Gå til innhold

Kjønnssykdommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rusavhengig, prøver å bli frisk, men møter likevel ofte mennesker jeg ikke burde. Senest på torsdag ble jeg nok en gang voldtatt i neddopet og kraftig beruset tilstand. Siden det skjer så ofte, tør jeg ikke dra til legevakten igjen for å sjekke, og nå er det gått såpass lang tid at det sikkert er for sent med preventive midler (eks. HIV PEP). Jeg kjenner jeg uroer meg noe voldsomt, mest for uhelbredelige sykdommer som herpes(?) og så klart HIV. Jeg er litt rådvill, og utmattet. For hvis jeg iverksetter tiltak nå vil jeg jo sikkert måtte gå gjennom samme prosess igjen og igjen og igjen, og det føles så unødvendig og slitsomt.

Anonymkode: 2891c...b0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er rusavhengig, prøver å bli frisk, men møter likevel ofte mennesker jeg ikke burde. Senest på torsdag ble jeg nok en gang voldtatt i neddopet og kraftig beruset tilstand. Siden det skjer så ofte, tør jeg ikke dra til legevakten igjen for å sjekke, og nå er det gått såpass lang tid at det sikkert er for sent med preventive midler (eks. HIV PEP). Jeg kjenner jeg uroer meg noe voldsomt, mest for uhelbredelige sykdommer som herpes(?) og så klart HIV. Jeg er litt rådvill, og utmattet. For hvis jeg iverksetter tiltak nå vil jeg jo sikkert måtte gå gjennom samme prosess igjen og igjen og igjen, og det føles så unødvendig og slitsomt.

Kjære deg, dette var vondt å lese. Du trenger hjelp, du har en avhengighetssykdom og du har blitt utsatt for overgrep. Klart du trenger hjelp. Hør med legevakta om det medisinske. har du prøvd å kontakte krisesenteret? 

Anonymkode: 38682...f15

AnonymBruker
Skrevet

Altså, det blir ikke bedre av å IKKE bli testet og få seg hjelp. I verste tilfelle at du har fått HIV så finnes det jo faktisk medisiner som holder HIV i sjakk og hvis du bruker de medisinene så er forventet levealder rett og slett normal.

Hvis du ikke får hjelp så er det jo risiko for at du både blir syk og at ting repeterer seg, noe som er et mye verre alternativ.

Anonymkode: 048e4...535

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg vet bare ikke helt hva jeg skal si da, og med tanke på gjentakelsesfaren. Jeg er jo del av et miljø hvor helseproblemer er ganske vanlig, så r det ikke dette er det noe annet eller det samme snart. Jeg har allerede brukt dem veeeldig mye i løpet av mitt liv.

AnonymBruker
Skrevet

Helsevesenet er der for å brukes. Mange som bruker det mye fordi de er i vanskelige situasjoner.

Anonymkode: 048e4...535

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...