AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Har en 18 åring som forsover seg hele tiden, og kommer for sent på skolen. Selv om jeg vekker ham. Har prøvd absolutt alt fra diverse vekkerklokker, til inndragelse av goder. Han har nå fått lappen og får låne bilen når han trenger den. Kan jeg bruke den som pressmiddel? Kommer du deg ikke opp om morgenen, får du heller ikke låne bilen den dagen? Anonymkode: 61eaa...394
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 Som mange andre så har han antagelig for lite søvn i forhold til behovet. Slutt å vekke, en 18 åring må ta ansvar selv. Opplys han om at han blir å stryke med for mye fravær og han i fremtiden blir å miste ett års inntekt. Om han ikke orker å legge seg tidligere, når han vet at det vil koste han en halv million. Og ja, nekt han bilen, be han kjøpe sin egen. Anonymkode: 3a7ff...d11
Krist1an Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 Min mor brukte litermål med kaldt vann, det virket 😁
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): når han vet at det vil koste han en halv million Du har høye forventninger, ja. Etter skatt vil det nok koste bare 200-300 tusen. Anonymkode: d9732...823
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 Jeg har noen menn i livet som har vært vanskelig å vekke. Så ta det på alvor 1. Hadde diabetes 2. Mangel på dvitamin ble lagt inn 3. Jernmangel. 4. Leukemi 5. Adhd 5. Spilte og chattet på tlf hele natten. 6. Puste stopp på natten Jern mangel ovitaminin mangler er ikke så uvanlig hos gutter. De går fort u der radaren iht spesielt jernmangel, da dette gjelder mest jenter. Men der gjelder også mange gutter. Gutter som vokser brått og fort gar visst en tendens til å få for lite, pga utvikling går for fort. Så hvis din 18 åting legger seg ok, og sliter med å stå opp. Så ville jeg ha fått han til lege, sjekket vitamin og mineraler i kroppen. Og blodprosenten Anonymkode: 4bc0e...b2b 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 Ta deg en real prat med gutten. Hva ligger bak. Og som AB nr 3 sier, tidligere tråd med masse gode råd. Anbefaler deg å lese den. Anonymkode: a424c...4ef
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 Har lest den forrige tråden. Spørsmålet mitt var bare om jeg kunne true med at han ikke fikk bruke bilen de dagene han forsov seg? Anonymkode: 61eaa...394
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #9 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har lest den forrige tråden. Spørsmålet mitt var bare om jeg kunne true med at han ikke fikk bruke bilen de dagene han forsov seg? Anonymkode: 61eaa...394 Trusler er generelt kontraproduktivt. En 18- åring bør være ferdig oppdratt. Det er hans ansvar å ikke få høyt fravær. Han risikerer å ikke komme inn på studiet han vil inn på. Slutt å vekk mannen. Han burde lært å stå opp tidlig i løpet av grunnskolen. Hva med å få hans far på banen. Tomme trusler er bortkastet! Slutt å se på han som ett lite barn Anonymkode: 13812...1a1 2
Frk Midnattsol Skrevet 4. mars 2024 #10 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har lest den forrige tråden. Spørsmålet mitt var bare om jeg kunne true med at han ikke fikk bruke bilen de dagene han forsov seg? Anonymkode: 61eaa...394 Selvfølgelig kan du det! Det er jo din bil.....men tror jeg hadde forklart han at det å låne en bil gratis, er en belønning for å vise at han er en voksen mann som kan oppfylle sine plikter, i dette tilfelle det å komme seg på skolen. Jeg hadde faktisk forklart han veldig seriøst at dersom han ikke er moden og ansvarlig nok til å komme seg opp om morgenen, så hadde jeg ikke ansett han nok moden og ansvarlig til å låne et kjøretøy ut i trafikken. Voksne folk med ansvar klarer faktisk å komme seg opp om morgenen. Vi lever i et samfunn der folk faktisk må det for å holde hjulene i gang. Folk i arbeid kan ikke selv bestemme når de vil stå opp 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #11 Skrevet 4. mars 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Har lest den forrige tråden. Spørsmålet mitt var bare om jeg kunne true med at han ikke fikk bruke bilen de dagene han forsov seg? Anonymkode: 61eaa...394 Du kan true med hva du vil. Din bolig, din bil, DINE REGLER. Anonymkode: a424c...4ef 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #12 Skrevet 4. mars 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har lest den forrige tråden. Spørsmålet mitt var bare om jeg kunne true med at han ikke fikk bruke bilen de dagene han forsov seg? Anonymkode: 61eaa...394 Men virkelig TS, om du må spørre KVINNEGUIDEN om du har lov til å true.... Så ville jeg gått i meg selv. Du kan si at "Hey, nå er du 18 år, om du ikke klarer å komme deg på skolen, må du få deg inntekt. Jeg forventer at du består skoleåret, hvis ikke, har du har inntil sommeren før du må betale husleie for rommet du bor på, kr 2500 kr i måneden, og din egen mobilregning. " Du som foreldrer har økonomisk ansvar for barnet ditt så lenge de går på videregående. Men om gutten ikke klarer det, må han faktisk klare seg selv. TØFF DEG OPP KVINNE Anonymkode: a424c...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå