. Badekar krever plass, koster ekstra og er lite i bruk kontra dusj for de aller aller fleste husholdninger. Det er realiteten. Da blir det og naturlig at huseiere som leier ut prøver å redusere kostnadene og heller ha litt bedre plass på badene for folk flest, enn å putte inn et kostbart badekar som tar mye plass. Dersom badekar er veldig viktig for deg så er det bare å sette det som et kriterie når du ser etter bolig. Men vær og da forberedt på at det vil koste deg mer. Men regner jo med at du er villig til å ta kosten? 15
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 Kjenner ingen som har badekar, det er nok veldig gammeldags. Anonymkode: d38c4...344 1
Hurrahei Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 Det er ekkelt… ligge å mørne i sitt eget skitne vann 🤢 har aldri likt badekar 😂 2 1
Snublefot62 Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 Vi har for øvrig badekar. Jeg hadde det der jeg flyttet fra og. Det er i bruk ca 2-4 ganger i måneden av meg, ca det samme med samboer og ungene. Så jeg føler vårt er i bruk ganske ofte og badekar står høyt på lista neste gang vi skal flytte og. Men hadde vi hatt plassproblemer på badet så hadde nok badekaret måttet vike. Dessverre. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er ikke opp til deg å "bestemme" at det badekaret ikke blir tatt i bruk. Jeg har selv vært vandt til å bruke badekar i alle år, men fordi det ikke finnes plass til det på bad som blir leid ut med leilighet, får jeg jo heller ikke mulighet til å bruke dette lengre. At det kanskje koster litt mer å fylle opp et kar med varmt vann, blir jo og opp til den enkelte å bestemme selv om man vil betale for dette. Anonymkode: 9c110...448 Vedkommende gav et svar utifra den gjengse mening, at det ikke oppfattes slik for deg er jo ikke relevant, da det er den gjengse mening som teller her med tanke på hva du ønsker svar på. Personlig digger jeg badekar selv, men skjønner godt hvorfor det ikke er så vanlig, spesielt i områder med små leiligheter der det er plasskrevende er ikke badekar noe man prioriterer. Jeg har en venn som har ordnet badekar, men det blir faktisk ikke brukt så ofte. Personlig er jeg vokst med badekar, og det var nyttig for mor å ha bruke når hun skulle bade 3 barn. Det er litt synd at kombinert badekar og dusj i ett ikke er så vanlig lenger. Men mulig fordi det er upraktisk og glatt og man foretrekker dusj der man kan ta igjen døren for å holde varmen. Men dusj har noen ulemper med at det er vanskelig å få vasket rent diverse kriker og kroker. Anonymkode: f7b71...f39 13
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #9 Skrevet 4. mars 2024 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Vi har for øvrig badekar. Jeg hadde det der jeg flyttet fra og. Det er i bruk ca 2-4 ganger i måneden av meg, ca det samme med samboer og ungene. Så jeg føler vårt er i bruk ganske ofte og badekar står høyt på lista neste gang vi skal flytte og. Men hadde vi hatt plassproblemer på badet så hadde nok badekaret måttet vike. Dessverre. Da er det jo veldig rart at siden det er så viktig for deg, så begynner du med å skrive bare negativt om det i første innlegget. "Koster for mye, tar for stor plass osv." Det blir jo opptil den enkelte som skal bo der og betale for det, hva man ønsker å gi for det og ofre av annen plass. Som jeg skrev, så hadde det blitt mye brukt av meg, hver dag faktisk. Anonymkode: 9c110...448
Fighter83 Skrevet 4. mars 2024 #10 Skrevet 4. mars 2024 (endret) Jeg elsker å vake i badekaret mitt 🤩 Ligger i det hver kveld om jeg kan men blir oftest kun 3-4 ganger i uka. Blir en del høyere strøm og vannforbruk. Heldigvis for min del så eier jeg leiligheten selv og sameiet jeg bor i har felles varmtvann 😅 Det er helt uaktuelt å flytte til ny bolig uten badekar ihvertfall, da må nytt badekar kjøpes inn asap👏 Endret 4. mars 2024 av Fighter83 6 3 2
I Grosny Skrevet 4. mars 2024 #11 Skrevet 4. mars 2024 Det har litt med markedskrefter å gjøre. Dersom utleier hadde hatt plass og hadde vært sikker på å tjene inn mer husleie med badekar enn uten, så hadde det stått badekar der. Jeg har kjøpt leilighet uten badekar. Litt dumt. Badet er dessverre for lite. 2
Snublefot62 Skrevet 4. mars 2024 #12 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da er det jo veldig rart at siden det er så viktig for deg, så begynner du med å skrive bare negativt om det i første innlegget. "Koster for mye, tar for stor plass osv." Det blir jo opptil den enkelte som skal bo der og betale for det, hva man ønsker å gi for det og ofre av annen plass. Som jeg skrev, så hadde det blitt mye brukt av meg, hver dag faktisk. Anonymkode: 9c110...448 Men det koster mye? Og tar mye plass? Og blir lite brukt i forhold til mye annet? Så det jeg skriver stemmer jo. Samtidig som at jeg til tross for dette har valgt å ha badekar og bruker det ofte. Det er et valg jeg tar. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #13 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er ikke opp til deg å "bestemme" at det badekaret ikke blir tatt i bruk. Jeg har selv vært vandt til å bruke badekar i alle år, men fordi det ikke finnes plass til det på bad som blir leid ut med leilighet, får jeg jo heller ikke mulighet til å bruke dette lengre. At det kanskje koster litt mer å fylle opp et kar med varmt vann, blir jo og opp til den enkelte å bestemme selv om man vil betale for dette. Anonymkode: 9c110...448 Bestemme? Det er en observasjon, ikke noe annet. Anonymkode: 28b60...334 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #14 Skrevet 4. mars 2024 Vi har badekar! Det er så gøy fot barnet å bade, ha leker der og kose seg. Det hender at jeg også bader, ligger og slapper av i varmt vann. Vil ha badekar igjen når badet snart skal pusses opp Anonymkode: 9c862...dbb 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #15 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vedkommende gav et svar utifra den gjengse mening, at det ikke oppfattes slik for deg er jo ikke relevant, da det er den gjengse mening som teller her med tanke på hva du ønsker svar på. Personlig digger jeg badekar selv, men skjønner godt hvorfor det ikke er så vanlig, spesielt i områder med små leiligheter der det er plasskrevende er ikke badekar noe man prioriterer. Jeg har en venn som har ordnet badekar, men det blir faktisk ikke brukt så ofte. Personlig er jeg vokst med badekar, og det var nyttig for mor å ha bruke når hun skulle bade 3 barn. Det er litt synd at kombinert badekar og dusj i ett ikke er så vanlig lenger. Men mulig fordi det er upraktisk og glatt og man foretrekker dusj der man kan ta igjen døren for å holde varmen. Men dusj har noen ulemper med at det er vanskelig å få vasket rent diverse kriker og kroker. Anonymkode: f7b71...f39 Kombinert badekar og dusj er umulig å bruke for store deler av befolkningen, en skal ikke ha veldig nedsatt helse før det blir vanskelig å forsere en badekarkant. Anonymkode: 28b60...334 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #16 Skrevet 4. mars 2024 Leiligheter har blitt dyrere og mindre. Beolkningsvekst og urbanisering har tvunget fler mennesker inn på et mindre areal. Det er ikke plass eller økonomisk lenger å ha. Om man har et hus med stort bad, pleier det å være et badekar der Anonymkode: 20911...ae6 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #17 Skrevet 4. mars 2024 Jeg er i midten av 30-årene og jeg har hatt badekar og har det i det hjemmet jeg bor nå. Det er stor fordel å ha badekar når man har små barn. Av mine venner på samme alder har ca 50% badekar. Anonymkode: c0f08...907 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #18 Skrevet 4. mars 2024 Savner det også, er i 30-årene og oppvokst med badekar. Den ene gangen jeg leide med badekar så ble det brukt minst 2 ganger i uken, noe av det beste som finnes. Anonymkode: f2ab4...13c 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #19 Skrevet 4. mars 2024 Jeg er oppvokst med badekar. Vi hadde ikke dusj. Og det var igrunnen ganske upraktisk å alltid fylle opp badekaret. Og det ble ganske klønete når man ble eldre. Jeg vil mye heller ha en stor og god dusj. Jeg har liksom ikke tålmodighet til å bare ligge i badekaret heller. Anonymkode: 730ec...819 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #20 Skrevet 4. mars 2024 Om du leier bolig så må du ta til takke med det som er. Det er forståelig at man setter inn dusjkabinett i stedet for badekar ettersom det ofte er mer praktisk. Lettere for de som er dårlig til beins også. Jeg er enig i at det er deilig med badekar, men om jeg skulle pusset opp badet så ville jeg hatt begge deler. Om du så gjerne vil ha badekar så finnes det oppblåsbare og sammenleggbare. Jeg tenker på badekar og ikke disse baljene. Anonymkode: 8876d...927 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå