AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 I dag var barnet mitt ute på lekeplassen sammen m niese, onkel, tante og mormor.. da jeg snakket med mamma fortalte hun at hun hadde fått «kritikk» av søstera mi da hun grep inn i barnas lek. Barnet mitt er under 2 år og har akkurat begynt å huske på «vanlige» husker. Barnet til søster er 3,5 år og har akkurat lært å lage fart selv. I dag lot søster de dele huske og jenta hennes laget en stor fart og ristet veldig i husken. Mamma (mormor) frykter da at barnet mitt skulle falle av, både fordi det var så veldig uberegnelige bevegelser , fordi hendene var kalde og fordi barnet mitt er så ungt. Søster syntes det var SÅÅÅ dårlig gjort av mormor å ødelegge leken.. eneste søster hadde gjort var å skyte over hvor flink hennes datter var å lage fart … - noe som gjorde at energien ble enda mer ekstrem hos 3,5- åringen..heldigvis insisterte mamma på at de skulle ha hver sin huske .., Søster korrigerer heller aldri datteren sin om hun sier eller gjør skamme ting mot barnet mitt jeg har selv vært vitne til at søster lar barnet sitt sette mitt barn i fare og fått kritikk for å bryte inn i leken.. etter i dag er jeg usikker på om jeg tørr å la søster være alene m barna.. Anonymkode: 60d53...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 Jeg ville absolutt ikke latt henne være alene med barna og jeg ville gjort meg selv upopulær ved å bryte inn hver gang du opplever at ditt barns grenser ikke blir hensyntatt. Du kan ikke forvente at søster skal endre adferd så du må opptrer som om hun ikke er der når ditt barn trenger støtte eller beskyttelse fra hennes barn. Og jeg ville vurdert å forlate situasjonen hvis søster blir ufin/bagatelliserer ditt barns opplevelser. Ta farvel og gå eller be de forlate hjemmet deres. Hu der virker det ikke som du kan snakke fornuft med... Anonymkode: 4b09f...d18 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå